środa, 19 października 2022

"Stos tankowców LNG unieruchomionych u wybrzeży Hiszpanii"

 AUTOR: TYLER DURDEN

ŚRODA, PAŹ 19, 2022 - 10:15

Hiszpania ogłosiła "wyjątkową sytuację operacyjną", ponieważ kilkadziesiąt tankowców LNG utknęło w kolejce do terminali regazyfikacyjnych, znacznie przekraczając dostępne czasy na start lub lądowanie, zgodnie z OilPrice.com.

    Zakład skroplonego gazu ziemnego Mugardos w porcie Ferrol

    W tym tygodniu Hiszpania udostępniła tylko sześć slotów rozładunkowych, podał Reuters, powołując się na anonimowe źródła, ale u jej wybrzeży znajduje się ponad 35 gazowców LNG. Kraj posiada sześć terminali importu i regazyfikacji LNG i jest największym importerem LNG w UE.

    Zatory w hiszpańskich terminalach LNG

    Tankowiec podkreśla problem Europy z możliwościami importu LNG, który skłonił Niemcy do pilnego zawarcia umowy na budowę dwóch pływających obiektów, aby mogły bezpośrednio odbierać LNG.

    Region musiał znaleźć alternatywne dostawy, w tym LNG, ale przybycie wielu ładunków superchilled fuel ujawniło brak zdolności "regazyfikacji" w Europie, ponieważ zakłady, które przekształcają paliwo morskie z powrotem w gaz, działają na maksymalnym poziomie.

    Jeśli zaległości nie zostaną wkrótce usunięte, statki te mogą zacząć szukać alternatywnych portów poza Europą, aby wyładować swoje ładunki.

    Tymczasem u wybrzeży Europy pływa więcej LNG, donosi Reuters, powołując się na więcej źródeł, sugerując, że 35-osobowy tłum tankowców u wybrzeży Hiszpanii jest tylko częścią faktycznego stosu.

    "Pływające poziomy magazynowania w żegludze LNG są zawsze wysokie, z nieco ponad 2,5 miliona tonami związanymi z pływającym magazynem" Dyrektor generalny Flex LNG Management Oystein Kalleklev powiedział Reutersowi.

    Analityk LNG z ICIS potwierdził Reutersowi, że wiele tankowców LNG pływa na biegu jałowym u wybrzeży Hiszpanii i Wielkiej Brytanii i krąży wokół Morza Śródziemnego. A kiedy to robią, gaz, który przenoszą, nie może być używany ani przechowywan.

    ednak według Alexa Froleya z ICIS niewystarczająca zdolność regazyfikacyjna nie jest jedynym powodem nagromadzenia: ceny późniejszych dostaw LNG w Europie są o około 2 USD za mmBtu wyższe niż ceny bieżące, co mogło zmotywować niektórych handlowców do utrzymania ładunku na wodzie do końca listopada lub początku grudnia.

    Tymczasem eksport amerykańskiego LNG do Europy jest nadal silny, pomimo awarii Freeport LNG. We wrześniu amerykańscy producenci LNG wysłali za granicę 87 ładunków skroplonego gazu, których łączna ilość wyniosła 6,25 mln ton, podał Reuters na początku tego miesiąca, powołując się na dane śledzenia tankowców. Z tego 70 procent trafiło do Europy, jak pokazują dane.


    Przetlumaczono przez translator Google

    zrodlo:https://www.zerohedge.com/

    Brak komentarzy:

    "Oni kłamią, my wiemy, że kłamią, a oni wiedzą, że my wiemy, że kłamią"

      "Wiemy, że kłamią. Wiedzą, że kłamią. Wiedzą, że my wiemy, że kłamią. Wiemy, że oni wiedzą, że my wiemy, że wiedzą, że kłamią. A jedn...