sobota, 20 stycznia 2024

"Kryzys na Morzu Czerwonym gorszy dla globalnego łańcucha dostaw niż pandemia – firma morska Ataki rebeliantów Houthi na kontenerowce ograniczyły ruch przez Kanał Sueski"

 Według danych firmy doradztwa morskiego Sea-Intelligence ciągłe zakłócenia w żegludze na Morzu Czerwonym są bardziej szkodliwe dla globalnych łańcuchów dostaw niż wpływ pandemii Covid-19.


Red Sea crisis worse for global supply chain than pandemic – maritime firm
Od początku wojny Izrael-Hamas w październiku rebelianci Houthi z Jemenu przeprowadzili dziesiątki ataków dronów i rakiet na Morzu Czerwonym.

Grupa bojowników obiecała kontynuować działania do zakończenia konfliktu i zniesienia izraelskiej blokady Gazy. Sea-Intelligence przeanalizowało obecne opóźnienia statków w porównaniu z opóźnieniami z ostatnich kilku lat. Opublikowane w czwartek statystyki wykazały, że dłuższy tranzyt wokół Przylądka Dobrej Nadziei w Afryce Południowej w związku z wycofywaniem się statków z Morza Czerwonego ma już bardziej znaczący wpływ na statki gotowe do odbioru kontenerów w portach niż w okresie Covid-19. Według raportu obecny spadek pojemności statków jest drugim co do wielkości w ostatnich latach.

Jedynym pojedynczym wydarzeniem o większym wpływie była blokada Kanału Sueskiego przez kontenerowiec Ever Give na sześć dni w marcu 2021 r.

W wyniku tego incydentu setki statków utknęły w zacumowaniu i podobno wstrzymało światowy handel o wartości 9 miliardów dolarów na każdy dzień zatrzymanie. Według CNBC, Sea-Intelligence i inne organizacje morskie szacują, że około 10% światowej floty nie jest obecnie w służbie.

„Rozmieszczenie dodatkowych statków mogłoby skorygować brak równowagi w dostępności statków i zwiększyć pewność rozkładów statków” – napisano w serwisie. Zwiększone ryzyko ataku na Morzu Czerwonym zmusiło główne firmy żeglugowe do unikania Kanału Sueskiego, najszybszej trasy towarowej z Azji do Europy.

Szlaki morskie stanowią zwykle 15% światowej żeglugi handlowej. W ubiegły czwartek Stany Zjednoczone i Wielka Brytania rozpoczęły kampanię bombową w Jemenie, której deklarowanym celem jest ochrona handlu morskiego na Morzu Czerwonym.

Po zachodnich nalotach rzecznik Houthi ogłosił, że aby statek stał się celem, „wystarczy, że będzie amerykański”.

W tym tygodniu rebelianci przyznali się do ataku na należący do USA statek towarowy Genco Picardy.


Przetlumaczono przez translator Google

zrodlo:https://www.rt.com/business/590933-red-sea-crisis-pandemic-trade/

Brak komentarzy:

"Płace rosną w ośrodkach przemysłowych Rosji – media Zachodnie sankcje mające sparaliżować gospodarkę kraju stały się zamiast tego zachętą do rozwijania krajowego przemysłu, wynika z raportu"

  Minister przemysłu i handlu Rosji Anton Alikhanov odwiedza zakład Perm Engines, który produkuje silniki samolotów cywilnych i przemysłowe ...