No10 doprowadził dziś do potępienia, opisując jako `` powiązanie niedopuszczalną ''
EHRC wszczęło dochodzenie w zeszłym roku po tym, jak pracownik dmuchnął w gwizdek
Podpisano prawnie wiążące porozumienie w celu dyskryminacji rasowej
Pontins wykorzystał tajną czarną listę zatytułowaną „niepożądani goście”, aby zakazać klientom posługującym się 40 popularnymi nazwiskami w Irlandii, aby powstrzymać rodziny podróżników od rezerwowania wakacji w swoich kurortach.
Rodziny o nazwiskach, w tym Boyle, Doherty i Gallagher, zostały objęte zakazem przez firmę, a personel powiedział, że „nie chcemy tych gości w naszych parkach”.
Pracownicy monitorowali również połączenia i odmawiali przyjmowania klientów z irlandzkim akcentem.
Informator zgłosił firmę do Komisji ds. Równości i Praw Człowieka, która uznała Pontins za winnego „bezprawnej” dyskryminacji.
Downing Street doprowadziło dziś do potępienia, opisując politykę firmy wypoczynkowej jako „całkowicie niedopuszczalną”.
Pontins wykorzystał tajną czarną listę zatytułowaną `` niepożądani goście '' i zakazał klientom z 40 popularnymi irlandzkimi nazwiskami, aby powstrzymać rodziny podróżników rezerwujących wakacje w swoich parkach
Bezimienny pracownik Pontins dmuchnął w gwizdek w lutym zeszłego roku, co skłoniło EHRC do wszczęcia śledztwa.
Komunikat wydrukowany obok czarnej listy, po raz pierwszy ujawniony przez i News , powiedział pracownikom: „Należy pamiętać, że wielu gości nie jest mile widzianych w Pontins, jednak niektórzy z nich będą nadal próbowali dokonać rezerwacji - zwłaszcza podczas wakacji szkolnych.
„Zostaliśmy poinformowani przez naszego dyrektora operacyjnego, że nie chcemy tych gości w naszych parkach”.
Komisja stwierdziła, że odmawiając świadczenia usług gościom określonej rasy lub grupy etnicznej, Pontins bezpośrednio dyskryminował ze względu na rasę i naruszył ustawę o równości z 2010 r.
Praktyki dyskryminacyjne obejmowały listę „niepożądanych gości”, publikowaną na jej stronie intranetowej, monitorowanie połączeń w centrum kontaktowym oraz odrzucanie lub anulowanie rezerwacji dokonanych przez osoby z irlandzkim akcentem lub nazwiskiem, a także stosowanie polityki pojazdów użytkowych w celu wykluczenia Cyganów i Podróżni z jego parków wakacyjnych.
Rzecznik premiera powiedział dziś: „Nikt w Wielkiej Brytanii nie powinien być dyskryminowany ze względu na rasę lub pochodzenie etniczne.
„To prawda, że Komisja ds. Równości i Praw Człowieka oraz Pontins badają tę sprawę i zajmują się nią”.
EHRC ogłosiła dzisiaj, że podpisała prawnie wiążącą umowę z firmą macierzystą Pontins, Britannia Jinky Jersey Limited, w celu zapobiegania dyskryminacji rasowej.
Dyrektor wykonawczy komisji, Alastair Pringle, powiedział: „Trudno nie porównywać z listą„ niepożądanych gości ”i znakami wyświetlanymi w oknach hoteli pięćdziesiąt lat temu, wyraźnie zakazując Irlandczyków i Czarnych.
„Zakazywanie ludziom dostępu do usług ze względu na ich rasę jest dyskryminacją i jest niezgodne z prawem. Stwierdzenie, że takie zasady są nieaktualne, to mało powiedziane.
„Słuszne jest zakwestionowanie takich praktyk, a każda firma, która uważa to za dopuszczalne, powinna pomyśleć jeszcze raz, zanim stanie przed sądem.
„Będziemy nadal współpracować z Pontins i Britannia Jinky Jersey, aby zapewnić przestrzeganie naszej umowy i poprawę praktyk”.
Rzecznik Britannia Jinky Jersey powiedział: „Britannia Jinky Jersey Limited zgodziła się współpracować z Komisją ds. Równości i Praw Człowieka w celu dalszego doskonalenia szkolenia personelu i procedur w celu dalszego promowania równości w całej swojej działalności”.
Umowa zobowiązuje Pontins do przeprowadzenia dochodzenia w sprawie listy „niepożądanych gości” w celu zapewnienia podjęcia odpowiednich działań w organizacji i wyciągnięcia wniosków.
Rodziny o nazwiskach, w tym Boyle, Doherty i Gallagher, zostały zakazane przez firmę, a personel powiedział: „Nie chcemy tych gości w naszych parkach”
Musi również zlecić przegląd swojego obecnego systemu wywiadowczego, polityki rezerwacji i polityki dotyczącej pojazdów użytkowych, aby upewnić się, że nie działają one w sposób dyskryminujący, a także rozważyć wszelkie zalecenia, zapewnić rozszerzone szkolenie w zakresie prawa równości dla personelu w swoim zespole kadr i dla członków Kierownictwo wyższego szczebla i corocznie zapewnia szkolenia w zakresie równości i różnorodności dla wszystkich pracowników mających kontakt z klientami.
Firma powinna również wyznaczyć liderów równości, różnorodności i integracji w całej organizacji, stwierdziła EHRC.
zrodlo:https://www.dailymail.co.uk/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz