NOWY JORK (AP) - Amazon, który był pod presją kupujących, marek i prawodawców, aby rozprawić się z podróbkami na swojej stronie, powiedział w poniedziałek, że zablokował ponad 10 miliardów podejrzanych ofert w zeszłym roku, zanim którakolwiek z ich ofert mogła zostać sprzedana .
Liczby te zostały ujawnione w pierwszym raporcie Amazona na temat jego wysiłków w zakresie zwalczania fałszerstw, odkąd ogłosił on nowe narzędzia i technologie w 2019 r. Liczba zablokowanych fałszywych ofert w zeszłym roku wzrosła o około 67% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Gigant e-commerce z Seattle powiedział, że liczba fałszerzy próbujących sprzedawać w witrynie wzrosła, ponieważ oszuści próbowali wykorzystać kupujących, którzy kupowali więcej w Internecie podczas pandemii.
Amazon od lat zmaga się z podróbkami. Ale od 2019 roku ostrzega inwestorów w rządowych dokumentach, że sprzedaż fałszywych towarów stanowi zagrożenie dla firmy i jej wizerunku. Marki mogą nie chcieć sprzedawać swoich produktów w witrynie, jeśli wiedzą, że oferowane są fałszywe wersje. A podróbki mogą spowodować, że kupujący stracą zaufanie do Amazon.
Fałszerze próbują zdobyć swoje produkty na Amazon za pośrednictwem zewnętrznego rynku, na którym sprzedawcy mogą wystawiać swoje produkty bezpośrednio na stronie. Firma zniszczyła 2 miliony podrobionych produktów wysłanych do jej magazynów w zeszłym roku, zanim mogły zostać sprzedane. I powiedział, że mniej niż 0,01% wszystkich przedmiotów kupionych w witrynie otrzymało od kupujących skargi dotyczące podróbek.
Amazon powiedział, że może powstrzymać fałszerzy, zanim będą mogli cokolwiek sprzedać, dzięki technologii uczenia maszynowego, która automatycznie skanuje oferty w celu usunięcia podejrzanych podróbek. Firma zapewnia również markom możliwość samodzielnego usuwania fałszywych przedmiotów z witryny, zamiast zgłaszać je Amazonowi i czekać, aż coś zrobi.
Wysiłki firmy pojawiają się, gdy prawodawcy szukają sposobów na ograniczenie liczby podróbek w Internecie. Dwóch senatorów, Bill Cassidy z Luizjany i Dick Durbin z Illinois, obaj Demokraci, ponownie przedstawili w tym roku ustawę znaną jako INFORM Consumers Act. Wymagałoby to zweryfikowania sprzedawców zewnętrznych i ujawnienia kupującym ich nazwy i adresu. Ustawa została wprowadzona w zeszłym roku, ale nie została przegłosowana.
Amazon i mniejsze sklepy internetowe, takie jak eBay i Etsy, sprzeciwiają się ustawie z powodów, takich jak obawy, że może on zniechęcić ludzi do zakładania małej firmy i sprzedaży online. Ale grupy, które reprezentują duże sklepy detaliczne, takie jak Home Depot i Lowe's, wspierają go, ponieważ twierdzą, że wyrównuje szanse, ponieważ fizyczni detaliści już upewniają się, że ich półki są wolne od podróbek.
Amazon powiedział, że wydał w zeszłym roku ponad 700 milionów dolarów na działania mające na celu zwalczanie fałszerstw i pracuje nad tym 10000 osób. Firma złożyła również wspólne pozwy z markami, w tym jeden na początku tego roku z Salvatore Ferragamo przeciwko fałszerzom, którzy sprzedawali podróbki pasków wysokiej klasy na stronie.
Przetlumaczyla GR przez translator google
zrodlo:apnews.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz