AUTOR: TYLER DURDEN
Greg Miller z FreightWaves
Jeśli spojrzysz tylko na Los Angeles i Long Beach - największą bramę importową kontenerów w Ameryce - możesz pomyśleć, że zatory w transporcie drastycznie się zmniejszyły. Liczba oczekujących tam statków spadła do 26 z 109 w styczniu. Ale w rzeczywistości zatłoczenie portów w Ameryce Północnej właśnie ponownie weszło na rekordowe terytorium. Korek na morzu jest po raz kolejny tak zły, jak nigdy dotąd.
W styczniu i lutym, kiedy zatłoczenie w Ameryce Północnej osiągnęło wcześniej szczyt, u wybrzeży czekało prawie 150 kontenerowców. Dwie trzecie z nich znajdowało się w kolejce Los Angeles/Long Beach. W czwartek rano było ich 153, większość w pobliżu portów wschodniego i zatokowego wybrzeża. Podczas gdy wcześniejszy stos na Zachodnim Wybrzeżu był scentralizowany, bardzo nagłośniony i stosunkowo łatwy do śledzenia, dzisiejsza kolejka statków jest szerzej wydatkowana i przyciąga mniej uwagi.
Kolejki statków odbijają się
Zatłoczenie portów w końcu wyglądało na to, że łagodzi się w maju i na początku czerwca. Kolejki statków spadły do dwucyfrowego poziomu. Na dzień 10 czerwca na morzu czekały 92 statki, dowodzone przez 25 w pobliżu Savannah w stanie Georgia, 20 w pobliżu Los Angeles / Long Beach, 18 w pobliżu Nowego Jorku / New Jersey i 14 w pobliżu Houston.
Potem sprawy potoczyły się na gorsze. Liczba ta wzrosła do 125 8 lipca, 136 13 lipca i 140 19 lipca.
Liczba ta wzrosła do 153, kolejka kontenerowców w Ameryce Północnej wzrosła o 66% w ciągu ostatnich siedmiu tygodni.
W czwartek rano dane o pozycji statku z MarineTraffic i najnowsze listy kolejek do portów w Kalifornii pokazały 43 kontenerowce czekające w pobliżu Savannah; 26 w pobliżu Los Angeles/Long Beach; 24 u wybrzeży Houston; 18 w pobliżu Nowego Jorku/New Jersey; 17 w pobliżu Vancouver, Kolumbia Brytyjska; 15 w pobliżu Oakland, Kalifornia; oraz 10 statków z innych portów.
Spośród nich 59 statków – 38% całości – czekało u zachodniego wybrzeża, gdzie kolejki wspinały się z Vancouver i Oakland. W pobliżu portów wschodniego i zatokowego wybrzeża znajdowały się 94 statki (62% całości), z liczbami zarówno w Savannah, jak i Houston.
Różne terminale, inny czas oczekiwania
Brytyjski dostawca danych VesselsValue stwierdził duże różnice w czasie oczekiwania w 10 największych terminalach na wschodnim wybrzeżu, w tym główne różnice między terminalami w tym samym kompleksie portowym.
Wymieniono cztery terminale na wschodnim wybrzeżu z długim czasem oczekiwania: terminale APM w Nowym Jorku i Elizabeth w porcie w Nowym Jorku / New Jersey oraz terminale Garden City i Savannah w porcie Savannah.
Natomiast dane VesselsValue wykazały stosunkowo krótki czas oczekiwania w terminalach Maher i Port Newark w Nowym Jorku / New Jersey; terminale Norfolk International i Virginia International Gateway w Norfolk w stanie Wirginia; terminal Packer Avenue w Filadelfii; oraz terminal Wando Welch w Charleston w Karolinie Południowej.
Zmiana spowodowana obawami o pracę w portach?
Być może nie jest przypadkiem, że od czerwca zatłoczenie na wschodnim i wybrzeżu Zatoki Perskiej wzrosło. To był miesiąc, w którym zaczęły obowiązywać nowe roczne kontrakty. Był to również ostatni miesiąc przed wygaśnięciem umowy o pracę na Zachodnim Wybrzeżu ze związkiem zawodowym długodystansowców ILWU.
Akhil Nair, wiceprezes ds. zarządzania przewoźnikami w Seko Logistics, powiedział podczas briefingu 20 lipca: "Przy wszystkich wczesnych zagrożeniach potencjalnym strajkiem ILWU i ograniczeniami siły roboczej na Zachodnim Wybrzeżu, w sezonie kontraktowym nastąpiła automatyczna zmiana, aby klienci faktycznie wymagali od tradycyjnych spedytorów z Zachodniego Wybrzeża, aby poprosili o przydział również na Wschodnim Wybrzeżu. To było ich umowne zabezpieczenie, które wprowadzili.
"To spowodowało, że ludzie prawdopodobnie przesadzili. Zatory na wschodnim wybrzeżu są wynikiem niektórych z tych zmian w projektowaniu łańcucha dostaw i zabezpieczeniu przed potencjalnymi incydentami lub niezawodną lub nieprzewidywalną działalnością na Zachodnim Wybrzeżu. "
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.zerohedge.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz