Istnieje cała dziedzina badań poświęcona opracowywaniu komunikatów mających na celu przekonanie osób "wahających się przed szczepionką" do otrzymania szczepionki covid-19.
(Artykuł Ann Tomoko Rosen ponownie opublikowany z ChildrensHealthDefense.org)
Żaden z komunikatów badanych przez naukowców nie obejmuje przekazywania faktycznych dowodów na poparcie twierdzeń – szeroko rozpowszechnionych przez Big Pharma, Big Media i agencje zdrowia publicznego – że szczepionki są "bezpieczne" i "skuteczne".
Naukowcy w zeszłym miesiącu opublikowali wyniki badania klinicznego obejmującego dwa eksperymenty ankietowe dotyczące sposobu wytwarzania zgody na szczepionki COVID.
Sponsorowane przez Yale badanie "Perswazyjne wiadomości w celu zwiększenia intencji przyjęcia szczepionki COVID-19" zbadało, w jaki sposób różne przekonujące wiadomości wpłynęły na 1) zamiary otrzymania szczepionki COVID-19, 2) chęć przekonania przyjaciół i krewnych do zaszczepienia się, 3) strach przed tymi, którzy nie zostali zaszczepieni i 4) osąd społeczny osób, które decydują się nie szczepić.
Według autorów badania:
"Biorąc pod uwagę znaczną ilość sceptycyzmu co do bezpieczeństwa i skuteczności szczepionki przeciwko COVID-19, coraz ważniejsze staje się zrozumienie, w jaki sposób komunikacja zdrowia publicznego może odgrywać rolę w zwiększaniu absorpcji szczepionek PRZECIWKO COVID-19".
W artykule nie zajęto się podstawowymi powodami, dla których ktoś może mieć obawy dotyczące bezpieczeństwa lub skuteczności szczepionek przeciwko COVID, ale skupiono się wyłącznie na tym, jak przekonać ich do otrzymania szczepionki.
Z artykułu:
"Przeprowadziliśmy dwa wstępnie zarejestrowane eksperymenty, aby zbadać, w jaki sposób różne przekonujące wiadomości wpływają na intencje otrzymania szczepionki covid-19, chęć przekonania przyjaciół i krewnych do jej otrzymania oraz negatywne osądy osób, które decydują się nie szczepić.
"W pierwszym eksperymencie przetestowaliśmy skuteczność dużej liczby wiadomości przeciwko nieleczonemu warunkowi kontrolnemu ... W eksperymencie 2 ponownie przetestowaliśmy najskuteczniejsze wiadomości z eksperymentu 1 na reprezentatywnej w skali kraju próbie dorosłych Amerykanów. "
Wiadomości przetestowane przez naukowców zostały wplecione w narracje mediów głównego nurtu i kampanie zdrowia publicznego na całym świecie. Ale datą zakończenia badania dla części 1 był 8 lipca 2020 r., Co oznacza, że wszystkie te wiadomości zostały utworzone przed wydaniem jakiejkolwiek nauki na ich poparcie.
Komunikat kontrolny informacji bazowych stwierdza:
"Aby zakończyć epidemię COVID-19, ważne jest, aby ludzie szczepili się przeciwko COVID-19, gdy tylko szczepionka stanie się dostępna. Otrzymanie szczepionki przeciwko COVID-19 oznacza, że znacznie mniej prawdopodobne jest zachorowanie na COVID-19 lub rozprzestrzenienie się na innych. Szczepionki są bezpieczne i szeroko stosowane w zapobieganiu chorobom, a szacuje się, że szczepionki ratują miliony istnień ludzkich każdego roku. "
Aby ustalić, które strategie przesyłania wiadomości wywoływały skłonność do zaszczepienia się, dodano 10 dodatkowych wiadomości, aby nadać kontekst wiadomości bazowej.
Wiadomości te zawierały tematy własnego interesu, interesu społeczności, winy, zażenowania, gniewu, odwagi, zaufania do nauki, wolności osobistej, wolności gospodarczej i korzyści ekonomicznych społeczności.
"Odkryliśmy, że perswazyjne komunikaty, które wywołują prospołeczne szczepienia i obawy o wizerunek społeczny, są skuteczne w zwiększaniu zamierzonego wychwytu, a także chęci przekonania innych i osądów osób nieszczepionych" - napisali naukowcy.
Aby zbadać wpływ poczucia winy, zakłopotania i gniewu, naukowcy skłonili ludzi do zastanowienia się, jak by się czuli, gdyby nie zostali zaszczepieni, a następnie rozprzestrzenili wirusa na innych.
"Uważa się, że emocje odgrywają rolę we współpracy, albo motywując jednostkę do podjęcia działania z powodu uczucia, którego doświadcza, albo powstrzymując ją od podjęcia działania z powodu reakcji emocjonalnej, którą wywołałoby to u innych".
Komunikaty "nie odważne" i "zaufanie do nauk" zostały zaprojektowane tak, aby wywołać obawy o reputację i wizerunek społeczny. Przesłanie "nie odważne" "przeformułowało ideę, że strach przed wirusem nie jest odważnym działaniem, ale zamiast tego samolubnym, i że sposobem na wykazanie odwagi jest zaszczepienie się, ponieważ pokazuje siłę i troskę o innych".
Przesłanie "zaufania do nauki" sugerowało, że "ci, którzy się nie szczepią, nie rozumieją nauki i sygnalizują tę ignorancję innym".
Komunikaty dotyczące wolności osobistej, wolności gospodarczej i korzyści gospodarczych społeczności opierały się na obawach związanych z ograniczeniami COVID.
Ogólnie rzecz biorąc, było to przesłanie, które przemawiało do zainteresowania społeczności, wzajemności i poczucia zakłopotania, które okazały się najbardziej przekonujące, powodując 30% wzrost zamiaru szczepienia, 24% wzrost gotowości do doradzania przyjacielowi, aby się zaszczepił i 38% wzrost negatywnych opinii osób, które odrzucają szczepionki w stosunku do wiadomości placebo.
Wiadomości o interesie społeczności, które zawierają zakłopotanie, zostały określone jako najbardziej skuteczne w zachęcaniu ludzi do zachęcania innych do zaszczepienia się, podczas gdy komunikaty "nie odważne" okazały się najbardziej obiecujące w tworzeniu negatywnych osądów osób nieszczepionych.
Wyniki badania Yale są zgodne z innym niedawnym artykułem", "Szczepienia jako umowa społeczna", który wykazał, że ludzie postrzegają szczepienia jako umowę społeczną i są mniej skłonni do współpracy z tymi, którzy odmawiają szczepienia.
W badaniu stwierdzono:
"Eksperymenty konsekwentnie wykazywały, że szczególnie zgodne (tj. Zaszczepione) osoby wykazywały mniejszą hojność wobec osób nieszczepionych ... Stwierdza się, że szczepienia są umową społeczną, w której współpraca jest moralnie słusznym wyborem.
Jednostki działają zgodnie z umową społeczną, a tym silniej postrzegają ją jako moralny obowiązek. Podkreślenie umowy społecznej może być obiecującą interwencją w celu zwiększenia absorpcji szczepionek, zapobiegania jeździe na gapę i, ostatecznie, wspierania eliminacji chorób zakaźnych. "
Zapomnij o faktach, odwołaj się do "wartości"
Saad Omer, jeden z autorów badania Yale, ma duże zainteresowanie wiadomościami dotyczącymi zdrowia publicznego.
Jego wysiłki na rzecz zwalczania uchylania się od szczepień zapewniły mu miejsce w Strategicznej Grupie Doradczej Ekspertów Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) ds. Szczepionek COVID-19, Radzie Powierniczej Sabine Vaccine Institute i Globalnym Komitecie Doradczym WHO ds. Bezpieczeństwa Szczepionek.
W 2020 roku Omer zainicjował projekt "Building Vaccine Confidence Through Tailored Messaging Campaigns" obejmujący randomizowane badania w pięciu krajach wykorzystujące wiadomości w mediach społecznościowych w celu zwiększenia zasięgu COVID i szczepionek dla dzieci.
W swoim przemówieniu na pierwszej Globalnej Konferencji Infodemiologii WHO w czerwcu 2020 r. Omer odniósł się do "teorii podstaw moralnych" i zasugerował, że odwoływanie się do wartości może zmienić zachowania decyzyjne.
Omer przedstawił szczegóły dotyczące badania wiadomości dla szczepionki przeciwko HPV i omówił, w jaki sposób można zastosować podobne strategie w celu zapewnienia zgodności ze środkami COVID:
"Chcieliśmy sprawdzić, czy możemy mieć przesłanie oparte na czystości? Pokazaliśmy im zdjęcia brodawek narządów płciowych i opisaliśmy winietę, narrację, historię, mówiąc o tym, jak ktoś dostał brodawki narządów płciowych i jak obrzydliwe były i jak czyste szczepionki przywracają świętość ciała.
"Więc po prostu przeanalizowaliśmy te dane. Było to randomizowane badanie kontrolne z wynikami apriori. Stwierdziliśmy około 20 punktów procentowych wpływu na prawdopodobieństwo otrzymania szczepionki przeciwko HPV w ciągu najbliższych 6 miesięcy ...
"Wypróbowujemy wiadomości oparte na wolności lub wiadomości za pośrednictwem wolności dotyczące tego zachowania związanego z epidemią COVID-19. To, że noszenie maski lub podejmowanie środków ostrożności ostatecznie czyni cię wolnym, odzyskujesz autonomię. Ponieważ jeśli wskaźniki chorób są niskie, twoje działania mogą zostać wznowione. "
"Nauka" infodemiologii, infoveillance i infodemic
Omer jest jednym z wielu wybitnych głosów w tak zwanej dziedzinie "infodemiologii", terminu ukutego w 2002 roku przez dr Guntera Eysenbacha.
Jako pierwszy infodemiolog i założyciel Journal of Medical Internet Research, Eysenbach definiuje infodemiologię jako "naukę dystrybucji i determinantów informacji w medium elektronicznym, w szczególności w Internecie lub w populacji, z ostatecznym celem informowania o zdrowiu publicznym i polityce publicznej".
Eysenbach ukuł również terminy "infoveillance", zdefiniowany jako "rodzaj nadzoru syndromicznego, który w szczególności wykorzystuje informacje znalezione w Internecie" i "infodemic", który odnosi się do "nadmiaru informacji", który ogólnie obejmuje celowe próby rozpowszechniania błędnych informacji w celu podważenia reakcji zdrowia publicznego i przyspieszenia alternatywnych programów grup lub osób. "
Używając zaledwie trzech słów, Eysenbach stworzył niszę naukową, zidentyfikował problem i zaproponował przynajmniej część tak zwanego rozwiązania.
WHO chętnie przyjęła ten język podczas pandemii. Artykuł wstępny w wydaniu The Lancet z sierpnia 2020 r. rozpoczął się cytatem z dyrektora generalnego WHO Tedrosa Adhanoma Ghebreyesusa: "Nie tylko walczymy z pandemią; walczymy z infodemią".
WHO zorganizowała kilka konferencji infodemiologicznych w czasie pandemii. Twierdząc, że "dezinformacja kosztuje życie", WHO, Organizacja Narodów Zjednoczonych i inne grupy stworzyły doskonałe uzasadnienie dla inwigilacji mediów społecznościowych i tłumienia sprzeciwu.
W 2020 r. WHO stworzyła rezolucję wzywającą państwa członkowskie do podjęcia działań w celu wykorzystania technologii cyfrowych do przeciwdziałania "dezinformacji" i "dezinformacji" oraz współpracowała z ponad 50 firmami cyfrowymi i platformami mediów społecznościowych, w tym TikTok, a nawet Tinder, w celu wsparcia tych wysiłków.
Wysiłki mające na celu wyeliminowanie "dezinformacji" doprowadziły do bezprecedensowej cenzury praktycznie wszystkiego, co wykracza poza usankcjonowany przez państwo konsensus i stworzenie zniewolonej publiczności przygotowanej do zaakceptowania pojedynczej narracji.
Poprawka do ustawy o autoryzacji obrony narodowej z 2012 r., Która zalegalizowała stosowanie propagandy wobec amerykańskiej opinii publicznej, ułatwia rządom tworzenie samolubnych narracji.
A dzięki wielomiliardowemu budżetowi amerykańskiego Departamentu Zdrowia i Opieki Społecznej (HHS) oraz Centrów Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC) jesteśmy pod wpływem najlepszych wiadomości, jakie można kupić za pieniądze – niezależnie od tego, czy te wiadomości są prawdziwe, czy nie.
Prawdopodobnie dlatego CDC, departamenty zdrowia publicznego i media głównego nurtu mogą wysuwać szerokie twierdzenia, takie jak: "Szczepionki COVID-19 zostały opracowane szybko przy zachowaniu najwyższego możliwego standardu bezpieczeństwa", a to: "Hydroksychlorochina nie powinna być stosowana w leczeniu COVID-19" i twierdzić, że są "faktem".
Artykuły i posty, które kwestionują te twierdzenia, są regularnie usuwane, jeśli w ogóle zezwala się na ich publikację.
Zgodność ze zdrowiem publicznym: przemysł chałupniczy
Yale nie jest jedynym uniwersytetem badającym naukę o zgodności. Instytucje akademickie i agencje rządowe na całym świecie są zanurzone w tej wyłaniającej się nauce behawioralnej.
W lutym 2021 r. biuletyn University of Pennsylvania, Penn Today, opublikował "When the Message Matters, Use Science to Craft It", obejmujący inicjatywę Jessiki Fishman Message Effects Lab (MEL) i badania związane z "tym, co wpływa na podejmowanie decyzji", szczególnie w odniesieniu do szczepień i testów covidowych.
MEL ma obecnie partnerstwa i bieżące projekty z Bankiem Światowym, National Institutes of Health, CDC, Penn Medicine, The Children's Hospital of Philadelphia, Independence Blue Cross / Blue Shield i rządem Kanady w celu rozwiązania problemów związanych ze zdrowiem.
Agencja ds. Badań i Jakości w Ochronie Zdrowia, oddział HHS, również sponsorowała badania mające na celu zbadanie wpływu na podejmowanie decyzji dotyczących szczepionek COVID. Badanie "Postawy wobec potencjalnej szczepionki SARS-CoV-2: badanie dorosłych Amerykanów" podsumowało:
"Odkryliśmy, że znaczna część (42,2%) uczestników krajowego badania przeprowadzonego podczas pandemii koronawirusa wahałaby się przed przyjęciem szczepień przeciwko COVID-19. Czarna rasa była jednym z najsilniejszych niezależnych predyktorów nieprzyjmowania szczepień; jest to szczególnie niepokojące, biorąc pod uwagę ogromny wpływ COVID-19 wśród Afroamerykanów.
"Nasze odkrycia sugerują, że wiele osób, które odpowiedziały "nie jestem pewien", może zaakceptować szczepienie, jeśli otrzyma wiarygodną informację, że szczepionka jest bezpieczna i skuteczna. Ponieważ prace nad szczepionkami postępują w bezprecedensowym tempie, potrzebne są równoległe wysiłki na rzecz proaktywnego opracowania komunikatów wspierających akceptację szczepionek, aby osiągnąć kontrolę nad pandemią COVID-19. "
Naukowiec behawioralny dr Rupali Limaye poszedł o krok dalej. Prowadzi bezpłatny kurs szkoleniowy online, oferowany przez Johns Hopkins University, który "przygotowuje rodziców dzieci w wieku szkolnym, PTA, członków społeczności i personelu szkolnego do bycia ambasadorami szczepionek i promowania akceptacji szczepionek w swoich społecznościach".
Limaye będzie panelistą interaktywnego webinarium "Making COVID-19 vaccines APPEALing: Pilot message testing in India", jeszcze w tym miesiącu.
Zmiana wiadomości, te same cele
Podczas gdy agencje rządowe i społeczność naukowa trzymają się niepopartych dowodami przekonań na temat bezpieczeństwa i skuteczności szczepionek, wydają się dostrzegać znaczenie ciągłego powracania do ich zrozumienia wpływu wiadomości.
Zaktualizowane badania UPenn wykazały, że intencje dotyczące szczepień uległy zmianie. Uniwersytecka Szkoła Komunikacji w Annenberg poinformowała:
"Naukowcy odkryli, że zaufanie do instytucji naukowych i organów ds. Zdrowia było kluczowe dla intencji osób fizycznych, aby zostać zaszczepionym, szczególnie we wczesnej części pandemii. Jednak wraz z postępem pandemii pojawiły się inne czynniki związane z zaufaniem ...
Dowody, napisali naukowcy, "dokumentują potrzebę podwojenia wysiłków społeczności zdrowia publicznego, aby prewencyjnie i wytrwale komunikować nie tylko o tym, jak szczepionki ogólnie działają, ale także o ich korzyściach, bezpieczeństwie i skuteczności".
Badania przeprowadzone przez Civics Analytics, firmę technologiczną, która tworzy kampanie dla odbiorców oparte na danych, potwierdzają przekonanie, że skuteczne przesyłanie wiadomości musi ewoluować.
Dzięki finansowaniu z Fundacji Billa i Melindy Gatesów firma zbadała obawy związane z COVID wśród różnych grup demograficznych i ustaliła, że komunikat "uniwersalny" nie zadziała. Firma powiedziała:
"Wiosną 2021 r., Zanim wariant Delta pojawił się w USA i kiedy nakazy szczepień nie zostały jeszcze wdrożone, odkryliśmy, że wiadomości podkreślające doświadczenia, które są niedostępne dla nieszczepionych osób (takie jak koncerty lub podróże międzynarodowe) lub podkreślające osobisty wybór, były najbardziej przekonujące...
"Jak widać w tych badaniach, najbardziej przekonujące komunikaty się zmieniły."
Według Civics Analytics, FOMO (strach przed pominięciem) i komunikaty "osobistej decyzji" były najbardziej wpływowe. Ale bardziej aktualne dane wskazują, że przesłanie "ochrona dzieci" stało się bardziej skuteczne w przekonywaniu ludzi do zaszczepienia się.
Z badania:
"W przypadku ogólnych komunikatów skierowanych do wszystkich nieszczepionych osób, skup się na ochronie dzieci przed COVID-19 i na finansowych konsekwencjach zarażenia się wirusem".
Firma odkryła, że wiadomości "bezpieczeństwo szczepionek", "przerażające statystyki COVID" i "osobiste historie" były skłonne do odwrotnego skutku i mogły zmniejszyć prawdopodobieństwo szczepienia.
Być może niektórzy dobrzy naukowcy posuną naprzód krzywą uczenia się i zbadają, co się stanie, gdy opinia publiczna odkryje, że "sprawdzonym wiadomościom" brakuje danych naukowych.
Czytaj więcej na: ChildrensHealthDefense.org
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.naturalnews.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz