piątek, 22 października 2021

"Koszt wysyłki skroplonego gazu ziemnego wzrósł ponad dwukrotnie w ciągu miesiąca!!!!!!!!!"

 (Natural News) Niedobory gazu ziemnego i energii panujące w Europie, Azji i Stanach Zjednoczonych wpłynęły teraz na koszty transportu skroplonego gazu ziemnego (LNG).

Image: Cost of shipping liquefied natural gas has more than doubled in a month

(Natural News)

Jedną z pierwszych katastrofalnych zmian w cenach branży żeglugowej był gwałtowny wzrost kosztów transportu kontenerów. W ślad za tym koszty przewozów ładunków masowych suchych skoczyły do ​​poziomów niespotykanych od ponad dziesięciu lat. Teraz zaczęły rosnąć koszty wysyłki LNG.


Żegluga LNG różni się od żeglugi suchych ładunków masowych lub kontenerów ze względu na znacznie wyższy poziom długoterminowego zasięgu czarterowego. Ta różnica sprawiła, że ​​koszty transportu LNG były jeszcze bardziej widoczne podczas tego kryzysu.


„Nie pamiętam czasów, kiedy w żegludze miało miejsce tak wiele ekstremalnych zdarzeń”, powiedział Ben Nolan, analityk branżowy, który zajmuje się tym sektorem od prawie dwóch dekad. Według niego, stawki za wysyłkę spotową, czyli jednorazowy koszt wysyłki LNG, „wzrosły o 40 procent w ciągu jednego dnia – 15 października – do i tak już wysokich poziomów”. (Powiązane: Przedłużający się niedobór dostaw energii zbliża się do wzrostu cen ropy naftowej i gazu ziemnego.)


Inni analitycy zwrócili uwagę, że stawki tankowców do transportu LNG wzrosły ponad dwukrotnie od czasu eskalacji kryzysu w łańcuchu dostaw około miesiąc temu.


Cena wysyłki skroplonego gazu ziemnego nie osiągnęła jeszcze szczytu

W poniedziałek 18 października analitycy poinformowali, że referencyjne stawki spot dla statków z trójpaliwowym silnikiem wysokoprężnym (TFDE), które mogą przewozić LNG, wyniosły 157 500 USD dziennie. Stanowi to 86-procentowy wzrost cen w porównaniu z poprzednim słabym.


W przypadku elektronicznie sterowanych statków napędzanych silnikiem gazowym typu M stawki spotowe wyniosły 180 000 USD dziennie, co oznacza wzrost o 65 procent w porównaniu z poprzednim tygodniem.


Nawet stawki za starsze statki z napędem parowym, które nie są tak aktywne, jak nowsze, wzrosły do ​​sześciu cyfr i wynoszą 110 000 USD dziennie, o 60 procent więcej niż w zeszłym tygodniu.


Koszty te wzrosły jeszcze bardziej we wtorek, 19 października, gdy dzienna stawka czarterowa dla statków TFDE przewożących LNG do portów w basenie Pacyfiku wzrosła do 202 500 USD, co stanowi 28,5% wzrost cen w porównaniu z poprzednim dniem. Według singapurskiej firmy analizującej LNG, Spark Commodities, oznacza to również najwyższe stawki za wysyłkę LNG od 15 stycznia.


Analitycy spodziewają się, że ceny LNG będą jeszcze wyższe w miarę zbliżania się miesięcy zimowych i wzrostu zapotrzebowania na ogrzewanie. Uważają, że cena osiągnie szczyt na początku 2022 r. Wskazują na jeden rejs na początku stycznia, który miał rekordową stawkę spotową LNG w wysokości 350 000 USD dziennie.


Kierownictwo żeglugi LNG nie wierzą, że stawki spotowe pobiją ten rekord w tym sezonie, ale spodziewają się, że stawki osiągną szczyt na poziomie 300 000 USD dziennie.


„Istnieje bardzo ograniczona liczba statków typu spot, więc jeśli istnieje zapotrzebowanie na szybki statek dla tych, którzy podnoszą [wolno na pokład], potencjalna marża ładunkowa może oznaczać, że stawki mogą wzrosnąć znacznie” – powiedział Tim Mendelssohn, dyrektor generalny Spark Commodities.


Cena oleju transportowego może wkrótce wzrosnąć

Analitycy branży żeglugowej obawiają się teraz, że cena transportu tankowców z ropą naftową i produktami podąży za nimi. Cena wysyłki tych niezbędnych towarów nie była zgodna z nagłymi wzrostami cen obserwowanymi w przypadku kontenerów wysyłkowych, suchych ładunków masowych i LNG. Głównym tego powodem są zapasy.


Zapasy ropy naftowej i produktów wzrosły do ​​zbyt wysokich poziomów z powodu nagłego spadku popytu spowodowanego zablokowaniem koronawirusa Wuhan (COVID-19). Jeśli chodzi o produkt, rafinerie nie były w stanie wystarczająco szybko ograniczyć produkcji, aby dorównać spadającej konsumpcji.


Analitycy martwią się teraz, że jeśli produkcja ropy nie powiększy się wraz ze wzrostem popytu, tankowce i tankowce mogą z opóźnieniem dołączyć do boomu cenowego obserwowanego w innych segmentach żeglugi.


„Nie wszystkie rynki energii są równe, ponieważ rynki tankowców wciąż zmagają się z popytem na ropę, który nie powrócił do poziomów sprzed COVID” – powiedział Nolan. „Jednakże rośnie optymizm, że sezonowy rajd tankowców może się zmaterializować pod wpływem oleju opałowego i oleju opałowego, biorąc pod uwagę skutki uboczne wysokich cen gazu ziemnego i węgla.

Przetlumaczyla GR przez translator Google

zrodlo:https://www.naturalnews.com/2021-10-21-shipping-liquefied-natural-gas-rate-doubled.html

Brak komentarzy:

"USA tracą pozycję na świecie na rzecz Rosji i Chin .Wsparcie dla Izraela zaszkodziło pozycji Ameryki na Bliskim Wschodzie"

  Choć w ciągu ostatniego roku zarówno Chiny, jak i Rosja poprawiły swoją pozycję na świecie, według respondentów z 53 krajów ocena poparcia...