środa, 22 września 2021

"ANALFABETYZM FUNKCJONALNY JEST PRZYCZYNĄ C..ID-19 I ZIELONEJ PRZEPUSTKI!!!!!!!!"

 „ Analfabetyzm funkcjonalny  we Włoszech jest na najwyższym poziomie, powiedziałbym w świetle faktów, stan wyjątkowy” . Dane, które wyłoniły się z badania  Piaac-OECD z 2019 r., pokazują, że we Włoszech około 28% populacji w wieku od 16 do 65 lat jest funkcjonalnymi analfabetami. Jedna z najgorszych liczb w Europie, ustępując jedynie Turcji, gdzie problem dotyczy 47% populacji.

Analfabeci funkcjonalni potrafią czytać i pisać, ale mają trudności ze zrozumieniem prostych tekstów, brakuje im krytycznej analizy.


Oznacza to, że analfabeta funkcjonalny potrafi czytać i pisać, ale nie jest w stanie zrozumieć nawet podstawowych informacji, jak broszura instruktażowa, prosta koncepcja matematyczna lub przemówienie polityczne. Jeszcze bardziej niepokojące jest myślenie, że jeśli weźmiemy pod uwagę również tych, którzy mają niski poziom umiejętności, dane z Włoch dotykają ponad 70% populacji, która nie wykazuje wystarczających umiejętności, aby w pełni zrozumieć otaczającą ich rzeczywistość .

Czym jest analfabetyzm funkcjonalny?

Analfabetyzm funkcjonalny nie ma nic wspólnego z nieumiejętnością czytania i pisania, ale polega na nieumiejętności zrozumienia i wykorzystania informacji spotykanych w życiu codziennym, z powodu niewystarczających umiejętności czytania i rozumienia tekstu oraz liczenia.

Analfabeci funkcjonalni to osoby, które doskonale umieją czytać i pisać, ale nie  potrafią rozwinąć krytycznego myślenia  i mają trudności ze zrozumieniem prostych tekstów. Na przykład instrukcja montażu zakupionego narzędzia lub wyrwanie się ze zrozumienia mapy i ustalenia odpowiedniej trasy.



Obecność wysokiego odsetka funkcjonalnych analfabetów w sile roboczej osłabia możliwości innowacji, konkurencyjność systemu i zagraża demokracji. OECD zmierzyło poziom alfabetyzacji obywateli krajów członkowskich w wieku od 15 do 64 lat, a więc w wieku produkcyjnym, za pomocą szczegółowego sondażu opinii, a wyniki są nadzwyczajne : to jest 1 Włoch na 4 .

We Włoszech mamy najgorsze wyniki wśród krajów europejskich należących do OECD.

Dane dotyczące analfabetyzmu funkcjonalnego we Włoszech

Włosi ujęci w definicji analfabetyzmu funkcjonalnego to  27,7%, w tym ci, którzy zatrzymują się na poziomie 1 lub nawet niższym lub 5,5%, którzy są w stanie zrozumieć  tylko podstawowe informacje,  tj. treści zawarte w krótkich tekstach pisanych i niecyfrowych i wyrażone za pomocą podstawowe słownictwo (poziom poniżej 1). Pozostałe 22,2% ogranicza się do rozumienia tekstów mieszanych, papierowych i cyfrowych, zawsze krótkich, z uwzględnieniem danych osobowych.

Odsetek ten wzrasta do 70%, biorąc pod uwagę, jak wskazuje badanie  Piaac-OECD z 2019 r. , nawet osoby o niskich kwalifikacjach lub poziom 2, odpowiada 42% populacji Włoch (patrz wykres poniżej).

Analfabetyzm funkcjonalny, odsetek osób w wieku 15-64 lat na różnych poziomach alfabetyzacji według kraju

Kto jest funkcjonalnym analfabetą we Włoszech?

To Włoch dowiaduje się (lub nie pyta), głosuje (lub nie głosuje), pracuje (lub nie pracuje), absolwenci (lub nie-absolwenci) kierując się jedynie podstawowymi umiejętnościami analitycznymi. W praktyce wykorzystuje zdolność analityczną, która nie rozumie złożoności, że w obliczu złożonego wydarzenia, takiego jak kryzys gospodarczy, wojny, polityka narodowa lub międzynarodowa, rozprzestrzenianie się jest w stanie wyciągnąć tylko podstawowe, elementarne, uproszczone zrozumienie .

Innymi słowy, cierpi na analfabetyzm funkcjonalny lub brakuje mu procesów, które pozwalają mu aktywować krytyczne myślenie.

Analfabeta funkcjonalny w skrócie określa niezdolność jednostki do efektywnego wykorzystania umiejętności czytania, pisania i liczenia w sytuacjach życia codziennego. Analfabeta to także osoba, która umie wpisać swoje imię i być może aktualizuje swój status na Facebooku, ale która nie jest w stanie „ zrozumieć, ocenić, podsumować prawdziwe wydarzenia i zaangażować się, aby aktywnie interweniować w społeczeństwie ”.

Potrafi czytać i pisać, ale nie potrafi skonstruować analizy uwzględniającej także pośrednie, zbiorowe, długoterminowe, odległe konsekwencje w przestrzeni lub czasie.

Tullio De Mauro , jeden z najwybitniejszych językoznawców w naszym kraju, pełnił również funkcję Ministra EdukacjiW swoich badaniach próbował zdefiniować „ funkcjonalność analfabetyzmu  ”,  przyciągając  uwagę swoich znakomitych kolegów na wagę, jaką ma on na wydarzenia językowe i oczywiście  społeczne  we Włoszech.

W " analfabetyzm funkcjonalny jest obiektywnie an królestwa INSTRUMENTUM, stanowi doskonały sposób na przyciągnięcie i uwodzić wielu ludzi z nonsensem i dezinformacji , i dlatego  tylko 30% Włochów nie może zrozumieć, jak funkcjonuje polityka w tym jego wypowiedzi,  nie ma również ścisły związek z gospodarka.

Tullio de Mauro

Jak pokonać analfabetyzm funkcjonalny, a więc covid-19 i zielone przepustkiReklama

To Włoch dowiaduje się (lub nie pyta), głosuje (lub nie głosuje), pracuje (lub nie pracuje), absolwenci (lub nie-absolwenci) kierując się jedynie podstawowymi umiejętnościami analitycznymi. W praktyce wykorzystuje zdolność analityczną, która nie rozumie złożoności, że w obliczu złożonego wydarzenia, takiego jak kryzys gospodarczy, wojny, polityka narodowa lub międzynarodowa, rozprzestrzenianie się jest w stanie wyciągnąć tylko podstawowe, elementarne, uproszczone zrozumienie .

Innymi słowy, cierpi na analfabetyzm funkcjonalny lub brakuje mu procesów, które pozwalają mu aktywować krytyczne myślenie.

Analfabeta funkcjonalny w skrócie określa niezdolność jednostki do efektywnego wykorzystania umiejętności czytania, pisania i liczenia w sytuacjach życia codziennego. Analfabeta to także osoba, która umie wpisać swoje imię i być może aktualizuje swój status na Facebooku, ale która nie jest w stanie „ zrozumieć, ocenić, podsumować prawdziwe wydarzenia i zaangażować się, aby aktywnie interweniować w społeczeństwie ”.

Potrafi czytać i pisać, ale nie potrafi skonstruować analizy uwzględniającej także pośrednie, zbiorowe, długoterminowe, odległe konsekwencje w przestrzeni lub czasie.

Tullio De Mauro , jeden z najwybitniejszych językoznawców w naszym kraju, pełnił również funkcję Ministra EdukacjiW swoich badaniach próbował zdefiniować „ funkcjonalność analfabetyzmu  ”,  przyciągając  uwagę swoich znakomitych kolegów na wagę, jaką ma on na wydarzenia językowe i oczywiście  społeczne  we Włoszech.

W " analfabetyzm funkcjonalny jest obiektywnie an królestwa INSTRUMENTUM, stanowi doskonały sposób na przyciągnięcie i uwodzić wielu ludzi z nonsensem i dezinformacji , i dlatego  tylko 30% Włochów nie może zrozumieć, jak funkcjonuje polityka w tym jego wypowiedzi,  nie ma również ścisły związek z gospodarka.

Tullio de Mauro

 Jak pokonać analfabetyzm funkcjonalny, a więc covid-19 i zielone przepustki

Obecne perypetie codziennie uwydatniają w świetle słońca zatopiony, ignorowany i odsuwany na bok społeczny problem analfabetyzmu funkcjonalnego, który działa tylko na korzyść środków masowego przekazu i klasy politycznej.

Problem jest tak cholernie poważny, aktualny i dramatycznie rozległy jak guz, dlatego potrzebne są pilne środki zaradcze. Aby skutecznie radzić sobie ze zjawiskiem analfabetyzmu funkcjonalnego, konieczne jest przede wszystkim przywrócenie właściwej wartości dwóm podstawowym elementom:  rodzinie  i  szkole .

Ochrona swoistych wartości rodziny i przywrócenia godności do ciała szkolnego: woźni, nauczyciele, uczniowie wszyscy dążyli do połączenia sił, aby skierować Szkołę ku przyjemności uczenia się poprzez zadawanie pytań, pobudzanie ciekawości, a w konsekwencji krytycznego myślenia.

Najcenniejszym narzędziem jest niewątpliwie czytanie, które pobudza mózg do tych procesów niezbędnych do rozwoju rozumienia, refleksji i syntezy, wszystkich czynników niezbędnych do stymulowania i rozwijania, dzień po dniu, najpotężniejszej zdolności ludzkiego mózgu, której obawiają się także Światowi Gospodarcy. Forum : MYŚLENIE KRYTYCZNE !

Jeśli doszedłeś, aby przeczytać artykuł do końca, to teraz lepiej zrozumiesz, dlaczego zwykle zamykam i żegnam się z czytelnikami moim następującym mottem:

Informacja to wolność, ignorancja to niewola!

ŹRÓDŁA

1 - https://www.exagogica.com/it/news/lotta-analfabetismo-funzionale-gli-strumenti-logici-di-base.html

2 - https://www.oecd-ilibrary.org/education/skills -matter_9789264258051-en

3 - https://www.pupia.tv/2015/08/home/gli-italiani-detevano-record-morld-di-analfabetismo-funzionale/313978

4- https://tg24.sky.it / świat / 2019/09/06 / analfabetyzm-funkcjonalny-wlochy

5 - https://www.mauriziosaliani.it/il-70-degli-italiani-non-capisce-quello-che-legge-ma-n even-quello - che-vota /

6 - https://simbolweb.com/2019/09/italia-analfabeti-funzionale-social/

7 - https://www.truenumbers.it/analfabetismo-funzionale-italia-ocse/

8 - https : //asnor.it/it-schede-39-italia_sette_adult_of_dieci_of_functional_illiteracy

9 - https://www.laretenonperdona.com/il-70-degli-italiani-non-capisce-quello-che-legge-buon-25-aprile/

10 - https://www.weforum.org/agenda/ 2019/10 / ulepszyć-krytyczne-myślenie-dlaczego-ważne/

11 - https://widgets.weforum.org/nve-2015/rozdział1.html

12 - http://www3.weforum.org/docs/WEF_Schools_of_the_Future_Report_2019.pdf

Przetlumaczyla GR przez translator Google

zrodlo:https://www.databaseitalia.it/lanalfabetismo-funzionale-e-la-causa-del-covid-19-e-green-pass/

Brak komentarzy:

"Oni kłamią, my wiemy, że kłamią, a oni wiedzą, że my wiemy, że kłamią"

  "Wiemy, że kłamią. Wiedzą, że kłamią. Wiedzą, że my wiemy, że kłamią. Wiemy, że oni wiedzą, że my wiemy, że wiedzą, że kłamią. A jedn...