„Może potrwać tygodnie” - Kanał Sueski nadal zamknięty, ponieważ statek „Ogromnego wieloryba na plaży” utknął
ZeroHedge.com
Urząd Kanału Sueskiego (SCA) poinformował w czwartek, że zawiesił ruch wzdłuż kanału o długości 120 mil, podczas gdy osiem holowników pracowało, aby uwolnić ogromny kontenerowiec, według Reutera .
W oświadczeniu SCA stwierdzono, że trzynaście statków popłynęło na południe kanałem w środę i czekały w jeziorach kanału, aż kontenerowiec zostanie wypłynięty na drugi brzeg. Po obu stronach wejść do kanału dziesiątki statków piętrzą się, gdy najważniejszy szlak żeglugowy świata zatrzymuje się.
Kontenerowiec o nazwie Ever Given, należący do Evergreen Marine Corp. , „może utknąć w kanale przez tygodnie”, według firmy pracującej nad usunięciem statku.
Peter Berdowski, dyrektor generalny holenderskiej firmy Boskalis, której powierzono zadanie usunięcia Ever Given, zacytował Daily Mail :
„Nie możemy wykluczyć, że może to zająć tygodnie, w zależności od sytuacji. To ogromny ciężar na piasku. Być może będziemy musieli popracować nad połączeniem zmniejszenia ciężaru poprzez usunięcie pojemników, oleju i wody ze statku, holowników i pogłębianie piasku. ”
Berdowski porównał statek o długości 1312 stóp, szerokości 175 stóp i 200 000 ton do „ogromnego wieloryba wyrzuconego na brzeg”, ponieważ zasugerował, że rozładunek ładunku może być jednym z rozwiązań umożliwiających wypłynięcie statku.
Źródło zaznajomione z tą sprawą powiedziało Bloombergowi, że Ever Given jest „osadzony około 5 metrów w brzegu kanału, utrudniając wysiłki, aby w pełni go spłynąć”.
Aż 50 statków przepływa przez kanał danego dnia, co oznacza, że ponad 150 statków może czekać na przejście przez kanał. Do tej pory niektóre statki wybrały alternatywne trasy.
Kontrakty terminowe na ropę NYMEX WTI spadły o 2% w ciągu nocnej sesji i nie wydaje się, aby przejmowały się dalszym szalowaniem kanału. Być może handlarze ropą ponownie koncentrują się na problemach z wirusami w Europie, ograniczając popyt.
Ale jak musimy zauważyć, gdyby SCA wydała komunikat wskazujący na przedłużające się zamknięcie kanału, ceny ropy prawdopodobnie nadal by rosły. Dzieje się tak, ponieważ 12% światowego handlu i 8% skroplonego natgazu przechodzi przez kanał i prawie milion baryłek ropy dziennie.
Oprócz globalnych łańcuchów dostaw, które zostały już napięte z powodu pandemii wirusów, sparaliżowany jest najważniejszy szlak żeglugowy na świecie.
przetlumaczonoprzez GR translator google
https://www.zerohedge.com/energy/might-take-weeks-suez-canal-still-closed-enormous-beached-whale-ship-remains-stuck
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz