AUTOR: TYLER DURDEN
Zakaz dla pojazdów na gaz i olej napędowy oficjalnie rozprzestrzenia się na całym świecie, a Sztokholm jest kolejnym miastem w kolejce.
Według Bloomberga, stolica Szwecji ma teraz plan wprowadzenia zakazu wjazdu samochodów na gaz i olej napędowy w części miasta od 2025 roku. Zakaz rozpocznie się na obszarze 20 bloków wokół centrum finansowego stolicy, czytamy w raporcie.
W tej samej okolicy znajdują się również główne atrakcje handlowe miasta. Pozwoli tylko na "samochody elektryczne, niektóre hybrydowe ciężarówki i pojazdy z ogniwami paliwowymi" – czytamy w raporcie, powołując się na zasady zgłoszone przez SVT, które zostaną przedstawione w połowie tygodnia.
Sztokholm ma szansę stać się pionierem wśród głównych stolic, biorąc pod uwagę zakaz na niespotykaną wcześniej skalę. Propozycja przewyższa wysiłki miast takich jak Paryż, Ateny i Madryt, które również postawiły sobie za cel wprowadzenie zakazu dla samochodów z silnikiem Diesla.
W tym samym duchu niektóre miasta, takie jak Londyn, wprowadziły takie środki, jak strefy niskiej emisji, w których kierowcy starszych pojazdów z silnikami spalinowymi są zobowiązani do uiszczania dziennych opłat za dostęp do centrum miasta.
Nie jest pewne, czy plan zwiększy sprzedaż pojazdów elektrycznych w Szwecji, biorąc pod uwagę obecny kryzys kosztów utrzymania, który wpływa na sprzedaż pojazdów elektrycznych. Mobility Sweden obniżyło niedawno swoją prognozę na 2023 r. dotyczącą rejestracji nowych pojazdów elektrycznych z 40% do 35% wszystkich rejestracji.
W innych miejscach Bruksela zakazała w grudniu ruchu samochodowego, który nie jest niezbędny i nie jest lokalny, na 10 centralnych ulicach miasta. Londyn rozszerzył swoją strefę ultraniskiej emisji w sierpniu, co oznacza jedną z najbardziej ambitnych polityk emisji spalin na świecie. Jednak premier Wielkiej Brytanii Rishi Sunak opóźnił plan rządu Wielkiej Brytanii dotyczący zakazu sprzedaży nowych samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi do 2035 roku.
W stolicy Norwegii, Oslo, znanej z popularności pojazdów elektrycznych, miejska agencja ochrony środowiska zaleciła wprowadzenie strefy zerowej emisji w centrum miasta. Początkowo w 2025 r. miałby on objąć transport ciężki i ciężarówki, a w 2027 r. samochody osobowe.
Lars Stromgren, lokalny prawodawca, który jest odpowiedzialny za politykę ruchu drogowego, powiedział Bloombergowi: "Chcemy stworzyć lepsze środowisko życia dla ludzi, którzy tu mieszkają i pracują".
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz