BRUKSELA (AP) - Rozmowa tocząca się wokół zweryfikowanych kont w mediach społecznościowych dwóch senatorów ze Stanów Zjednoczonych pozostawała podatna na manipulację poprzez sztucznie zawyżane akcje i polubienia fałszywych użytkowników, nawet podczas wzmożonej kontroli w okresie poprzedzającym wybory prezydenckie w USA, śledztwo przeprowadzone przez Znaleziono Centrum Doskonałości Komunikacji Strategicznej NATO.
Naukowcy z centrum, akredytowanej przez NATO grupy badawczej z siedzibą w Rydze na Łotwie, zapłacili trzem rosyjskim firmom 300 euro (368 USD) za zakup 337 768 fałszywych polubień, wyświetleń i udostępnień postów na Facebooku, Instagramie, Twitterze, YouTube i TikTok, w tym treści ze zweryfikowanych relacji Sens. Chucka Grassleya i Chrisa Murphy'ego.
Biuro Grassleya potwierdziło, że Republikanin z Iowa brał udział w eksperymencie. Murphy, demokrata z Connecticut, powiedział w oświadczeniu, że zgodził się uczestniczyć, ponieważ ważne jest, aby zrozumieć, jak wrażliwe są nawet zweryfikowane konta.
„Widzieliśmy, jak łatwo zagranicznym przeciwnikom jest wykorzystywanie mediów społecznościowych jako narzędzia do manipulowania kampaniami wyborczymi i wywołania niepokojów politycznych” - powiedział Murphy. „Jest oczywiste, że firmy zajmujące się mediami społecznościowymi nie robią wystarczająco dużo, aby zwalczać dezinformację i płatną manipulację na swoich własnych platformach i należy zrobić więcej, aby zapobiegać nadużyciom”.
W czasach, gdy wiele debat publicznych przeniosło się do sieci, powszechne manipulacje w mediach społecznościowych nie tylko zakłócają rynki komercyjne, ale są również zagrożeniem dla bezpieczeństwa narodowego - powiedział Janis Sarts, dyrektor NATO StratCom dla The Associated Press.
„Tego rodzaju nieautentyczne konta są wynajmowane, aby oszukać algorytm, by pomyślał, że są to bardzo popularne informacje, a tym samym sprawić, że rzeczy powodujące podziały wydają się bardziej popularne i dotrzeć do większej liczby osób. To z kolei pogłębia podziały, a tym samym osłabia nas jako społeczeństwo ”- wyjaśnił.
Naukowcy odkryli, że ponad 98% fałszywych zobowiązań pozostało aktywnych po czterech tygodniach, a 97% kont, które zgłosili z powodu nieautentycznej aktywności, było nadal aktywnych pięć dni później.
NATO StratCom przeprowadziło podobne ćwiczenie w 2019 roku na kontach europejskich urzędników. Okazało się, że Twitter szybciej usuwa nieautentyczne treści, a Facebook utrudnił tworzenie fałszywych kont, zmuszając manipulatorów do korzystania z prawdziwych ludzi zamiast botów, co jest bardziej kosztowne i mniej skalowalne.
„Spędziliśmy lata na wzmacnianiu naszych systemów wykrywania przed fałszywym zaangażowaniem, skupiając się na blokowaniu kont, które potencjalnie mogą wyrządzić najwięcej szkód” - powiedział rzecznik firmy Facebook w e-mailu.
Jednak YouTube i Instagram należący do Facebooka pozostają bezbronne, stwierdzili naukowcy, a TikTok wydawał się „bezbronny”.
„Poziom zasobów, które wydają, ma duże znaczenie dla tego, jak bardzo są narażeni” - powiedział Sebastian Bay, główny autor raportu. „Oznacza to, że jesteś nierówno chroniony na platformach mediów społecznościowych. To wzmacnia argumentację za regulacją. To tak, jakbyś miał samochody z pasami bezpieczeństwa i bez ”.
Naukowcy powiedzieli, że na potrzeby tego eksperymentu promowali treści apolityczne, w tym zdjęcia psów i jedzenia, aby uniknąć rzeczywistego wpływu podczas sezonu wyborczego w USA.
Ben Scott, dyrektor wykonawczy Reset.tech, londyńskiej inicjatywy, która działa na rzecz zwalczania cyfrowych zagrożeń dla demokracji, powiedział, że dochodzenie wykazało, jak łatwo jest manipulować komunikacją polityczną i jak niewiele platformy zrobiły, aby rozwiązać długotrwałe problemy.
„Najbardziej irytująca jest prostota manipulacji” - powiedział. „Podstawowe demokratyczne zasady podejmowania decyzji przez społeczeństwa ulegają korupcji, jeśli zorganizowałeś manipulację, która jest tak powszechna i łatwa do wykonania”.
Twitter powiedział, że aktywnie przeciwdziała manipulacjom platformą i stara się złagodzić ją na dużą skalę.
„To ewoluujące wyzwanie, a niniejsze badanie odzwierciedla ogromny wysiłek, jaki wykonał Twitter, aby poprawić jakość rozmów publicznych” - powiedział w e-mailu Yoel Roth, szef działu integralności witryny na Twitterze.
YouTube powiedział, że wprowadził zabezpieczenia, aby wykorzenić nieautentyczną aktywność w swojej witrynie i zauważył, że ponad 2 miliony filmów zostało usuniętych z witryny w trzecim kwartale 2020 roku z powodu naruszenia jej zasad dotyczących spamu.
„Będziemy nadal zajmować się próbami nadużyć naszych systemów i udostępniać istotne informacje partnerom branżowym” - podała firma w oświadczeniu.
TikTok powiedział, że nie toleruje nieautentycznego zachowania na swojej platformie i że usuwa treści lub konta, które promują spam lub fałszywe zaangażowanie, podszywanie się lub wprowadzające w błąd informacje, które mogą wyrządzić krzywdę.
„Inwestujemy również w zewnętrzne testy, zautomatyzowaną technologię i kompleksowe zasady, aby wyprzedzić stale ewoluującą taktykę ludzi i organizacji, których celem jest wprowadzenie w błąd innych” - powiedział rzecznik firmy w e-mailu.
___
Współtworzył ten raport David Klepper z Providence w stanie Rhode Island.
zrodlo:apnews
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz