czwartek, 10 lutego 2022

"Blokada ciężarówek C...D-19 w Kanadzie zamyka fabrykę Forda !!!!!!!"

 TORONTO (AP) – Blokada mostu między Kanadą a Detroit przez protestujących domagających się zakończenia kanadyjskich ograniczeń COVID-19 wymusiła zamknięcie w środę fabryki Forda i zaczęła mieć szersze implikacje dla północnoamerykańskiego przemysłu samochodowego.



Tymczasem premier Justin Trudeau stanowczo sprzeciwił się złagodzeniu kanadyjskich ograniczeń związanych z COVID-19 w obliczu rosnącej presji w ostatnich tygodniach przez protesty przeciwko ograniczeniom i przeciwko samemu Trudeau.

Protest ludzi głównie w pickupach rozpoczął się trzeciego dnia na moście ambasadora między Detroit a Windsor w Ontario. Ruch nie mógł wjechać do Kanady, podczas gdy ruch w USA nadal się poruszał.

Most przenosi 25% całego handlu między dwoma krajami, a władze kanadyjskie wyraziły rosnące zaniepokojenie skutkami gospodarczymi.

Ford powiedział w środę późnym wieczorem, że niedobory części zmusiły go do zamknięcia fabryki silników w Windsorze i uruchomienia zakładu montażowego w Oakville w Ontario według skróconego harmonogramu.

"Ta przerwa na moście Detroit-Windsor szkodzi klientom, pracownikom samochodowym, dostawcom, społecznościom i firmom po obu stronach granicy" - powiedział Ford w oświadczeniu. "Mamy nadzieję, że ta sytuacja zostanie szybko rozwiązana, ponieważ może mieć szeroki wpływ na wszystkich producentów samochodów w USA i Kanadzie".

Niedobory spowodowane blokadą zmusiły również General Motors do odwołania drugiej zmiany dnia w fabryce średniej wielkości SUV-ów w pobliżu Lansing w stanie Michigan. Rzecznik Dan Flores powiedział, że oczekuje się ponownego uruchomienia w czwartek i na razie nie oczekuje się dodatkowego wpływu.



Później w środę rzecznik Toyoty Scott Vazin powiedział, że firma nie będzie w stanie produkować niczego w trzech kanadyjskich zakładach przez resztę tego tygodnia z powodu niedoborów części. W oświadczeniu przypisano problem wyzwaniom związanym z łańcuchem dostaw, pogodą i pandemią, ale zamknięcia nastąpiły zaledwie kilka dni po rozpoczęciu blokady w poniedziałek.

"Nasze zespoły pracują pilnie, aby zminimalizować wpływ na produkcję" - powiedziała firma, dodając, że w tej chwili nie spodziewa się żadnych zwolnień.

Stellantis, dawniej Fiat Chrysler, zgłosił normalną działalność, chociaż firma musiała skrócić zmiany poprzedniego dnia w swojej fabryce minivanów w Windsorze.

"Obserwujemy to bardzo uważnie" - powiedziała wcześniej rzeczniczka Białego Domu Jen Psaki o blokadzie mostu.

"Blokada stanowi zagrożenie dla łańcuchów dostaw dla przemysłu samochodowego, ponieważ most jest kluczowym kanałem dla pojazdów silnikowych, komponentów i części, a opóźnienia mogą zakłócić produkcję samochodów".

Rosnąca liczba kanadyjskich prowincji zdecydowała się znieść niektóre ze swoich środków ostrożności, gdy fala omikrony się wyczerpuje, ale Trudeau bronił środków, za które odpowiedzialny jest rząd federalny, w tym tego, który rozgniewał wielu kierowców ciężarówek: zasada, która weszła w życie 15 stycznia, wymagając, aby kierowcy ciężarówek wjeżdżający do Kanady byli w pełni zaszczepieni.

"Rzeczywistość jest taka, że nakazy szczepień i fakt, że Kanadyjczycy zwiększyli się, aby zaszczepić się do prawie 90%, zapewnił, że ta pandemia nie uderzyła tak mocno tutaj w Kanadzie, jak gdzie indziej na świecie" - powiedział Trudeau w parlamencie.

Około 90% kierowców ciężarówek w Kanadzie jest zaszczepionych, a stowarzyszenia kierowców ciężarówek i wielu operatorów dużych platform potępiło protesty. Stany Zjednoczone mają tę samą zasadę szczepień dla kierowców ciężarówek wjeżdżających do kraju, więc nie miałoby znaczenia, gdyby Trudeau zniósł ograniczenie.

Protestujący od półtora tygodnia blokują również przejście graniczne w Coutts w Albercie, a w środę pozostało tam około 50 ciężarówek. Ponad 400 ciężarówek sparaliżowało centrum Ottawy, stolicy Kanady, w proteście, który rozpoczął się pod koniec zeszłego miesiąca.

Podczas gdy protestujący wzywają do usunięcia Trudeau, większość środków ograniczających w całym kraju została wprowadzona przez rządy prowincji. Obejmują one wymóg, aby ludzie pokazywali "paszporty" potwierdzające szczepienie, aby wejść do restauracji, siłowni, kin i wydarzeń sportowych.

Alberta, Saskatchewan, Quebec, Wyspa Księcia Edwarda i Nowa Szkocja ogłosiły w tym tygodniu plany wycofania niektórych lub wszystkich swoich środków ostrożności. Alberta, najbardziej konserwatywna prowincja Kanady, natychmiast zrezygnowała z paszportu szczepionkowego i planuje pozbyć się wymagań dotyczących masek pod koniec miesiąca.

Liderka opozycji w Albercie Rachel Notley oskarżyła premiera prowincji, Jasona Kenneya, o pozwolenie na "nielegalną blokadę w celu dyktowania środków zdrowia publicznego".

Pomimo planów Alberty zniesienia swoich środków, protest trwał tam nadal.

"Mamy tu facetów - stracili wszystko z powodu tych mandatów i nie poddają się, i są gotowi stanąć na swoim miejscu i iść dalej, dopóki to nie zostanie zrobione" - powiedział protestujący John Vanreeuwyk, operator feedlotu z Coaldale w Albercie.

"Dopóki Trudeau się nie poruszy", powiedział, "nie ruszamy się".

Jeśli chodzi o blokadę Mostu Ambasadora, burmistrz Windsoru Drew Dilkens powiedział, że policja nie usunęła ludzi z obawy przed zaognieniem sytuacji. Dodał jednak: "Nie pozwolimy, aby tak się stało przez dłuższy czas".

Demonstracja obejmowała od 50 do 74 pojazdów i około 100 protestujących, podała policja. Niektórzy z protestujących mówią, że są gotowi umrzeć za swoją sprawę, według burmistrza.

"Będę brutalnie szczery: próbujesz prowadzić racjonalną rozmowę, a nie każdy na ziemi jest racjonalnym aktorem" - powiedział Dilkens. Policja robi to, co słuszne, przyjmując umiarkowane podejście, starając się rozsądnie przepracować tę sytuację, w której każdy może odejść, nikt nie zostanie ranny, a most może się otworzyć.

Aby uniknąć blokady i dostać się do Kanady, kierowcy ciężarówek w rejonie Detroit musieli jechać 70 mil na północ do Port Huron w stanie Michigan i przejść przez Blue Water Bridge, gdzie nastąpiło 41/2-godzinne opóźnienie opuszczania USA.

Na konferencji prasowej w Ottawie, która wykluczyła główne organizacje informacyjne, Benjamin Dichter, jeden z organizatorów protestu, powiedział: "Myślę, że rząd i media drastycznie nie doceniają determinacji i cierpliwości kierowców ciężarówek".

"Zrezygnuj z mandatów. Upuść paszporty" - powiedział.

"Konwój ciężarówek wolności" był promowany przez osobistości Fox News i przyciągnął poparcie wielu amerykańskich republikanów, w tym byłego prezydenta Donalda Trumpa, który nazwał Trudeau "skrajnie lewicowym szaleńcem", który "zniszczył Kanadę szalonymi mandatami Covid".

Ograniczenia pandemiczne były znacznie surowsze w Kanadzie niż w USA, ale Kanadyjczycy w dużej mierze je poparli. Wskaźnik śmiertelności z powodu COVID-19 w Kanadzie wynosi jedną trzecią wskaźnika zgonów w USA.

Tymczasowa przywódczyni konserwatystów Candice Bergen powiedziała w parlamencie, że kraje na całym świecie usuwają ograniczenia i zauważyła, że kanadyjskie prowincje również. Oskarżyła Trudeau o to, że chce żyć w "permanentnej pandemii".

Ontario, największa prowincja Kanady z prawie 40% populacji kraju, trzyma się tego, co nazywa "bardzo ostrożnym" stanowiskiem wobec pandemii, a wicepremier powiedział, że nie planuje rezygnacji z paszportów szczepionkowych ani wymagań dotyczących masek.

______

Krisher pochodził z Detroit.

Przetlumaczono  przez translator Google

zrodlo:apnews.com

Brak komentarzy:

"Rosyjskie rakiety są potężniejsze niż te, które Zachód daje Ukrainie – Putin Żadne dostawy broni do Kijowa przez Waszyngton i jego sojuszników nie zmienią sytuacji na linii frontu, powiedział prezydent"

  ZDJĘCIE ARCHIWALNE: Rosyjski system rakiet taktycznych Iskander-M, © Sputnik / Ministerstwo Obrony Rosji Rosyjskie wojsko posiada rakiety...