piątek, 15 lipca 2022

"Szef portu w Los Angeles: Napraw usługę kolejową lub ryzyko "Ogólnokrajowy logjam""

AUTOR: TYLER DURDEN
PIĄTEK, LIP 15, 2022 - 02:10 PM

Greg Miller z FreightWaves

Port w Los Angeles opublikował w środę rekordowe wyniki za czerwiec. Sąsiedni port w Long Beach poszedł w ich ślady z własnymi zapisami później tego samego dnia.

 Gene Seroka, dyrektor wykonawczy portu w Los Angeles, również podkreślił poważne ryzyko dla łańcucha dostaw w kraju, jeśli usługi kolejowe nie zostaną ulepszone. Niedobór usług kolejowych w obsłudze ładunków importowych - który powoduje, że więcej kontenerów gromadzi się w terminalach przez dłuższy czas - jest z przodu i w centrum, powiedział podczas konferencji prasowej.

"Wszystkie oczy skupiają się na ulepszaniu produktu kolejowego. Kropka. Najważniejsze jest to, że musimy natychmiast podjąć działania w tej sprawie, aby uniknąć ogólnokrajowego zatorów" - ostrzegł.

Najlepszy czerwiec w historii przepustowości w Los Angeles


Port w Los Angeles obsłużył 876 611 dwudziestostopowych jednostek o łącznej przepustowości w zeszłym miesiącu, co czyni go najbardziej wydajnym czerwcem w historii. Całkowita przepustowość wzrosła o mniej niż 1% rok do roku (r/r), ale wzrosła o 15% w porównaniu z poprzednią pięcioletnią średnią dla tego miesiąca. Eksport wyniósł 93 890 TEU, co oznacza spadek o 2% r/r, przy 338 041 wysłanych pustych kontenerach, co oznacza wzrost o 8% r/r.

Import wyniósł 444 680 TEU, co oznacza spadek o 5% r/r, ale wzrost o 12% w stosunku do średniej pięcioletniej. Był to drugi najlepszy czerwiec w historii importu z Los Angeles.

Import z czerwca spadł o 11% sekwencyjnie – o 55 280 TEU – w porównaniu z importem w maju. Jednak statki o łącznej pojemności 91 664 TEU czekały w kolejce morskiej Los Angeles pod koniec czerwca.

Zapytany podczas konferencji prasowej, czy spadek w czerwcu w porównaniu z majem był spowodowany problemami kolejowymi, które ograniczyły przepustowość terminali i ich zdolność do szybszego rozładunku statków, Seroka odpowiedział: "Jeśli nie poruszamy się w synchronizacji, musimy obsługiwać kontenery więcej niż raz, a to wymaga czasu i pieniędzy oraz zabiera wydajność systemu. Tak więc, jeśli mamy te 20 000 starzejących się kontenerów kolejowych [mieszkających dziewięć dni lub więcej] na ziemi, to oczywiście, powoduje to problemy. "

Zatłoczenie terminalu "nigdzie w pobliżu" Q4 "straszne cieśniny"


Seroka utrzymywał, że obecne warunki "nie są bliskie zalania kontenerów na tych terminalach w czwartym kwartale [2021 r.]. Nie widzę nas w tak strasznych tarapatach, jakich byłem świadkiem w zeszłym roku przed sezonem świątecznym.

Podkreślił, że całkowita liczba kontenerów importowych w porcie - 71 013 od środy - spadła o 25% w stosunku do szczytowych poziomów pod koniec października. (Jednak statystyki portowe pokazują, że od 10 listopada w Los Angeles nie było tak wielu kontenerów importowych).

Seroka podkreślił również, że kontenery długowieczne są obecnie w większości przeznaczone do transportu kolejowego, co nie miało miejsca w IV kwartale 2021 r. "Ładunek kolejowy stojący dziewięć dni lub dłużej stanowi obecnie 75% wszystkich naszych starzejących się ładunków, dlatego opowiadam się za tym, że musimy wrzucić go na wyższy bieg, aby rozwiązać ten problem.

"Każdy ma swoją rolę do odegrania. Właściciele ładunków muszą odbierać swoje skrzynie w terminalach kolei śródlądowych szybciej niż obecnie. Koleje muszą szybciej dostarczyć załogi i silniki oraz wagony kolejowe z powrotem na Zachodnie Wybrzeże. A terminale morskie, linie żeglugowe i porty muszą dostarczać kluczowych danych, aby pomóc w ustaleniu priorytetów ewakuacji tego ładunku. "

Szczyt sezonu powinien być "mocny", ale "zwężający się".


Seroka pozostaje pewna wielkości importu w szczycie sezonu pomimo makroekonomicznych trudności związanych z inflacją i zapasami.

"Mimo że niektórzy sprzedawcy detaliczni mają wysokie zapasy i mogą chcieć dyskontować towary, spodziewam się, że import pozostanie silny - chociaż jest to zwężająca się wersja z zeszłego roku" - powiedział.

Indeks rezerwacji oceanicznych ze wszystkich miejsc docelowych do Los Angeles według daty planowanego wyjazdu. Indeks: 100 = styczeń 2019 r. Środowe czytanie: 143

"Tom, który widzisz teraz, został zamówiony około trzech lub czterech miesięcy temu. Ładunek, który przyjedzie w ciągu najbliższych kilku miesięcy, będzie wyglądał inaczej.

"Patrząc na drugą połowę roku, zobaczymy powrót do szkoły, jesienną modę, Halloween i najważniejsze towary świąteczne na koniec roku przybywające przez Pacyfik" - powiedział.

"Podczas pandemii widzieliśmy wielu Amerykanów kupujących towary, których normalnie nie kupują. Nowa kanapa. Nowa lodówka. W moim przypadku ponownie podniosłem golfa i kupiłem nowe kije. To naprawdę nie pomogło mojej grze. Wydawaliśmy na towary, których niekoniecznie powtarzamy kupując. Więc zaczniesz widzieć te poziomy, ale inne [kupowanie] będzie kontynuowane. "

Rekordowy czerwiec dla Port of Long BeacH


Port w Long Beach poinformował w środę, że w zeszłym miesiącu obsłużył całkowitą przepustowość 835 412 TEU, co stanowi wzrost o 15,3% r/r, co czyni go najsilniejszym czerwcem w historii portu. Eksport spadł o 1,4% r/r do 115 303 TEU, a liczba pustych miejsc wzrosła o 21,6% do 304 433 TEU. Długi import wyniósł 415 677 TEU. To spadek o 5% sekwencyjnie w stosunku do maja, ale wzrost o 16,4% r/r, co czyni go najlepszym czerwcem w historii portu pod względem importu.



Przetlumaczono przez translator Google

zrodlo:https://www.zerohedge.com/

Brak komentarzy:

"Oni kłamią, my wiemy, że kłamią, a oni wiedzą, że my wiemy, że kłamią"

  "Wiemy, że kłamią. Wiedzą, że kłamią. Wiedzą, że my wiemy, że kłamią. Wiemy, że oni wiedzą, że my wiemy, że wiedzą, że kłamią. A jedn...