czwartek, 25 marca 2021

"Czy OPEC celowo uziemił „megakontenerowiec” na Kanale Sueskim, aby podnieść ceny ropy na całym świecie????????"

 Ropa szybuje, gdy kanał sueski nadal blokuje się, Megaship „prawdopodobnie uszkodzony”, ruch nie może się odbyć

ZeroHedge.com


Aktualizacja (1322 ET): Podczas przejażdżki kolejką górską, kontrakty terminowe na ropę rosną dziś po południu, niwelując większość wczorajszych strat po tym, jak ogromny kontenerowiec został prawdopodobnie uszkodzony i nadal blokuje ruch w Kanale Sueskim w środowe popołudnie.


Kontrakty terminowe na ropę NYMEX WTI wzrosły o 6% na sesji przy klamce 61 USD, niwelując większość wczorajszych strat, ponieważ rynek koncentruje się na wydarzeniach w Suezie. W tej chwili prymitywne kompilacje i problemy z wirusami w Europie są na uboczu.

„Statek jest prawdopodobnie uszkodzony i będzie trzeba go holować” - powiedział kapitan Farhad Patel, dyrektor w Sharaf Shipping Agency z siedzibą w Dubaju, która regularnie obsługuje tranzyty drogą wodną. „Na razie nic nie jest potwierdzone, kiedy ruch w Kanale Sueskim może zostać wznowiony. Ograniczenia przestrzeni spowodowane przez uziemiony statek mogą uniemożliwiać przepływ ruchu. ”


Według danych żeglugowych Refinitiv, Kanał Sueski o długości 120 mil wydaje się być zamknięty, ponieważ wiele parkingów dla statków jest nadal budowanych. Wygląda na to, że globalny łańcuch dostaw zaczyna zamarzać na jednym z najważniejszych szlaków żeglugowych na świecie.

Według Halvora Ellefsena, brokera tankowców w Fearnleys, aby uniknąć chaosu w kanale, firmy żeglugowe rezerwują tankowce z możliwością ominięcia tego obszaru.


Dostępne opcje to „na wszelki wypadek, ale większość uważa, że wkrótce zostanie to uporządkowane”.


Większość rezerwacji z opcją ominięcia Suezu nadal dotyczy tematów, co oznacza, że mogą jeszcze nie zostać zakończone: Ellefsen.


Główną alternatywą dla ominięcia Kanału Sueskiego jest poruszanie się po dnie Republiki Południowej Afryki.


* * *


Aktualizacja (0739 ET): Bloomberg donosi, że masywny kontenerowiec blokujący Kanał Sueski został wyparty z brzegu kanału i przesunięty na bok, potencjalnie ułatwiając zakłócenia na jednym z najważniejszych szlaków żeglugowych na świecie.

Ahmed Mekawy, zastępca kierownika Kanału Sueskiego w Gulf Agency Company, spodziewa się, że kanał może zostać wznowiony dziś lub jutro.

Mekawy powiedział, że „oczekuje się, że kontenerowiec zostanie wkrótce ponownie wypłynięty, a następnie władze Kanału Sueskiego będą pracować nad wznowieniem tranzytu dla wszystkich oczekujących statków”.

Władze Kanału Sueskiego nie skomentowały jeszcze, czy statek został przeniesiony.

* * *

Aktualizacja (0706 ET): Agencja Zatoki Perskiej w Egipcie informuje, że ruch w Kanale Sueskim może „wkrótce zostać wznowiony”.


* * *

Aktualizacja (0704 ET): Zablokowanie Kanału Sueskiego przez ogromny kontenerowiec o nazwie Ever Given, należący do Evergreen Marine Corp., może trwać co najmniej kolejny dzień i wywołać zakłócenia w globalnych sieciach łańcucha dostaw, według Bloomberga .

Osiem holowników pracowało przez środę, aby uwolnić 400-metrowy kontenerowiec, który osiadł na mieliźnie w Kanale Sueskim we wtorek. Kąt, pod którym Ever Given osiadł na mieliźnie, całkowicie zablokował kanał. Kanał jest wąskim gardłem dla światowego handlu ropą, ponieważ dziesiątki statków zacumowanych przed obydwoma wejściami czekają, aż kontenerowiec się odblokuje.

„Akcja ratunkowa z holownikami jest w toku i miejmy nadzieję, że statek zostanie wkrótce uwolniony, ale może to potrwać kilka dni” - powiedział Ralph Leszczyński, szef badań w maklerze statków Banchero Costa & Co.

Urzędnik z Gulf Agency Company w Egipcie powiedział Bloombergowi, że nie poczyniono żadnych postępów w oczyszczaniu kanału. Przyczyną nieszczęścia jest utrata sterowania statkiem podczas silnych wiatrów i burzy piaskowej, podał w oświadczeniu Urząd Kanału Sueskiego.

Tajwańska firma Evergreen Line powiedziała Bloombergowi w e-mailu z oświadczeniem, że statek zboczył z kursu „z powodu podejrzenia nagłego silnego wiatru”.


Kanał Sueski o długości 120 mil jest najbardziej uczęszczaną drogą wodną na świecie, głównie przez chemikaliowce przewożące ropę i inne produkty ropopochodne z Bliskiego Wschodu do Europy i Ameryki Północnej. Około 12% światowego handlu i 8% skroplonego natgazu przepływa przez kanał i prawie milion baryłek ropy dziennie.


Uziemione, kiedykolwiek dławiki, najbardziej żywotny szlak żeglugowy na świecie

Zablokowanie kanału doprowadziło do zatoru statków po obu stronach wejść do kanału.

Po wtorkowej gwałtownej wyprzedaży kontrakty terminowe na ropę odbiły się w środę w związku z wydarzeniami w Kanale Sueskim. Kontrakty terminowe na Brent wzrosły o 2,48% do 62,30 $, a transakcje WTI wokół 59 uchwytów, czyli o ponad 2%.

„Chodzi o Suez, a także o ludzi, którzy próbują ponownie zdobyć ropę po wyprzedaży” - powiedział Bjarne Schieldrop, główny analityk ds. Surowców w SEB AB. Wygląda na to, że blokady, mutacje i opóźnienia wdrażania szczepień są na razie problemem.


Chociaż oczekuje się, że statek w najbliższym czasie nie utknie w miejscu, przepływy energii i inne rodzaje ładunków przepływające przez kanał mogą ulec wydłużeniu w czasie transportu. Może to być dodatkowy ból głowy dla rafinerii, handlowców i producentów, którzy już mają do czynienia z zakłóceniami łańcucha dostaw z powodu pandemii wirusa.

* * *

Wydaje się, że to dziwaczny wypadek, gdy kontenerowiec pływający pod banderą Panamy o nazwie Ever Given, należący do Evergreen Marine Corp., osiadł na mieliźnie wewnątrz Kanału Sueskiego, krytycznego, sztucznie utworzonego szlaku żeglugowego łączącego Morze Czerwone z Morzem Śródziemnym.

Znany jako krytyczny punkt przepustowy dla światowego handlu ropą, Suez został zablokowany w obu kierunkach z powodu szczególnego kąta tego, co określa się jako „megaship”.

Statek płynął z portu w Egipcie do Rotterdamu w Holandii, jednego z najbardziej aktywnych portów na świecie. Miał przybyć 31 marca.

Statki już utknęły w wodzie. Oprócz ważenia prawie 200 000 ton, tutaj znajdziesz więcej informacji o statku dzięki uprzejmości agencji Reuters.

Według doniesień korek uliczny rozprzestrzenił się z kanału z powrotem do Morza Czerwonego i Morza Śródziemnego.


W czasie, gdy firmy żeglugowe już teraz walczą o odzyskanie sił po pandemii COVID, która wymagała od nich zmiany globalnych tras żeglugowych w fundamentalny sposób. Stwarza to również ryzyko dla perspektyw inflacji, ponieważ utrzymujący się niedobór kontenerowców, o którym mowa powyżej, spowalnia tempo globalnego handlu w czasie, gdy rośnie popyt Amerykanów na produkty konsumpcyjne wytwarzane za granicą.


Potrzeba wielu dni, zanim duża holenderska firma ratownicza wyruszy na ratunek.


W międzyczasie wygląda na to, że jesteśmy w trakcie kolejnego kryzysu sueskiego… aczkolwiek takiego, który nie ma wymiaru politycznego.

przetlumaczono przez GR translator Google
https://www.zerohedge.com/energy/megaship-blocks-all-traffic-suez-canal-after-running-aground-bizarre-incident

Brak komentarzy: