AUTOR: TYLER DURDEN
Autor: Michael Clements za pośrednictwem The Epoch Times,
Pośpiech w zapewnieniu pomocy finansowej Amerykanom zmuszonym do odejścia z pracy w czasie pandemii COVID-19 spowodował bonanzę w wysokości 191 miliardów dolarów dla oszustów, według przewodniczącego House Ways and Means Committee Jasona Smitha (R-Mo.).
"Nie ma wątpliwości, że ludzie potrzebowali pomocy, dlatego właśnie Kongres powinien był chronić ten program i tych, którzy go potrzebowali, przed przestępcami, którzy wykorzystali go do popełnienia oszustwa" Smith napisał w oświadczeniu wydanym na rozprawie 8 lutego.
Biuro Statystyki Pracy poinformowało, że w kwietniu 2020 r. stopa bezrobocia osiągnęła rekordowy poziom 15 procent po blokadach mających na celu spowolnienie rozprzestrzeniania się wirusa KPCh (Komunistycznej Partii Chin), powszechnie znanego jako nowy koronawirus, zamknął wiele firm. Między 14 marca 2020 r. a 18 kwietnia 2020 r. tygodniowe wnioski o zasiłek dla bezrobotnych gwałtownie wzrosły z 225 500 do 5,3 miliona.
Samochody niesprzedane z powodu spowolnienia rynku samochodowego spowodowanego chorobą koronawirusową (COVID-19) są przechowywane na parkingu Wells Fargo Center w Filadelfii w stanie Pensylwania 28 kwietnia 2020 r. (Mark Makela/File Photo/Reuters)
Smith powiedział, że ustawa o pomocy, pomocy i ożywieniu gospodarczym koronawirusa była próbą pomocy. Ale Kongres powinien był zrobić więcej, aby chronić miliony dolarów podatkowych dystrybuowanych na mocy ustawy.
Trzech biegłych powiedziało komisji, że niektóre rzeczy można i należy zrobić, aby zapobiec przyszłym problemom. Ale jeśli chodzi o odzyskanie miliardów dolarów podatkowych utraconych przez przestępców, nie mieli nadziei. Wiele z tych pieniędzy zostało utraconych przez zorganizowane pierścienie oszustów w Nigerii, Chinach, Rosji i innych krajach.
"Znalezienie zagranicznych oszustów może być wyzwaniem" - powiedział Michael Horowitz, przewodniczący Komitetu ds. Odpowiedzialności za Reakcję na Pandemię w Biurze Inspektora Generalnego, Departament Sprawiedliwości.
Większość państwowych agencji ds. bezrobocia nie była przygotowana na miażdżący napływ telefonów i aplikacji, które zalały ich biura. Przeciążeni pracownicy biurowi, wielu korzystających z technologii z lat 1980., szli na skróty i omijali środki bezpieczeństwa, aby zapewnić świadczenia nowo bezrobotnym i zatrudnionym w niepełnym wymiarze.
Kongresmen Bradley Schneider (D-Ill.) powiedział, że sytuacja była tragiczna od samego początku.
"Mieliśmy pięcioalarmowy pożar, który wymknął się spod kontroli i walczyliśmy z nim wodą przepływającą w wiadrach, a wiadra miały" Schneider powiedział.
Kongresmenka Gwen Moore (D-Wis.) powiedziała, że powiedziano jej, że do 80 procent telefonów do Departamentu Rozwoju Siły Roboczej w Wisconsin pozostało bez odpowiedzi w szczytowym momencie pandemii.
"Nikt nie był gotowy na tę pandemię" - powiedziała Komitetowi.
Według ekspertów wielu wnioskodawców mogło "samocertyfikację". W istocie, gdy wnioskodawca dostarczył informacje identyfikujące, takie jak numer ubezpieczenia społecznego, państwo uwierzyło mu na słowo.
Administracja Ubezpieczeń Społecznych prowadzi "Death Master File Index", zapis numerów ubezpieczenia społecznego dla osób, które zmarły.
Prokurator generalny Merrick Garland (po lewej) patrzy na prokuratora federalnego Kevina Chambersa (po prawej) po mianowaniu go głównym prokuratorem ds. Oszustw pandemicznych Departamentu Sprawiedliwości podczas spotkania grupy zadaniowej ds. Egzekwowania oszustw COVID-19 w Departamencie Sprawiedliwości w Waszyngtonie 10 marca 2022 r. 286 sierpnia 26 r. Secret Service odzyskał 2022 milionów dolarów w nieuczciwie uzyskanych funduszach pandemicznych dla Small Business Administration. (Kevin Lamarque/Pool Photo via AP, File)
Jednak nie wszystkie agencje mają dostęp do indeksu, a każde państwo obsługuje własny program ubezpieczenia od bezrobocia. Większość systemów stanowych nie jest kompatybilna z innymi stanami lub rządem federalnym.
Gene Dodaro, kontroler generalny Rządowego Biura Odpowiedzialności (GAO), podsumował sytuację w ten sposób: "Korzystanie z numeru ubezpieczenia społecznego jest łatwym sposobem na zdobycie pieniędzy. Moja własna matka otrzymała zapłatę".
Dodaro powiedział, że pieniądze, które otrzymała jego matka, pochodziły od kogoś, kto wykorzystał jej informacje do złożenia fałszywego roszczenia. Kazał jej zwrócić pieniądze, ale powiedział, że to przykład tego, jak łatwo jest oszukać system.
Ale numery ubezpieczenia społecznego nie były jedynym sposobem wykorzystywanym przez oszustów.
Według Departamentu Sprawiedliwości, 16 osób w Teksasie przyznało się do winy za udział w planie defraudacji planu ochrony wypłat zarządzanego przez Small Business Administration. Program zapewnił milionowe pożyczki umarzalne dla firm, aby pomóc im w dalszym tworzeniu listy płac podczas blokad.
Według komunikatu prasowego, 57-letni Abdul Fatani z Richmond w Teksasie był częścią pierścienia, który składał fałszywe wnioski o pożyczkę, które zawierały fałszywe informacje na temat liczby pracowników ich firmy i miesięcznych wydatków na wynagrodzenia. Współspiskowcy złożyli ponad 80 fałszywych wniosków o pożyczki w wysokości 35 milionów dolarów.
Pierścień oszustów zatrzymany
Grupa zgarnęła 500 000 dolarów. Prali nielegalne dochody, przelewając je między różnymi kontami bankowymi.
Dodaro powiedział Komitetowi, że takie oszustwo nie jest nowym problemem. Powiedział, że w 2010 roku urzędnik w Nowym Jorku ostrzegł stan, że ma poważny problem. Pandemia tylko pogłębiła ten problem.
Claudia Tenney (R-N.Y.) powiedziała, że jako właścicielka firmy zna niektóre problemy. Powiedziała, że chociaż pieniądze zostały zabrane rządowi, rząd nie był ofiarą.
"Nasi podatnicy, nasi pracodawcy, nasi pracownicy, wszyscy zapłacili cenę za to oszustwo" - powiedziała.
Kongresmenka Nicole Malliotakis (R-N.Y.) zgodziła się. Powiedziała, że Nowy Jork stracił co najmniej 11 miliardów dolarów z powodu nieuczciwych płatności. Te pieniądze, w połączeniu z funduszami z innych stanów, zapłaciły za willę o wartości 10 milionów dolarów na Dominikanie, złoty zegarek Rolex, samochody sportowe i inne luksusowe przedmioty.
Zakupione przedmioty luksusowe
"Jedna osoba otrzymała nawet 1,5 miliona dolarów w ciągu dziesięciu miesięcy" Malliotakis powiedział.
Komitet zapytał świadków, co można zrobić, aby zapobiec przyszłym problemom. Larry Turner z Biura Inspektora Generalnego Departamentu Pracy powiedział, że analiza danych ma kluczowe znaczenie dla rozwiązania. A to wynikałoby z możliwości współpracy stanów z urzędnikami federalnymi.
Według Turnera centralna baza danych umożliwiłaby urzędnikom wychwytywanie fałszywych wniosków, zanim posuną się za daleko. W swoim pisemnym oświadczeniu dla komisji Turner powiedział, że jego biuro ostrzegało, że oszustwa związane z ubezpieczeniem na wypadek bezrobocia stanowią problem, przedstawiając kilka dochodzeń i audytów, które ujawniły oszustwa w systemie.
Dodaro zalecił bliższe relacje między audytorami stanowymi a urzędnikami federalnymi. Korzystając z jednolitego systemu komputerowego i wymagając większej liczby audytów łatwych do oszukania programów, takich jak ubezpieczenie na wypadek bezrobocia i Medicare, Dodaro powiedział, że urzędnicy mogą położyć kres problemowi.
Wszyscy trzej świadkowie powiedzieli, że prawdopodobnie miną lata, zanim poznamy pełny zakres szkód.
Horowitz zauważył, że odzyskanie nawet większości skradzionych środków jest bardzo mało prawdopodobne. Powiedział komisji, że państwa zaczynają współpracować, a wiele z nich zaktualizowało swoją technologię z powodu kryzysu.
"Dobra wiadomość jest taka, że sytuacja się poprawia; Zła wiadomość jest taka, że jeszcze tam nie dotarliśmy" - powiedział Horowitz.
Gregory Murphy (R-N.C.) był dosadny w swojej ocenie problemu.
"Kongres nie wykonał swojej pracy. Jeśli nie wiemy, gdzie idą (pieniądze) i jak idą, wypadamy z biznesu "- powiedział.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz