Komisarz Unii Europejskiej ds. Rynku Wewnętrznego, Thierry Breton, wezwał giganta mediów społecznościowych Meta do podjęcia „natychmiastowych działań” przeciwko pornografii dziecięcej na swoich platformach po tym, jak Wall Street Journal i Uniwersytet Stanforda uznały Instagram za główne centrum nielegalnego materiału.
Breton skomentował raport WSJ w czwartkowym tweecie, mówiąc, że dobrowolny kodeks Meta dotyczący ochrony dzieci „wydaje się nie działać”, jednocześnie obiecując osobiście przesłuchać dyrektora generalnego firmy Marka Zuckerberga w tej sprawie podczas nadchodzącego wydarzenia.
„Zuckerberg musi teraz wyjaśnić [i] podjąć natychmiastowe działania. Omówię to z nim w centrali Meta w Menlo Park 23 czerwca” – powiedział, dodając, że nowe przepisy wynikające z unijnej ustawy o usługach cyfrowych zmuszą firmy technologiczne do „wykazania nam środków lub nałożenia na nie surowych sankcji” po ich podjęciu obowiązywać od 25 sierpnia.
Opublikowany w środę raport Journal był wynikiem wspólnego dochodzenia między outletem a naukowcami z Uniwersytetu Stanforda i Uniwersytetu Massachusetts Amherst, w którym stwierdzono, że należąca do Meta aplikacja Instagram „pomaga łączyć i promować rozległą sieć kont otwarcie poświęconych prowizji i zakupu treści seksualnych nieletnich”.
Algorytmy w serwisie społecznościowym aktywnie promują takie nielegalne materiały, twierdzą naukowcy, pomagając nawet kierować użytkowników do osób sprzedających pornografię dziecięcą za pośrednictwem „systemów rekomendacji” Instagrama, o których mówiono, że „doskonałe są w łączeniu tych, którzy mają podobne niszowe zainteresowania”.
Podczas gdy Meta przyznała, że nie jest w stanie usunąć wszystkich nieletnich treści seksualnych z Instagrama, firma powiedziała Journalowi, że stworzyła w tym celu specjalną grupę zadaniową, twierdząc, że w ciągu ostatnich dwóch lat zlikwidowała 27 różnych „sieci pedofilskich”. .
Dodał, że od czasu rozmowy z WSJ usunął tysiące hashtagów, które seksualizują dzieci, i zmienił schemat rekomendacji platformy.
Instagram nie jest jedyną dużą platformą mediów społecznościowych, na której znaleziono pornografię dziecięcą, a przedsiębiorca-miliarder Elon Musk obiecuje uczynić ten problem „Priorytetem nr 1” po zakupie Twittera w zeszłym roku.
Inna witryna należąca do Meta, Facebook, również walczyła o opanowanie treści związanych z wykorzystywaniem dzieci krążących w Internecie.
Według danych zebranych przez Narodowe Centrum Dzieci Zaginionych i Wykorzystywanych, firma wraz z Instagramem zgłosiła w 2020 roku ponad 20 milionów przykładów takich materiałów, wyprzedzając konkurentów Meta.
Ptrzetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.rt.com/news/577749-eu-instagram-pedophile-network/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz