AUTOR: TYLER DURDEN
Ponieważ rekreacyjna marihuana staje się legalna w coraz większej liczbie stanów, bezalkoholowe "mocktaile" z konopiami indyjskimi pojawiły się jako nowa, zdrowsza alternatywa dla tych, którzy chcą się wchłonąć.
A ponieważ płyny są wchłaniane znacznie szybciej w żołądku niż ciała stałe (takie jak ciasteczka garnkowe), napoje te - w tym seltzery i wina bezalkoholowe - odnotowały powódź popytu.
Według firmy badawczej BDSA z siedzibą w Kolorado, sprzedaż napojów z marihuany dolalr wzrosła o około 65% w latach 2020-2021 w 12 stanach, które śledzą. Kalifornia - konsument nr 1 napojów chwastów - odnotowała liczbę dostępnych napojów z konopi indyjskich prawie dwukrotnie w tym samym okresie, z co najmniej 747 różnymi produktami dostępnymi obecnie, zgodnie z NY Times.
Pabst, znany z piwa Blue Ribbon, sprzedaje teraz "High Seltzer" o smaku cytrynowym, napój z konopi indyjskich w puszkach, obiecujący "inny rodzaj szumu". Firma Cann zajmująca się napojami konopnymi nazywa swoje gazowane koktajle "tonikami społecznymi"; sprzedaje również "roadies", mieszankę napojów z konopi indyjskich w gotowych opakowaniach foliowych. Rebel Coast, kalifornijski producent wina, produkuje puszki bezalkoholowego wina musującego z dodatkiem 10 miligramów THC.
Napoje z konopi indyjskich są często markowane jako zdrowsza alternatywa dla alkoholu - "Bez bolesnych dni po wypiciu lub żalu", czytamy w sloganie na stronie Cann. Tego rodzaju napoje mają konotację zdrowotną, powiedziała Emily Moquin, analityk żywności i napojów w Morning Consult. Reklamują się jako "bez kaca" i bez wysokokalorycznych alkoholu; twierdzą, że pomagają ci czuć się "skoncentrowanym", zrównoważonym, zrelaksowanym. Jedna z firm produkujących napoje z konopi indyjskich sugeruje nawet łączenie napojów z dniem spa.
Poprzednie próby wlewania THC do napojów nie powiodły się lub przyniosły okropny smak napoju, ponieważ kannabinoid jest hydrofobowy - i nie miesza się łatwo. Jednak w ostatnich latach technologia "nanoemulsji" pozwoliła na płynne mieszanie kannabinoidów w seltzerze lub koktajlu.
Według lipcowego badania, prawie 19% millenialsów twierdzi, że próbowało napoju z THC - liczba, którą Emily Moquin spodziewa się rozwijać, ponieważ marihuana jest coraz częściej sprzedawana jako forma samoopieki.
"Jest to związane z korzyściami zdrowotnymi, takimi jak sen, redukcja lęku - niektóre rzeczy, które ludzie mogą sięgnąć po drinka, aby spróbować rozwiązać" - powiedziała.
Po prostu nie pij za dużo
Jak wie każdy, kto robił artykuły spożywcze, potrzeba trochę czasu, aby się uruchomić. Co więcej, standardy potencji są różne - chociaż większość ekspertów uważa, że 5 miligramów THC stanowi pojedynczą dawkę.
Według Headset, firmy, która zbiera i analizuje dane na temat konopi indyjskich, ponad 50% napojów z konopi indyjskich sprzedawanych w USA w 2021 roku zawierało 100 miligramów THC, ilość, która może poważnie odurzyć osobę.
Z drugiej strony większość produktów spożywczych zawiera dawki 5 lub 10 mg.
"Jeśli powiesz komuś, że jest to piwo w 8 procentach, mówią: "To jest mocne piwo" - powiedział James MacKillop, dyrektor Michael G. DeGroote Centre for Medicinal Cannabis Research na McMaster University. "Jeśli powiesz komuś, że jest to napój 20 miligramów w porównaniu z napojem pięciomiligramowym, to jest grecki dla wielu ludzi."
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo|:https://www.zerohedge.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz