AUTOR: TYLER DURDEN
Po raz pierwszy słynny śmigłowiec Black Hawk latał całkowicie bezzałogowo w ramach eksperymentalnego projektu Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) i Lockheed Martin.
Projekt, który jest rozwijany od sześciu lat, nazywa się ALIAS - lub "Aircrew Labor In-Cockpit Automation System" - i okazał się sukcesem po tym, jak kilka dni temu śmigłowiec UH-60 Alpha-model Black Hawk wykonał swój pierwszy lot bez ludzkiego pilota na pokładzie.
Dziewiczy lot obejmował udany start i lądowanie śmigłowca bez ludzkiego pilota. Poruszał się również po symulowanych przeszkodach powietrznych pomiędzy.
Lockheed Martin opublikował materiał filmowy z historycznego lotu na swojej stronie internetowej w tym tygodniu, opisując... "Siedząc na pasie startowym w Fort Campbell w stanie Kentucky, jeden z pilotów Sikorsky'ego w śmigłowcu S-70 Black Hawk odwraca opcjonalnie pilotowany przełącznik kokpitu z dwóch na zero, opuszcza samolot i przechodzi przez pas startowy"."
Śmigłowiec kończy "listę kontrolną przed lotem, uruchamia silniki, rozkręca wirniki i startuje bez załogi na pokładzie", zgodnie z komunikatem prasowym. "Wszystko to dzieje się w pełni autonomicznie."
Do tej pory wykonał dwa loty testowe nad Fort Campbell w stanie Kentucky bez osoby w kokpicie. Samolot jest monitorowany na zdalnej stacji z ziemi.
Śmigłowiec dosłownie ma prosty przełącznik, który umożliwia autonomiczne latanie, jak opisał Defense News:
W helikopterze jest przełącznik o nazwie "przełącznik 210", powiedział Igor Cherepinsky, dyrektor Sikorsky Innovation, dziennikarzom podczas wirtualnego briefingu prasowego 8 lutego. Przełącznik wskazuje, ilu pilotów jest obecnych w samolocie; po raz pierwszy przed lotem został on obrócony na zero.
Przez 30 minut ALIAS Black Hawk leciał bez nikogo w środku nad Fort Campbell w Kentucky 5 lutego, a następnie ponownie krótszym lotem 7 lutego
Technologia ALIAS kosztowała do tej pory około 160 milionów dolarów, a Lockheed zachwalał, że "Ta unikalna kombinacja oprogramowania i sprzętu autonomicznego sprawi, że latanie będzie zarówno inteligentniejsze, jak i bezpieczniejsze".
W miarę jak sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej zaawansowana, możemy sobie wyobrazić, że w niedalekiej przyszłości ALIAS zostanie połączony z natychmiastowym podejmowaniem decyzji na polu bitwy opartym na sztucznej inteligencji, w niepokojącym scenariuszu typu "Skynet", przed którym często ostrzegają sceptycy DARPA i jej przerażających projektów robotów AI.
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.zerohedge.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz