Fiński narodowy przewoźnik i największa dotychczasowa linia lotnicza Finnair zacznie ważyć pasażerów bagażem podręcznym, aby lepiej oszacować wagę samolotu przed startem.
Finnair poinformował w oświadczeniu, że przeprowadzka będzie dobrowolna i anonimowa. Dane te zostaną wykorzystane do optymalizacji bieżących obliczeń bilansu samolotów, a "obszar ważenia" będzie się obracał wokół bramek odlotów na lotnisku w Helsinkach.
"Wykorzystujemy dane ważenia do średnich obliczeń wymaganych do bezpiecznego wykonywania lotów, a zebrane dane nie są w żaden sposób powiązane z danymi osobowymi klienta" — powiedział Satu Munnukka, dyrektor ds. procesów naziemnych w Finnair. (Powiązane: Loty komercyjne stają się szalenie niebezpieczne, ponieważ linie lotnicze sygnalizujące cnotę zatrudniają w oparciu o różnorodność, a nie zasługi).
Finnair poinformował, że około 600 wolontariuszy zgłosiło się do udziału w programie, stwierdzając, że "wspaniale jest widzieć, że nasi klienci są zainteresowani wolontariatem w zbieraniu danych". Fiński narodowy przewoźnik zauważył również, że linie lotnicze muszą opracować wagę samolotu, jego wnętrze i pasażerów na pokładzie, aby zrównoważyć lot i zapewnić bezpieczny tranzyt.
Linie lotnicze mogą korzystać ze średnich wag podawanych przez władze lotnicze – zakładanych na 88 kg – lub zbierać własne dane. Finnair zapewnił potencjalnych pasażerów, że zebrane dane nie są "w żaden sposób" powiązane z danymi osobowymi klientów.
"Tylko pracownik działu obsługi klienta pracujący w punkcie pomiarowym może zobaczyć masę całkowitą, dzięki czemu można spokojnie uczestniczyć w badaniu" — powiedział Satu Munnukka, dyrektor ds. procesów naziemnych w Finnair.
Firma powiedziała, że pasażerowie będą stać na wadze we wszystkich swoich ubraniach i z bagażem podręcznym w tym samym czasie, aby uzyskać łączny odczyt.
Finnair interesuje się więc nie tylko masą ciała, ale całym pakietem. Dyrektor ds. komunikacji Paivyt Tallqvist powiedział, że Finowie mają tendencję do wnoszenia znacznie większej wagi do samolotu w chłodniejszych miesiącach, ponieważ są przygotowani z grubymi, ciężkimi płaszczami.
"Jest to część bardzo silnej kultury bezpieczeństwa w naszej organizacji" – powiedział Tallqvist.
"Chcemy sprawdzić, czy dane, których używamy do obliczeń, są dokładne. Używamy ich podczas każdego lotu i są one ważne dla osiągów samolotu. Kiedy to wyjaśnisz (pasażerom), oni to zrozumieją".
Ważenie odbędzie się w lutym, kwietniu i maju i jest dobrowolne. Nie było jasne, dlaczego nie mierzyli podróżnych w marcu. Będą również zwracać uwagę na wiek, płeć i klasę podróży.
Inne linie lotnicze już uwzględniają wagę pasażerów
Finnair nie jest pierwszą linią lotniczą, która podjęła inicjatywę i sama zmierzyła wagę pasażerów.
W sierpniu ubiegłego roku największa koreańska linia lotnicza, Korean Air, ogłosiła, że na krótki okres do września rozpocznie ważenie pasażerów na lotnisku Gimpo na trasach krajowych i na lotnisku Incheon na trasach międzynarodowych.
Firma twierdzi, że posunięcie to miało na celu zmniejszenie marnowania paliwa i pomoc w dokładniejszym oszacowaniu masy samolotu.
Miesiąc wcześniej samolot easyJet lecący z Lanzarote do Liverpoolu poprosił 19 pasażerów o opuszczenie samolotu, ponieważ uznano, że jest on "zbyt ciężki, aby wystartować".
Rzecznik potwierdził incydent w oświadczeniu, pisząc: "easyJet może potwierdzić, że 19 pasażerów lotu EZY3364 z Lanzarote do Liverpoolu zgłosiło się na ochotnika do podróży późniejszym lotem w wyniku przekroczenia limitów wagowych samolotu w warunkach pogodowych. Jest to rutynowa decyzja operacyjna w tych okolicznościach, a ograniczenia wagowe obowiązują wszystkie linie lotnicze ze względów bezpieczeństwa".
Rzecznik powiedział, że w przypadku, gdy samolot okaże się zbyt ciężki, aby wystartować, pasażerowie są proszeni o dobrowolne bezpłatne przesiadkę na późniejszy lot, a wolontariusze otrzymują odszkodowanie zgodnie z przepisami.
Linie lotnicze oferują podobne rekompensaty, gdy sprzedają bilety na lot i proszą niektórych pasażerów o dobrowolną zmianę terminu.
W przypadku lotów z Lanzarote do Liverpoolu pasażerom zaoferowano "do 500 euro na pasażera", jak twierdzi członek załogi, powołując się na easyJet.
Obejrzyj ten film omawiający rosnące ryzyko związane z podróżami lotniczymi.
Ten film pochodzi z kanału Glock 1911 na Brighteon.com.
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.naturalnews.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz