AUTOR: TYLER DURDEN
Międzynarodowy gigant logistyczny FedEx stara się o pozwolenie na zamontowanie systemu broni laserowej na zewnątrz samolotów transportowych jako środka zaradczego przeciwko pociskom poszukującym ciepła, zgodnie z nieopublikowaną propozycją Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) w Rejestrze Federalnym.
Nieopublikowany dokument zatytułowany "FedEx Express, Airbus Model A321-200 Airplanes; Instalacja systemu przeciwdziałania laserowi na podczerwień", ma zostać wydana przez FAA 18 stycznia, wyjaśnia, w jaki sposób firma logistyczna chce zainstalować broń laserową na co najmniej jednym frachtowcu Airbus A321-200, który byłby używany do kierowania energii laserowej w kierunku pocisków poszukujących ciepła jako środka zaradczego.
Działanie to proponuje specjalne warunki dla samolotu Airbus Model A321-200. Samolot ten, zmodyfikowany przez FedEx Express (FedEx), będzie miał nowatorską lub nietypową cechę konstrukcyjną w porównaniu ze stanem technologii przewidzianym w normach zdatności do lotu dla samolotów kategorii transportowej. Ta cecha konstrukcyjna to system, który emituje energię lasera podczerwonego na zewnątrz samolotu jako środek zaradczy przeciwko pociskom poszukującym ciepła. Obowiązujące przepisy zdatności do lotu nie zawierają odpowiednich ani odpowiednich norm bezpieczeństwa dla tego elementu konstrukcyjnego. Proponowane warunki specjalne zawierają dodatkowe normy bezpieczeństwa, które administrator uzna za niezbędne do ustanowienia poziomu bezpieczeństwa równoważnego poziomowi ustanowionemu w istniejących normach zdatności do lotu.
"W ostatnich latach, w kilku incydentach za granicą, cywilne samoloty były ostrzeliwane przez przenośne systemy obrony powietrznej (MANPADS)" - czytamy w nieopublikowanym dokumencie. W 2020 roku lot Ukraine International Airlines 752 został zestrzelony przez wojskowy pocisk ziemia-powietrze w pobliżu Teheranu w Iranie.
"Doprowadziło to kilka firm do zaprojektowania i dostosowania systemów, takich jak laserowy system obrony przeciwrakietowej do instalacji na samolotach cywilnych, w celu ochrony tych samolotów przed pociskami poszukującymi ciepła. System obrony przeciwrakietowej FedEx kieruje energię lasera na podczerwień w kierunku nadlatującego pocisku, starając się przerwać śledzenie ciepła samolotu przez pocisk.
Decyzja o wyposażeniu samolotów w laserowe środki zaradcze może pozwolić im latać w wysoce spornej przestrzeni powietrznej, która zwykle byłaby niedostępna, co mogłoby zaoszczędzić czas i pieniądze FedEx.
Ponieważ świat staje się coraz bardziej niebezpiecznym miejscem z dnia na dzień,jest tylko kwestią czasu, zanim cywilne linie lotnicze przyjmą taką technologię.
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.zerohedge.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz