Według związku reprezentującego personel naziemny, duże lotnisko może odbudować się po dwóch latach od spadku liczby pasażerów o miliony w tym roku. Jeff Hodge z Unite powiedział, że sytuacja na londyńskim lotnisku Luton jest „tragiczna” i 250 z ich członków straciło pracę. Lotnisko stwierdziło, że nie spodziewa się powrotu do poziomu sprzed pandemii przez kilka lat. Stwierdził, że liczba pasażerów spadła o 90% w listopadzie rok do roku.
Chociaż lotnisko jest obsługiwane przez prywatną firmę LLA, jest własnością Luton Borough Council, która twierdzi, że od marca straciły 49 milionów funtów dochodu ze środków lokalnych władz. „Absolutnie okropne” Unite reprezentuje niektórych pracowników lotniska, w tym pracowników ochrony, obsługę bagażu i personel odprawy. Pan Hodge powiedział: „Sytuacja jest po prostu okropna. Jest tragiczna. Ci, którzy są zatrudnieni, obawiają się o swoją długoterminową przyszłość. „Lotnisko przeżywało boom… a teraz powiedziano mi, że powrót na miejsce może zająć dwa lata. „Chociaż liczba pasażerów może wzrosnąć, aby przedsiębiorstwa mogły zmaksymalizować zysk, oczekuje się, że obecni pracownicy będą„ dawać 150% ”przed rekrutacją. „Ale potrzebujemy ludzi, którzy wrócą do samolotów i będą mieć pewność, że to bezpieczne środowisko, aby lotnisko i miasto przetrwały”. prezentacyjna szara linia Efekt Covida na lotnisku London Luton 16,6 mln - liczba pasażerów (1.01.2019-30.11.2019) 5,2 mln - liczba pasażerów (1.01.2020-30.11.2020) 130000 - liczba lotów (1 stycznia 2019 r. - 30 listopada 2019 r.) 60000 - liczba lotów (1 stycznia 2020 - 30 listopada 2020) 10 000 - liczba osób zatrudnionych bezpośrednio na terenie lotniska 17 000 - liczba osób pośrednio zatrudnionych poza terenem zakładu w zakresie dostaw i usług pomocniczych w okolicy
Melanie Horwood powiedziała, że tęskni za „zgiełkiem” lotniska, tak jak to było wcześniej na tym zdjęciu przed zamknięciem Melanie Horwood, kierownik dyżurów terminalowych, pracuje tam od 34 lat. Podczas pierwszej blokady została zwolniona z pracy, ale po jej powrocie w sierpniu było „o wiele ciszej”. Powiedziała, że przeciętnie w ciągu dnia liczba odlatujących pasażerów wzrosła z około 30 000 do 600. „Podczas ostatniej nocnej zmiany szłam jednak i nie widziałam innej duszy” - powiedziała. „Znajdujemy wiele prac do wykonania, prac, których nie możemy wykonać, gdy w budynku jest dużo ludzi. „Bez nich czuję się bardziej jak dozorca - dbam o infrastrukturę, a nie o ludzi”. EasyJet, który ma duże operacje w Luton i London Gatwick, powiedział wcześniej, że zwolni około 4500 miejsc pracy z 15000 pracowników. Puste lotnisko Luton
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz