JAKARTA, Indonezja (AP) - Indonezyjscy nurkowie zlokalizowali w niedzielę fragmenty wraku Boeinga 737-500 na głębokości 23 metrów (75 stóp) na Morzu Jawajskim, dzień po tym, jak samolot z 62 osobami na pokładzie rozbił się krótko po starcie z Dżakarty.„Otrzymaliśmy raporty od zespołu nurków, że widoczność w wodzie jest dobra i wyraźna, co pozwala na odkrycie niektórych części samolotu” - powiedział w oświadczeniu marszałek lotnictwa Hadi Tjahjanto. „Jesteśmy pewni, że w tym momencie samolot się rozbił”.Powiedział, że wśród obiektów były połamane kawałki kadłuba z częściami rejestracyjnymi samolotu.Wcześniej ratownicy wyciągali z powierzchni części ciała, fragmenty odzieży i skrawki metalu.„Miejmy nadzieję, że do dzisiejszego popołudnia obecne warunki i widok na morze są nadal dobre, abyśmy mogli kontynuować poszukiwania” - powiedział.
Przerwa w poszukiwaniu Sriwijaya Air Flight 182 nastąpiła po tym, jak sonar na statku marynarki wojennej wykrył sygnał z samolotu w miejscu, które pasuje do współrzędnych z ostatniego kontaktu pilotów przed zaginięciem samolotu w sobotę po południu.Nadal nie jest jasne, co spowodowało awarię. Nie było śladu ocalałych.
„Reprezentuję rząd i wszystkich Indonezyjczyków, składając głębokie kondolencje z powodu tej tragedii” - powiedział prezydent Joko Widodo.
„Robimy, co w naszej mocy, aby ratować ofiary. Modlimy się razem, aby można było znaleźć ofiary ”- powiedział, dodając, że zwrócił się do Krajowego Komitetu ds. Bezpieczeństwa Transportu o przeprowadzenie śledztwa.
Rybacy z obszaru między wyspami Lancang i Laki, będącymi częścią archipelagu wokół Tysiąca Wysp na północ od wybrzeża Dżakarty, donieśli o eksplozji około 14:30 w sobotę.
„Słyszeliśmy, że coś eksploduje, myśleliśmy, że to bomba lub tsunami, odkąd potem widzieliśmy duży plusk wody” - powiedział Solihin, który nosi jedno nazwisko, przez telefon dla The Associated Press.
„Padało mocno, a pogoda była tak zła. Dlatego trudno jest wyraźnie widzieć wokół. Ale po dźwiękach widać plusk i wielką falę. Byliśmy bardzo zszokowani i bezpośrednio zobaczyliśmy szczątki samolotu i paliwo wokół naszej łodzi ”.
Minister transportu Budi Karya Sumadi powiedział, że lot SJ182 był opóźniony o godzinę, zanim wystartował o 14:36. Zniknął z radaru cztery minuty później, po tym, jak pilot skontaktował się z kontrolą ruchu lotniczego, aby wznieść się na wysokość 29000 stóp (8839 metrów), powiedział.
Na pokładzie znajdowały się 62 osoby, w tym siedmioro dzieci i troje niemowląt.„Jesteśmy świadomi doniesień medialnych z Dżakarty dotyczących lotu Sriwijaya Air SJ-182” - powiedział Boeing w oświadczeniu. „Myślimy o załodze, pasażerach i ich rodzinach. Jesteśmy w kontakcie z naszymi klientami lotniczymi i jesteśmy gotowi pomóc im w tym trudnym czasie ”.
Władze utworzyły dwa centra kryzysowe, jedno na lotnisku i jedno w porcie. Rodziny gromadziły się, by czekać na wieści o bliskich.
W mediach społecznościowych ludzie zaczęli rozpowszechniać manifest lotu ze zdjęciami i filmami osób, które zostały wymienione jako pasażerowie. Jeden film pokazuje kobietę z dziećmi machającą na pożegnanie podczas spaceru po lotnisku.
Prezes Sriwijaya Air President Jefferson Irwin Jauwena powiedział, że samolot, który ma 26 lat i był wcześniej używany przez linie lotnicze w Stanach Zjednoczonych, był zdatny do lotu. W sobotę powiedział dziennikarzom, że samolot przyleciał wcześniej do miasta Pontianak i Pangkal Pinang tego samego dnia.
„Raport z obsługi technicznej mówił, że wszystko poszło dobrze i sprawnie,” powiedział Jauwena na konferencji prasowej. Powiedział, że samolot jest opóźniony z powodu złej pogody, a nie z powodu jakichkolwiek uszkodzeń.Indonezja, największy na świecie kraj archipelagu, z ponad 260 milionami ludzi, jest nękany przez wypadki transportowe na lądzie, morzu i powietrzu z powodu przeludnienia na promach, starzejącej się infrastruktury i źle egzekwowanych norm bezpieczeństwa.
W październiku 2018 roku odrzutowiec Boeing 737 MAX 8 obsługiwany przez Lion Air wpadł do Morza Jawajskiego zaledwie kilka minut po starcie z Dżakarty, zabijając wszystkich 189 osób na pokładzie. Samolot uczestniczący w sobotnim incydencie nie miał automatycznego systemu kontroli lotu, który odegrał rolę w katastrofie samolotu Lion Air i kolejnej katastrofie odrzutowca 737 MAX 8 w Etiopii pięć miesięcy później, co doprowadziło do uziemienia MAX 8 na 20 miesięcy .
Katastrofa Lion Air była najgorszą katastrofą w Indonezji od 1997 roku, kiedy to 234 osoby zginęły podczas lotu linii Garuda w pobliżu Medan na wyspie Sumatra. W grudniu 2014 roku samolot AirAsia z indonezyjskiego miasta Surabaya do Singapuru wpadł do morza, zabijając 162 osoby.
Sriwijaya Air miało w przeszłości tylko kilka drobnych incydentów, chociaż rolnik zginął w 2008 roku, kiedy lądujący samolot wypadł z pasa startowego z powodu problemu hydraulicznego.Stany Zjednoczone zakazały przewoźnikom indonezyjskim prowadzenia działalności w tym kraju w 2007 r., Ale zmieniły decyzję w 2016 r., Powołując się na poprawę zgodności z międzynarodowymi normami lotniczymi. Unia Europejska już wcześniej miała podobne zakazy, znosząc je w czerwcu 2018 r.
zrodlo:apnews
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz