sobota, 29 października 2022

"Soros dał 17,6 miliona dolarów lewicowej grupie naciskającej na Facebooka, TikTok na cenzurowanie tak zwanej dezinformacji wyborczej"

 Inna grupa mocno finansowana przez liberalnego miliardera George'a Sorosa dołącza do rosnącej sieci organizacji, które finansuje, wzywając Big Tech do zrobienia więcej, aby cenzurować tak zwaną "dezinformację" wyborczą przed wyborami uzupełniającymi.

Zdjęcie: Soros dał 17,6 miliona dolarów lewicowej grupie naciskającej na Facebooka, TikTok na cenzurowanie tak zwanej dezinformacji wyborczej

(Artykuł Josepha Vazqueza opublikowany z NewsBusters.org)

Lewicowa grupa Global Witness opublikowała współautorską propagandę zamaskowaną jako "dochodzenie" z zespołem Cyber Security for Democracy (C4D) Uniwersytetu Nowojorskiego, narzekając, że Facebook i TikTok nie cenzurują wystarczająco.

komunikacie prasowym grupy z 21 października na temat raportu, zatytułowanym "Facebook i TikTok nie blokują zwodniczych reklam z rażącą dezinformacją w USA w połowie kadencji", stwierdzono, że jej "eksperyment" został zaprojektowany w celu "ustalenia, jak dobrze platformy mediów społecznościowych spełniają swoje obietnice powstrzymania dezinformacji, która może zdestabilizować procesy demokratyczne".

Open Society Foundations Sorosa przekazała Global Witness 17 657 000 dolarów tylko w latach 2016-2020. Grupa posiada biura w Londynie, Brukseli i Waszyngtonie.

Grupa skarżyła się, że TikTok "zatwierdził 90 procent reklam zawierających wprowadzającą w błąd i fałszywą dezinformację wyborczą", podczas gdy Facebook rzekomo "zatwierdził znaczną liczbę podobnie niedokładnych i fałszywych reklam". Starszy doradca Global Witness, John Lloyd, próbował podsycić strach przed rzekomym zagrożeniem dla "demokracji", jeśli firmy Big Tech nie podniosą stawki w swoich operacjach cenzury:

Najwyższy czas, aby uporządkować swoje domy i zacząć odpowiednio zabezpieczać dezinformację i zapobiegać jej, zanim będzie za późno. Nasza demokracja opiera się na ich gotowości do działania.

Wiele mediów, takich jak The New York Times i The Hill, pochłonęło i powtórzyło argumenty Global Witness, nie wspominając o finansowych powiązaniach grupy z Sorosem:

  • The New York Times: "TikTok nie powstrzymał większości wprowadzających w błąd reklam politycznych w teście przeprowadzonym przez badaczy".
  • Wzgórze: "TikTok, Facebook nie usunął reklam szerzących dezinformację wyborczą: zgłoś".
  • Fortune: "TikTok przepuścił 90% reklam rozpowszechniających bezpodstawne roszczenia wokół amerykańskich wyborów średnich, wynika z nowego raportu".
  • Associated Press: "Raport: TikTok zły w usuwaniu reklam dezinformacji wyborczej w USA".
  • The Guardian: "Ryzykujemy kolejny kryzys": TikTok może być głównym wektorem dezinformacji wyborczej.

Global Witness pochwalił jednak YouTube za obsesję cenzurowania treści wyborczych, jednocześnie znajdując miejsce, aby zasugerować, że nie się wystarczająco daleko w cenzurowaniu treści wyborczych w Brazylii. Czy to dlatego, że prezydent Brazylii Jair Bolsonaro jest sojusznikiem byłego prezydenta USA Donalda Trumpa? Bolsonaro jest obecnie w trakcie bardzo kontrowersyjnych wyborów przeciwko lewicowemu i zhańbionemu byłemu prezydentowi Brazylii Luizowi Inácio "Luli" Da Silvie.

"Tylko YouTube udało się zarówno wykryć reklamy, jak i zawiesić kanał je emitujący, choć jest to rażący kontrast z rekordem platformy w Brazylii, gdzie podobne reklamy zostały zatwierdzone" – napisali Global Witness i C4D w raporcie.

W szczególności YouTube z pewnością wydaje się brać przykład z grup finansowanych przez Sorosa. Finansowana przez Sorosa Konferencja Przywództwa ds. Praw Obywatelskich i Praw Człowieka (LCCHR) zainicjowała 13 października list otwarty podpisany przez 11 innych liberalnych grup, które domagają się firm Big Tech, takich jak YouTube, aby "natychmiast podjęły kroki w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się dezinformacji wyborczej w wyborach uzupełniających i przyszłych wyborach oraz w celu zapobieżenia podważeniu naszej demokracji". LCCHR, oprócz sześciu z 12 sygnatariuszy, zostało sfinansowane w wysokości 30 325 500 USD przez Sorosa w latach 2016-2020.

Ale to nie wszystko.

Finansowana przez Sorosa Międzynarodowa Sieć Sprawdzania Faktów w liberalnym Poynter Institute for Media Studies również wywierała presję wyborczą na YouTube. IFCN opublikowała 12 stycznia list otwarty do YouTube, domagając się uciszenia wolności słowa w kwestiach takich jak wybory i COVID-19. "Cały świat był świadkiem konsekwencji dezinformacji, kiedy agresywny tłum zaatakował Kapitol USA w zeszłym roku. Od przeddzień wyborów prezydenckich w USA do następnego dnia filmy na YouTube wspierające narrację o "oszustwie" zostały obejrzane ponad 33 miliony razy.

Czytaj więcej na: NewsBusters.org

Przetlumaczono przez translator Google

zrodlo:https://www.naturalnews.com/

Brak komentarzy:

" Norweski rybak „złapał” łódź podwodną w swoją sieć Statek z Tromso złapał 200 kg halibuta i 7800 ton amerykańskiej łodzi podwodnej "

  Zdjęcie archiwalne: Kuter rybacki opuszcza port w Tromso w Norwegii. © Geography Photos/Universal Images Group via Getty Images Jak dono...