Chociaż Amerykanie od lat zgłaszają swój sprzeciw wobec ekspansji technologii 5G, jej wdrażanie trwa praktycznie nieprzerwanie (częściowo dzięki pandemii), pomimo wielu uzasadnionych obaw.
Znaczące zagrożenia obejmują bezpieczeństwo lotnicze, cyberbezpieczeństwo, zdrowie środowiskowe, zdrowie ludzkie, prognozowanie pogody i infrastrukturę użyteczności publicznej, ale ponownie, żadna z tych obaw nie miała znaczenia ani dla dużych telekomów, ani dla rządu federalnego, który ma chronić społeczeństwo i łagodzić takie zagrożenia.
Tymczasem poprzednie badania wykazały, że technologia 4G jest nadal lepsza, bardziej niezawodna i bezpieczniejsza niż 5G, chociaż w zeszłym miesiącu AT & T wraz z Verizon ogłosiły, że aktywowały ogromną ilość dodatkowej technologii 5G w USA, z planami dalszego dodawania kolejnych przez cały rok.
Verizon Communications Inc ... planuje włączyć około 2000 dodatkowych wież w lutym w następnej fazie wdrażania C-Band 5G po rozmowach z amerykańskimi organami regulacyjnymi, podały źródła.
Nowa faza pojawia się po tym, jak amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) poinformowała w piątek, że zgodziła się, że Verizon i AT & T mogą bezpiecznie włączyć więcej wież 5G w rozmieszczeniu, które zostało zakłócone przez obawy dotyczące bezpieczeństwa samolotów.
W wiadomościach zauważono, że w styczniu Verizon włączył około 5 100 wież i będzie mógł włączyć dodatkowe 2000 w tym miesiącu, według źródeł, które również powiedziały, że całkowita liczba może wzrosnąć, ponieważ strefy buforowe lotnictwa są dalej definiowane.
Istnieją jednak ciągłe obawy, że nowa technologia może zakłócać bardzo wrażliwą komercyjną elektronikę lotniczą, co opóźniło wdrożenie C-Band 5G, które po raz pierwszy zaplanowano na początek grudnia. W styczniu Verizon powiedział, że nie rozmieści około 500 wież w pobliżu lotnisk.
Kierownictwo branży lotniczej skrytykowało rząd i branżę za to, że nie zidentyfikowały problemów i nie kontynuowały wdrożeń pomimo ryzyka.
W połowie stycznia dyrektor generalny Emirates Airlines, Tim Clark, w wywiadzie dla CNN, określił wdrożenie 5G jako jedną z największych "wpadek" w ciągu wielu dziesięcioleci w branży podróży lotniczych.
Powiedział sieci, że jego linia lotnicza nie była świadoma potencjalnych problemów z samolotami Boeing 777 "w takim stopniu, że zagroziłoby to bezpieczeństwu działania naszych samolotów i prawie każdego innego operatora 777 do i ze Stanów Zjednoczonych oraz w Stanach Zjednoczonych" aż do dnia poprzedzającego planowane wdrożenie.
Sieć zgłosiła:
W szczególności Federalna Administracja Lotnictwa obawia się, że anteny komórkowe 5G w pobliżu niektórych lotnisk - a nie urządzenia mobilne podróżnych lotniczych - mogą wyrzucać odczyty z niektórych urządzeń lotniczych zaprojektowanych tak, aby powiedzieć pilotom, jak daleko są od ziemi. Systemy te, znane jako wysokościomierze radarowe, są używane podczas lotu i są uważane za sprzęt krytyczny. (Wysokościomierze radarowe różnią się od standardowych wysokościomierzy, które opierają się na odczytach ciśnienia powietrza i nie wykorzystują sygnałów radiowych do pomiaru wysokości).
W grudniu FAA wydała pilny nakaz zabraniający pilotom korzystania z potencjalnie dotkniętych wysokościomierzy wokół lotnisk, gdzie w przeciwnym razie wymagałyby tego warunki słabej widoczności. Ta nowa zasada może w pewnych okolicznościach uniemożliwić samolotom dotarcie na niektóre lotniska, ponieważ piloci nie byliby w stanie lądować samodzielnie przy użyciu instrumentów.
"Byliśmy świadomi problemu z 5G. Porządku. Zdajemy sobie sprawę, że wszyscy starają się wprowadzić 5G, w końcu jest to super fajna przyszłość tego, co może być komunikacją i przepływem informacji. Nie byliśmy świadomi, że moc anten w Stanach Zjednoczonych została podwojona w porównaniu z tym, co dzieje się gdzie indziej "- powiedział Clark CNN.
"Muszę być tak szczery, jak zwykle, i powiedzieć, że jest to jeden z najbardziej przestępczych, całkowicie nieodpowiedzialnych tematów problemowych, nazwij to, co lubisz, widziałem w mojej karierze lotniczej, ponieważ obejmuje organy rządowe, producentów, naukę itp. I wiecie, pogląd, że na przykład rząd Stanów Zjednoczonych powinien sprzedawać swoją franczyzę za wszystkie częstotliwości za dużą ilość pieniędzy "- kontynuował Clark.
"Ktoś powinien był im wtedy powiedzieć - że ryzyko i niebezpieczeństwa, które umieścili w określonej częstotliwości, wykorzystuje się wokół pola, lotnisk, pól metropolitalnych, które powinny być zrobione w tym czasie" - dodał.
Ale za wszelką cenę nadal zezwalajmy na wdrożenie 5G, niezależnie od zagrożeń dla zdrowia i bezpieczeństwa lotniczego.
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.naturalnews.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz