ZWYCIĘSTWO CIĘŻARÓWKI: Południowa Australia odrzuca obowiązkowe ciosy dla kierowców międzystanowych
XZY.net.pl
W zwycięstwie dla władzy ludzi rząd Australii Południowej wycofał się ze swojego mandatu, zgodnie z którym kierowcy ciężarówek międzystanowych musieli mieć co najmniej jedną szczepionkę przeciwko Covidowi przed wjazdem do stanu.
Z prasy kłamliwej:
Władze zrezygnowały z planu zmuszania ciężarówek z obszarów wysokiego ryzyka Covid do zaszczepienia co najmniej jednej szczepionki przed wjazdem do Australii Południowej.
Rozporządzenie, które miało wejść w życie 24 września, miało na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się Covid-19 wśród kierowców ciężarówek wjeżdżających do stanu z Victoria, NSW lub ACT.
Branża transportu ciężarowego wyraziła poważne obawy dotyczące nowej zasady, argumentując, że doprowadzi to do opóźnień frachtu i niedoborów siły roboczej. Wczoraj policja wydała aktualizację przepisów Covid, stwierdzając, że ciężarówki nie będą musiały mieć co najmniej jednego ciosu, aby wjechać do SA.
Dzieje się tak, gdy ciężarówki utknęły w dużych kolejkach na granicy lub zostały odesłane z powrotem do Victorii po tym, jak zostały złapane pod innym kierunkiem, aby przejść test na Covid w ciągu ostatnich 72 godzin, jeśli przybywają z obszarów wysokiego ryzyka. Przemawiając przed backflipem, Wendy Fennell, która prowadzi firmę leśną i logistyczną Fennell Forestry, powiedziała, że nowe wymagania doprowadzą do trudności w dostarczaniu produktów do i z Australii Południowej.
Wygląda na to, że Lying Press zmieniło melodię w porównaniu z kilkoma dniami temu, kiedy próbowała ułożyć strajk ciężarówek wokół „warunków pracy” i „casualizacji siły roboczej”:
Dlaczego strajkują?
Kierowcy są członkami Związku Zawodowego Pracowników Transportu (ZRT) i negocjują nowy układ zakładowy, który określa wynagrodzenie i warunki.
Toll oferuje dwuprocentową podwyżkę płac na kolejne dwa lata i 1000 dolarów premii za wpis po tym, jak pracownicy zgodzili się zrezygnować z podwyżki w zeszłym roku z powodu pandemii koronawirusa.
Ale ZRT, które negocjuje w imieniu robotników, domaga się 3-procentowej podwyżki płac i bezpieczeństwa pracy.
Negocjacje załamały się, ponieważ Toll chce skrócić nadgodziny dla stałego personelu i skorzystać z usług krótkoterminowych wykonawców i pracowników firm wynajmujących siły roboczej za niższe płace.
Jak wskazał The XYZ, źródłem sporu o „warunki pracy” były szalone ograniczenia Covid i obowiązkowe szczepienia przed przekroczeniem granicy Queensland. Zobaczymy, czy rząd Queensland wycofa się z drogi, jaką zrobił rząd Australii Południowej. Nadal nie jest również jasne, czy obiecane blokady ciężarówek w całym kraju mają miejsce, a nawet się zdarzają.
To, czego możemy być pewni, to groźba dużych blokad 31 sierpnia, krótka blokada na granicy z Queensland 30 sierpnia, ogromna liczba ludzi, którzy protestowali przed swoimi lokalnymi radami 31 sierpnia i deklarowany cel uczynienia tego w wsparcie strajkujących ciężarówek, zaowocowało namacalnym zwycięstwem narodu australijskiego.
Rząd Australii Południowej wycofał się z nakazu szturmu dla ciężarówek międzystanowych, ponieważ ciężarówki groziły strajkiem, a ludzie wyszli na ulice, aby zaprotestować. To mówi nam, że rządy obawiają się rosnącego gniewu publicznego i wycofają się, jeśli grożą im poważne konsekwencje gospodarcze i polityczne.
Wczorajsze protesty poważnie odbiły się na ludziach. Miały miejsce masowe aresztowania, masowe grzywny i zupełnie niepotrzebna brutalność policji wobec ludzi, którzy po prostu stali w milczeniu.
Jednak lekcja z tego wycofania się rządu SA jest taka, że ludzka władza działa. Jeśli ludzie są gotowi znosić większe żniwo, wolność jest osiągalna.
Przetlumaczyla GR przez translator Google
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz