AUTOR: TYLER DURDEN
Aktualizacja (2013ET): I tak po prostu, honkening może dobiegać końca - jak ogłosił we wtorek premier Alberty Jason Kenney, że kończy system paszportów szczepionkowych w prowincji.
Program zakończy się dziś o północy, według Kenneya.
Jak zauważa Toronto Star:
System paszportowy, nazwany Programem Zwolnień z Ograniczeń, jest pierwszym z obecnych ograniczeń zdrowia publicznego w prowincji, które mają być stosowane w stopniowym podejściu przedstawionym przez Kenneya na konferencji prasowej we wtorek.
"Teraz jest czas, aby zacząć uczyć się żyć z COVID" - powiedział Kenney. "Te ograniczenia doprowadziły do straszliwego podziału".
"Nie możemy pozostać w stanie podwyższonego stanu wyjątkowego na zawsze. Musimy zacząć uzdrawiać".
Kenney ogłosił trzyetapowe podejście do poluzowania środków zdrowia publicznego.
Po pierwsze, prowincja usunie prawie wszystkie ograniczenia dla dzieci, w tym od przedszkola do nakazu noszenia masek w klasie 12, do najbliższego weekendu. Dzieci, które mają 12 lat i mniej, również nie będą musiały przestrzegać ogólnego nakazu noszenia masek w Albercie. Mandat ogólny nadal obowiązuje resztę ludności.
"Nadszedł czas, aby pozwolić dzieciom być dziećmi" - powiedział Kenney.
Jak donosi Star, po trzech tygodniach władze ustalą, czy prowincja może przejść do etapu 2, w którym "prawie wszystkie pozostałe ograniczenia zostaną zniesione", w tym nakaz noszenia masek, limity pojemności i nakazy pracy z domu. Kenny ma nadzieję, że uda się to osiągnąć do 1 marca.
Ostatni etap doprowadziłby do zniesienia wszystkich ograniczeń - jednak może to zostać wstrzymane, jeśli system opieki zdrowotnej jest pod zbyt dużym stresem z powodu Covid.
"Zagrożenie COVID-19 dla zdrowia publicznego nie przeważa już nad szkodliwym wpływem ograniczeń zdrowia publicznego" - powiedział Kenney, dodając: "Jesteśmy dobrze przygotowani do życia z wirusem."
To powiedziawszy, Ezra Lavant z Rebel News mówi, że Kenney jest "Nadal będzie miał kody QR. I nadal będzie pozwalał innym podmiotom, w tym prywatnym firmom, na dyskryminację na podstawie tych kodów QR. "
Ogłoszenie oznacza znaczną rozbieżność z wyraźnie roztrzęsionego Justina Trudeau.
* * *
Aktualizacja (1340ET): Po ponad 48 godzinach protestujących blokujących most ambasadora, który łączy Windsor w Ontario z Detroit, pojawiły się nowe ostrzeżenia, że przemysł samochodowy może się "zatrzymać" w tym tygodniu.
"Zasadniczo, jeśli nastąpi zamknięcie tras transportowych, przemysł samochodowy zatrzyma się w ciągu około dwóch dni" - powiedział Robert Wildeboer, prezes wykonawczy Martinrea International Inc., we wtorek w BNN Bloomberg Television.
Martinrea jest głównym producentem części samochodowych z siedzibą w Vaughan w Ontario. Produkuje bloki silników, skrzynie biegów, obudowy, obudowy, zawieszenia, elementy podwozia i panele nadwozia dla firm motoryzacyjnych w Detroit.
"Mamy 38 ciężarówek przejeżdżających na granicy Detroit dziennie i 16 w Sarnii" - powiedział Wildeboer. Odkąd protestujący zamknęli przejście graniczne, wydaje się, że zdolność Martinrei do przekroczenia Detroit stała się wyzwaniem.
Do tej pory akcje Martinrei notowane w Toronto nie zareagowały jeszcze na zakłócenia
"Zamknięcie mostu byłoby katastrofalne dla kanadyjskiej gospodarki" - powiedział Bloombergowi Brian Kingston, prezes i dyrektor generalny Kanadyjskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów. "Jest odpowiedzialny za około 25% naszego handlu towarami, jest to zdecydowanie najważniejsze przejście graniczne między Kanadą a USA".
Grupa protestujących zablokowała drugie z rzędu jedno z najbardziej ruchliwych międzynarodowych lądowych przejść granicznych w Kanadzie - most ambasadora, który łączy Windsor w Ontario z Detroit.
Jak donosi CBC, "Dziesiątki demonstrantów ustawiło się wzdłuż Huron Church Road, która zasila ruch do międzynarodowego przejścia z autostrady 401, z ciężarówkami i pojazdami rozpoczynającymi się w poniedziałek po południu do wtorku rano, a lokalna policja prosi ludzi o unikanie tego obszaru".
We wtorek rano policja ogłosiła na Twitterze, że jeden pas ruchu w USA jest otwarty.
"Jestem tu dla moich dzieci, tylko po to, aby wrócić do normy. Nie grali w hokeja, to była katastrofa. Po prostu koniec, oddaj nam to, czego potrzebujemy, aby żyć ponownie. Trudeau, Doug Ford, po prostu nas posłuchajcie" - powiedział Sam Kovak z Woodslee, Ont.
"Byłem w Ottawie w ciągu ostatnich dwóch weekendów, wszyscy ludzie, z którymi rozmawiałem, byli zaszczepieni. To nie ma nic wspólnego - po prostu oddaj nam naszą wolność" - dodał. "Teraz jesteśmy w dokładnie tej samej sytuacji dwa lata temu, moje dzieci nadal siedzą w domu, moja żona nadal siedzi w domu".
"Przykro nam, ale musimy zająć stanowisko".
Most Ambasadora jest jednym z najbardziej ruchliwych międzynarodowych lądowych przejść granicznych w Kanadzie i główną trasą dla ciężarówek transportowych.
Dostęp do dwóch szkół na Huron Church Road w pobliżu mostu jest ograniczony we wtorek, co skłoniło radę szkoły katolickiej do wysłania zawiadomienia do rodzin we wtorek.
Policja prosi uczniów i rodziców, aby unikali drogi i mieli dostęp do szkół z California Avenue.
"Policja w Windsorze zapewniła, że w tej chwili nie ma obaw o bezpieczeństwo studentów lub pracowników. Będą mieli dwóch policjantów w szkole, którzy pomogą nam w tej sytuacji dziś rano" - czytamy w notatce. -CBC
* * *
Autor: Jack Phillips za pośrednictwem The Epoch Times,
Podążając za taktyką stosowaną przez kanadyjskich kierowców ciężarówek w Ottawie, coraz większa liczba protestów inspirowanych przez kierowców ciężarówek wydaje się nabierać tempa na całym świecie - z grupami w Holandii, Austrii, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Australii i Nowej Zelandii.
Protest w Ottawie, znany jako "Konwój Wolności", ma na celu zniesienie kanadyjskich nakazów szczepień przeciwko COVID-19, a mianowicie dla kierowców ciężarówek przekraczających granicę amerykańsko-kanadyjską. W niedzielę wieczorem burmistrz Ottawy ogłosił stan wyjątkowy, a policja zaczęła dokonywać aresztowań i konfiskować paliwo kierowców ciężarówek.
W Nowej Zelandii kierowcy ciężarówek podobno uruchomili konwój zarówno z Wyspy Północnej, jak i Południowej. Mają się one zbiegać w stolicy kraju, Wellington, zgodnie z New Zealand Herald.
Jedna z kierowców ciężarówek, która nazywała się Jess, powiedziała Toronto Star, że próbuje zorganizować protest kierowców ciężarówek w Nowej Zelandii, która ma jedne z najsurowszych ograniczeń COVID-19 na świecie, ponieważ "jej kraj musiał usłyszeć wezwanie do wstania".
She confirmed that the two groups will converge in Wellington in the near future after communicating with truckers via social media.
Pojazdy rolnicze dołączające do protestu konwoju truckerów przeciwko nakazom COVID-19 zaparkowanym w Ottawie 5 lutego 2020 r. (Dzięki uprzejmości Simona Alary'ego)
"Myślę, że zaczynasz widzieć, co stanie się wielkim globalnym ruchem, aby zakończyć te mandaty" Brian Brase, współorganizator amerykańskiego protestu, powiedział Fox News w niedzielę, odnosząc się do wymagań dotyczących szczepionek.
"To pogwałcenie waszych praw człowieka, aby być upoważnionym do przyjmowania tej szczepionki. Jeśli tego chcesz, idź po to, ale będąc upoważnionym, aby to zdobyć, sprzeciwiamy się temu. Uważamy, że to źle".
W zeszłym tygodniu organizatorzy amerykańskiego konwoju wolnościowego skrytykowali Facebooka po tym, jak gigant mediów społecznościowych usunął stronę organizującą protesty. Kierowcy ciężarówek powiedzieli Fox News, że planują jechać z Kalifornii do Waszyngtonu, D.C.
Kierowcy ciężarówek w Wielkiej Brytanii będą również demonstrować przeciwko nakazom na przedmieściach Glasgow i pojadą do Edynburga, stolicy, zanim udadzą się do Londynu, powiedzieli organizatorzy gazecie Scottish Daily Express. Konwoje wolności będą również odlatywać w angielskich miastach Manchester, Exeter, Bristol i Bournemouth, a także w miastach w Irlandii, Irlandii Północnej i Walii.
W Holandii, według lokalnego NL Times, dziesiątki ciężarówek i innych pojazdów zebrały się w Leeuwarden, aby zaprotestować przeciwko lokalnym nakazom i ograniczeniom związanym z COVID-19 w niedzielę. Film opublikowany przez "Freedom Convoy Nederland" pokazał grupę.
Protestujący demonstrujący przeciwko nakazom COVID-19 zbierają się, gdy konwój ciężarówek blokuje autostradę na przejściu granicznym USA w Coutts, Alta., 2 lutego 2022 r. (The Canadian Press/Jeff McIntosh)
W innym miejscu w Europie Aram Lemmer, właściciel firmy i organizator w Austrii, powiedział portalowi, że otrzymał zobowiązania od około 2 500 pojazdów, aby pojechać do Wiednia, stolicy, aby zaprotestować przeciwko mandatom. Niedawno Austria uchwaliła ustawę, która wprowadzi obowiązek szczepień dla wszystkich kwalifikujących się osób w wieku 18 lat i starszych, w przeciwnym razie zostaną ukarane wysokie grzywny.
A policja w Australijskim Terytorium Stołecznym twierdzi, że spodziewa się, że wielkość tłumu w "Konwoju do Canberry" osiągnie szczyt 8 lutego, kiedy australijski parlament wznowi działalność. Oczekuje się, że protestujący prowadzeni przez kierowców ciężarówek zgromadzą się przed budynkiem parlamentu.
Burmistrz Ottawy Jim Watson ogłosił w niedzielę stan wyjątkowy, twierdząc, że "poważne zagrożenie" stanowi protest kierowców ciężarówek. Organizatorzy protestów twierdzą, że ich ruch jest pokojowy.
"WAŻNE: Każdy, kto próbuje przynieść demonstrantom materialne wsparcie (gaz itp.) może zostać aresztowany. Egzekwowanie przepisów jest w toku" - poinformowała policja w Ottawie w oświadczeniu w niedzielę w mediach społecznościowych.
Decyzja została podjęta przez Centrum Sprawiedliwości dla Wolności Konstytucyjnych, grupę reprezentującą kierowców ciężarówek.
W wolnym i demokratycznym społeczeństwie, które rządzi się rządami prawa, obywatele mogą swobodnie łączyć się ze sobą, w tym dawać i otrzymywać dobra i prezenty. Nie ma prawa, które pozwoliłoby policji w Ottawie aresztować ludzi za podawanie paliwa lub żywności innemu Kanadyjczykowi" - powiedział w oświadczeniu prawnik Centrum Sprawiedliwości ds. Wolności Konstytucyjnych Nicholas Wansbutter.
Przetlumaczono p[rzez translator Google
zrodlo:https://www.zerohedge.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz