niedziela, 7 sierpnia 2022

"Rosnące zagrożenie ze strony Korei Północnej"

 AUTOR: TYLER DURDEN

NIEDZIELA, SIE 07, 2022 - 05:30 AM

Autor: Judith Bergman za pośrednictwem The Gatestone Institute,

  • Dążenie Chin do "elastyczności" wobec Korei Północnej wydaje się zbiegać z ambicjami Komunistycznej Partii Chin w regionie.

  • "Według jawnych raportów wywiadowczych dla Kongresu, istnieje pięć kluczowych chińskich banków i specjalnie utworzona spółka holdingowa, która finansuje północnokoreańskie programy rakietowe i technologii nuklearnych". — Peter Huessy, Real Clear Defense, 10 sierpnia 2017 r.

  • Głównym strategicznym zmartwieniem Chin, jeśli chodzi o Półwysep Koreański, jest najwyraźniej zakończenie obecności USA w tym regionie i trzymanie jej z dala od rąk USA, aby Chiny mogły w końcu stać się hegemonem w regionie.

  • Eskalacja korei północnej w postaci wzmożonych testów rakietowych i wznowienia ICBM i prób nuklearnych w celu wywarcia presji na USA w celu pójścia na ustępstwa – w postaci wycofania wojsk z Korei Południowej – zagrałaby bezpośrednio w ręce Chin, umożliwiając im zastąpienie USA i ustanowienie się jako główna potęga w regionie.

  • "Chcą podjąć działania, które naszym zdaniem są zasadniczo destabilizujące, jako sposób na zwiększenie presji". — Urzędnik USA w Waszyngtonie dla dziennikarzy, France24.com, 31 stycznia 2022 r.

  • Wydaje się jednak, że Chiny nie są zainteresowane współpracą z USA w sprawie Korei Północnej. Próby zabezpieczenia "współpracy Pekinu" w celu zbudowania niezbędnego wpływu gospodarczego na Koreę Północną są zatem daremnymi ćwiczeniami.

  • Oczywiście nie można polegać na Chinach, aby dobrowolnie wykorzystały swój wpływ na Koreę Północną, aby przekonać Kim Dzong Una do rezygnacji z programu rakietowego i nuklearnego. Aby rozwiązać impas, konieczne jest zastosowanie środków, które nie pozostawią Chinom innego wyboru niż współpraca w sprawie Korei Północnej.

  • Gordon Chang zasugerował, że bardzo skutecznym sposobem na osiągnięcie tego celu byłoby odcięcie dużych chińskich banków i firm, które wspierają północnokoreańską technologię rakietową i nuklearną, od globalnego systemu finansowego poprzez nazwanie ich "głównym problemem prania pieniędzy" zgodnie z sekcją 311 Patriot Act.

  • Krótko mówiąc, amerykańscy decydenci wiedzą, jak skłonić Chiny do odpowiedzialnego działania. — Gordon G. Chang, Newsweek, 10 maja 2021 r.

  • Pytanie brzmi teraz – czy administracja Bidena zbierze polityczną wolę, aby wyznaczyć te duże chińskie banki zgodnie z sekcją 311 Patriot Act?

Korea Północna, pomimo zakazu Testów rakiet balistycznych przez Radę Bezpieczeństwa ONZ, kontynuowała rozwój swojego programu nuklearnego i rakietowego w 2021 r., Zgodnie z nowym raportem ONZ. Tylko w styczniu 2022 roku Korea Północna wystrzeliła rekordową liczbę 11 pocisków, w tym dwa pociski hipersoniczne i pierwszy od 2017 roku wystrzelenie mobilnego pocisku balistycznego pośredniego zasięgu Hwasong-12, który znajduje się w zasięgu terytorium USA o szacowanym zasięgu 4 500 kilometrów. W 2017 roku Korea Północna przetestowała Hwasong-15, który ma szacowany zasięg 8 500-13 000 kilometrów.

Zarówno amerykańscy, jak i południowokoreańscy urzędnicy wyrazili zaniepokojenie, że test Hwasong-12 wskazuje, że Korea Północna wznowi testy międzykontynentalnych pocisków balistycznych (ICBM) i broni jądrowej.

Ponadto Korea Północna podobno ma podziemną bazę wojskową, używaną do przechowywania ICBM, zaledwie 25 kilometrów od granicy z Chinami. Według analityków z Centrum Studiów Strategicznych i Międzynarodowych (CSIS), lokalizacja została wybrana, aby powstrzymać prewencyjne uderzenia USA na bazę, aby uniknąć prowokowania Pekinu. "Pozycja w pobliżu chińskiej granicy działa jako potencjalny środek odstraszający przed uderzeniem wyprzedzającym, które może uderzyć w chińskie akcje bezpieczeństwa" - zauważył Victor Cha, ekspert ds. Korei Północnej w CSIS.

"W dzisiejszym świecie, w którym wiele krajów traci czas na zajmowanie się Stanami Zjednoczonymi z uległością i ślepym posłuszeństwem, tylko nasz kraj na tej planecie może wstrząsnąć światem, wystrzeliwując pocisk z kontynentem amerykańskim w swoim zasięgu" - oświadczyło Ministerstwo Spraw Zagranicznych Korei Północnej. "Na świecie jest ponad 200 krajów, ale tylko kilka ma bomby wodorowe, międzykontynentalne pociski balistyczne i pociski hipersoniczne". Korea Północna powiedziała w przeszłości, że Hwasong-12 może przenosić "wielkogabarytową ciężką głowicę nuklearną".

Ośmiu członków Rady Bezpieczeństwa – Stany Zjednoczone, Albania, Brazylia, Francja, Irlandia, Norwegia, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Wielka Brytania – oraz Japonia opisały wystrzelenie Hwasong-12 przez Koreę Północną jako "znaczącą eskalację", która "ma na celu dalszą destabilizację regionu".

Z drugiej strony Chiny wezwały do "elastyczności" wobec Korei Północnej. "Powinni wymyślić bardziej atrakcyjne i bardziej praktyczne, bardziej elastyczne podejścia, polityki i działania w celu uwzględnienia obaw" Korei Północnej, powiedział chiński ambasador ONZ Zhang Jun. "Klucz do rozwiązania tego problemu jest już w rękach Stanów Zjednoczonych".

Dążenie Chin do "elastyczności" wobec Korei Północnej wydaje się zbiegać z ambicjami Komunistycznej Partii Chin w regionie. Ostatnie działania Korei Północnej były prawdopodobnie nawet wspierane przez Chiny.

"W końcu Chiny wywierają wielki wpływ na rządzącą rodziną Kimów z Północy i mogą, w praktyce, wymagać od Koreańczyków z Północy, aby robili to, co chcą" - napisał ekspert ds. Chin Gordon G. Chang.

Według niektórych analityków Chiny odegrały zasadniczą rolę w realizacji programu broni jądrowej Korei Północnej. Według Petera Huessy'ego, dyrektora strategicznych badań odstraszających w Mitchell Institute for Aerospace Studies:

Północnokoreański program nuklearny rozpoczął się w 1965 roku od radzieckiej budowy 5-megawatowego reaktora jądrowego. Ale to chińska i pakistańska pomoc umożliwiła Północy rozpoczęcie budowy 50-megawatowego reaktora w Yongbyon i tajnego zakładu przetwarzania w połowie lat 1980. Północnokoreańska budowa tajnego zakładu wzbogacania uranu około 2000 roku i pierwsza próbna eksplozja urządzenia nuklearnego w Korei Północnej w 2006 roku były prawdopodobnie możliwe dzięki pomocy pakistańskiego AQ Khana i w oparciu o plany wzbogacania uranu i projektowania jądrowego pierwotnie uzyskane z Chin.

Co najważniejsze, według Huessy:

"Według jawnych raportów wywiadowczych dla Kongresu, istnieje pięć kluczowych chińskich banków i specjalnie utworzona spółka holdingowa, która finansuje północnokoreańskie programy rakietowe i technologii nuklearnych".

Głównym strategicznym zmartwieniem Chin, jeśli chodzi o Półwysep Koreański, jest najwyraźniej zakończenie obecności USA w tym regionie i trzymanie jej z dala od rąk USA, aby Chiny mogły w końcu stać się hegemonem w regionie. Obecnie w Korei Południowej stacjonuje około 28 500 amerykańskich żołnierzy. Jest to trzecia co do wielkości obecność wojskowa usa za granicą po Japonii i Niemczech. Eskalacja korei północnej w postaci wzmożonych testów rakietowych i wznowienia ICBM i prób nuklearnych w celu wywarcia presji na USA w celu pójścia na ustępstwa – w postaci wycofania wojsk z Korei Południowej – zagrałaby bezpośrednio w ręce Chin, umożliwiając im zastąpienie USA i ustanowienie się jako główna potęga w regionie.

"Korea Północna prawdopodobnie zwiększy presję na Stany Zjednoczone, podejmując szereg kroków w kierunku testu ICBM" - powiedział Cheon Seong-whun, były szef Koreańskiego Instytutu Zjednoczenia Narodowego, finansowanego przez rząd instytutu badawczego w Seulu.

"Chcą podjąć działania, które naszym zdaniem są zasadniczo destabilizujące, jako sposób na zwiększenie presji" - powiedział dziennikarzom amerykański urzędnik w Waszyngtonie.

odpowiedzi na test Hwasong-12 przeprowadzony przez Koreę Północną, USA wezwały do bezpośrednich rozmów z tym krajem "bez warunków wstępnych".

"Uważamy, że rozpoczęcie poważnych dyskusji jest całkowicie właściwe i całkowicie poprawne... Wymaga odpowiedzi. Zobaczysz, jak podejmujemy pewne kroki, które mają na celu pokazanie naszego zaangażowania wobec naszych sojuszników ... a jednocześnie ponawiamy nasz apel o dyplomację. Jesteśmy gotowi i bardzo poważnie podchodzimy do prób przeprowadzenia dyskusji, które rozwiążą obawy po obu stronach. "

Jeśli administracja Bidena chce rozwiązać rosnące zagrożenie ze strony Korei Północnej, będzie musiała zacząć działać inaczej. Będzie musiała porzucić "tę samą podstawową strategię Korei Północnej, którą Waszyngton stosował przez ponad dwie dekady", jak zauważył Markus Garlauskas, nierezydent w Scowcroft Center for Strategy and Security w Atlantic Council, który służył prawie 20 lat w rządzie USA zajmującym się Koreą Północną.

Strategia ta koncentruje się na osiągnięciu "strategicznej decyzji" ze strony Pjongjangu, aby wynegocjować zakończenie programu broni jądrowej i zabezpieczyć współpracę Pekinu w celu zbudowania niezbędnej dźwigni gospodarczej.

Wydaje się jednak, że Chiny nie są zainteresowane współpracą z USA w sprawie Korei Północnej. Próby zabezpieczenia "współpracy Pekinu" w celu zbudowania niezbędnego wpływu gospodarczego na Koreę Północną są zatem daremnymi ćwiczeniami. Nowa strategia musi wreszcie uznać rolę Chin jako zwolennika Korei Północnej dla strategicznych celów Komunistycznej Partii Chin w regionie. Oczywiście nie można polegać na Chinach, aby dobrowolnie wykorzystały swój wpływ na Koreę Północną, aby przekonać Jong-una do rezygnacji z programu rakietowego i nuklearnego. Aby rozwiązać impas, konieczne jest zastosowanie środków, które nie pozostawią Chinom innego wyboru niż współpraca w sprawie Korei Północnej. Gordon Chang zasugerował, że bardzo skutecznym sposobem na osiągnięcie tego celu byłoby odcięcie dużych chińskich banków i firm, które wspierają północnokoreańską technologię rakietową i nuklearną, od globalnego systemu finansowego poprzez nazwanie ich "głównym problemem prania pieniędzy" zgodnie z sekcją 311 Patriot Act.

"I tak duży jak Bank of China - jest czwartym co do wielkości bankiem na świecie, mierzonym aktywami - z pewnością nie jest największym chińskim bankiem czyszczącym gotówkę dla Kima" - napisał Gordon Chang.

Ten zaszczyt może należeć do największego chińskiego – i światowego – banku, Industrial and Commercial Bank of China. Co więcej, pozostałe dwa z Wielkiej Czwórki, drugi i trzeci co do wielkości bank na świecie, również były zamieszane w zarządzanie brudnymi pieniędzmi dla Kimów. Krótko mówiąc, amerykańscy decydenci wiedzą, jak skłonić Chiny do odpowiedzialnego działania.

Pytanie brzmi teraz – czy administracja Bidena zbierze polityczną wolę wyznaczenia tych dużych chińskich banków zgodnie z sekcją 311 Patriot Act?


Przetlumaczono przez translator Google

zrodlo:https://www.zerohedge.com/

Brak komentarzy:

"W płomieniach: Ukraina uderza w kluczowy magazyn paliw kluczowy dla planu zwycięstwa Moskwy"

  Autor: Tyler Durden czwartek, sty 09, 2025 - 02:25 PM Przez Remix News, Ukraińskie drony zaatakowały składy paliwa w mieście Engels w obwo...