Korzystanie z mobilnych praw jazdy ("mDL") nadal rozwija się na całym świecie, a kraje takie jak Australia, Korea Południowa i Paragwaj podążają ścieżką wczesnych użytkowników, takich jak Meksyk.
Stany Zjednoczone również odnotowują gwałtowny wzrost popularności, a sześć stanów oferuje już cyfrowe poświadczenie tożsamości jako ważne mobilne prawo jazdy. Zgodnie z komunikatem Secure Technology Alliance, nadchodzi więcej, a 26 innych stanów jest już w trakcie wprowadzania mDL.
Dwa lata temu The Last American Vagabond opisał, że forsowanie programów tożsamości cyfrowej jest oszustwem przebranym za prawo człowieka. W artykule opublikowanym w sierpniu 2023 r. niezależny kanadyjski serwis ujawnił, kto stoi za naciskiem na cyfrowe prawa jazdy w USA i Meksyku, w co nie zagłębiamy się w naszym artykule. Artykuł The Last American Vagabond można przeczytać TUTAJ.
Meksyk
W 2007 roku firma Thales, we współpracy z lokalnym partnerem Cosmocolor, wprowadziła pierwsze meksykańskie prawo jazdy z inteligentną kartą w stanie Nuevo León.
Technologia została teraz rozszerzona na stany Jalisco, México, Veracruz i Sonora.
Jak szczegółowo opisał The Last American Vagabond, Thales jest jedną z sił napędowych ekspansji mobilnych lub cyfrowych praw jazdy.
Australia
W 2017 roku Australia Południowa stała się pierwszym stanem, który wprowadził licencje cyfrowe. W 2021 r. hakerzy uzyskali dostęp do ponad 2 600 kont mySA GOV po uzyskaniu haseł w cyberataku na oddzielną, niepowiązaną stronę internetową.
Co dziwne, w styczniu 2024 r. naukowiec zaobserwował, jak identyfikatory cyfrowe w dużej mierze zdobyły powszechną akceptację w australijskich stanach w niemałym stopniu dzięki procedurom bezpieczeństwa, które łagodzą większość obaw społecznych, zgodnie z Biometric Update.
W kwietniu 2024 r. Victoria przyjęła mDL jako ważną formę identyfikatora cyfrowego. W zeszłym roku stan zaczął stopniowo wprowadzać cyfrowe prawa jazdy. Od czasu rozpoczęcia w lipcu 2023 r. ponad 15 000 osób uzyskało dostęp do licencji cyfrowej w Ballarat. Rząd stanowy nazwał proces "sukcesem", pomimo trudnego początku, w którym zaproszenia e-mail z nieprawidłowymi nazwiskami zostały wysłane do 57 000 mieszkańców Ballarat, co wzbudziło obawy o bezpieczeństwo.
Australia Południowa i Wiktoria nie były jedynymi stanami w Australii, które doświadczyły problemów z prywatnością i bezpieczeństwem.
W 2020 r. stan Queensland uchwalił ustawę o dystrybucji cyfrowych praw jazdy firmy Thales, a w maju 2022 r. stan Queensland przeprowadził pilotaż aplikacji mDL w mieście Townsville z planami wdrożenia jej w całym stanie w 2023 r.
Podczas gdy Queensland uruchamiał swój program pilotażowy, mDL w Nowej Południowej Walii nadal był podatny na ataki i poważne wady konstrukcyjne, pomimo ostrzeżeń sprzed prawie trzech lat.
W listopadzie 2019 r. rząd Nowej Południowej Walii wprowadził cyfrowe prawo jazdy ("DDL") jako sposób ułatwiający ludziom dostęp do cyfrowej wersji prawa jazdy.
W zeszłorocznym poście na blogu australijska firma Dvlun zajmująca się bezpieczeństwem cyfrowym powiedziała, że badacze bezpieczeństwa wskazali na luki w zabezpieczeniach w wydaniu DDL rządu Nowej Południowej Walii, takie jak możliwość manipulowania danymi i tworzenia fałszywych tożsamości. Pomimo ostrzeżenia, Dvlun twierdzi, że nie było formalnej odpowiedzi ze strony rządu, a jego własna analiza aplikacji na iOS wykazała możliwość generowania fałszywych DDL bez konieczności modyfikacji lub przepakowywania samej aplikacji.
Problemy z bezpieczeństwem cyfrowych praw jazdy utrzymują się w całym kraju. W tym tygodniu ABC News poinformowało, że większość cyfrowych praw jazdy w Australii ma problem z bezpieczeństwem danych. ABC News cytuje ekspertów ds. cyberbezpieczeństwa, którzy twierdzą, że mDL nie spełniają międzynarodowych standardów bezpieczeństwa, narażając posiadaczy na kradzież tożsamości biometrycznej i oszustwa związane z tożsamością.
Jamieson O'Reilly, dyrektor w Dvuln, mówi, że mDL "powinny zmniejszyć takie rzeczy, jak oszustwa, nadużycia i kradzież tożsamości – ale to zależy od bezpiecznej implementacji, która, jak widzieliśmy, nie miała miejsca".
O'Reilly chce, aby rządy dopilnowały, aby licencje cyfrowe były budowane zgodnie ze specyfikacjami ISO 18013-5. Obecnie licencja cyfrowa Queensland jest jedyną aplikacją zgodną z ISO w Australii.
Gdyby ktokolwiek miał jakiekolwiek wątpliwości, że mDL łączą się w identyfikatory cyfrowe, ABC News wyjaśnia. "Victoria wkrótce stanie się czwartym australijskim stanem lub terytorium, które wprowadzi nowy cyfrowy identyfikator, a miliony w pełni licencjonowanych kierowców i motocyklistów będą mogły uzyskać dostęp do swoich praw jazdy za pośrednictwem aplikacji myVicRoads i Service Victoria od przyszłego miesiąca" – czytamy w komunikacie.
Aktualizacja biometryczna powiązała australijskie mDL i identyfikatory cyfrowe bardziej bezpośrednio: "Udany sześciomiesięczny okres próbny mobilnych praw jazdy w mieście Ballarat [ ] oznacza, że ponad 4,5 miliona kierowców w Wiktorii będzie mogło przejść z fizycznych dowodów osobistych na cyfrowe prawa jazdy... Karty cyfrowe mogą służyć jako dowód tożsamości [dla] szerokiego spektrum podmiotów, które wymagają dowodu tożsamości ze zdjęciem, od restauracji, przez policję, po pocztę australijską".
Korea Południowa
Od czasu debiutu w 2022 r. program mobilnego prawa jazdy i dowodu osobistego rządu Korei Południowej wydał za pośrednictwem Ministerstwa Spraw Wewnętrznych ponad 2,22 mln cyfrowych kart identyfikacyjnych.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych Korei Południowej podpisało w październiku 2023 r. protokół ustaleń z Samsung Electronics w sprawie wprowadzenia mobilnych kart identyfikacyjnych do sektora prywatnego.
Samsung Wallet to pierwsza prywatna aplikacja mobilna, która wprowadza mobilne dowody osobiste rządu Korei Południowej, w tym mDL i krajową kartę rejestracyjną weterana. Samsung Wallet ma do 17 milionów użytkowników w samej Korei Południowej. Jako bezpośrednia platforma startowa do wydawania mobilnych dowodów osobistych, oznacza to, że użytkownicy nie muszą pobierać aplikacji ministerstwa.
Paragwaj
Cyfrowe identyfikatory pochodzące z paragwajskiego dowodu osobistego i praw jazdy są obecnie akceptowane jako ich prawne odpowiedniki, ale grupa społeczeństwa obywatelskiego ostrzega, że w przypadku braku odpowiednich regulacji system może podważyć prywatność i inne prawa człowieka.
Stowarzyszenie Technologii, Edukacji, Rozwoju, Badań, Komunikacji ("TEDIC") z siedzibą w Paragwaju opublikowało raport na temat zagrożeń i zaleceń dotyczących krajowego systemu identyfikacji cyfrowej.
Punkt wyjścia analizy jest jasny w początkowej części poświęconej kontekstowi globalnemu, w której masowe naruszenia prywatności przypisuje się indyjskiemu systemowi identyfikacji cyfrowej Aadhaar. Niedociągnięcia w zakresie ochrony danych w wybranych implementacjach identyfikatorów cyfrowych w krajach na całym świecie są następnie analizowane, zanim TEDIC przejdzie do sekcji podkreślającej zagrożenia i obawy związane z wykorzystaniem danych biometrycznych.
Paragwajskiej ustawie o cyfrowej identyfikacji nie towarzyszą jeszcze odpowiednie regulacje, według TEDIC. Na przykład platforma e-administracji utworzona w 2018 r. w celu zapewnienia dostępu online do usług publicznych nie zaktualizowała swojej polityki prywatności, aby uwzględnić kwestię korzystania z identyfikatorów cyfrowych. Grupa twierdzi, że potrzebne są ograniczenia w gromadzeniu danych biometrycznych, a także ochrona przed nieuprawnionym dostępem, procesy poprawiania lub usuwania danych osobowych i inne zabezpieczenia.
TEDIC uważa również, że konieczność i proporcjonalność systemu nie została udowodniona, a jego przejrzystość ograniczona.
Być może najbardziej niepokojący jest brak ram prawnych ochrony danych w Paragwaju. Stan przyznał się również do udostępniania danych identyfikatora cyfrowego Google Analytics.
Stany Zjednoczone
Wiele stanów USA uruchamia i rozszerza mDL, aby ostatecznie stać się odpowiednikiem ich fizycznych odpowiedników. Ostatecznie te cyfrowe dane uwierzytelniające identyfikatora prawdopodobnie będą przechowywane i udostępniane za pośrednictwem portfeli cyfrowych, powiedział dyrektor generalny Intellicheck, Bryan Lewis.
"W końcu portfele cyfrowe będą sposobem, w jaki wszyscy robimy wszystko" – powiedział Lewis. Argumentował, że to, czego Ameryka potrzebuje teraz, aby zjednoczyć swój rozdrobniony krajobraz identyfikatorów cyfrowych, to format przechowywania mDL, który jest bezpieczny przed włamaniami.
Nowy Jork przygotowuje się do uruchomienia programu pilotażowego, podczas gdy New Jersey przyjęło przepisy dotyczące tworzenia i wydawania mDL. Illinois zaproponowało ustawę, która pozwoliłaby na wyświetlanie licencji na smartfonach obok, a nie zamiast ich fizycznych odpowiedników. W Kolorado mDL mogą być używane jako ważna forma identyfikacji dla niektórych organów ścigania, w tym miasta Denver.
Aż 26 stanów podejmuje kroki w kierunku wdrożenia mDL, a 66 milionów ludzi korzysta z mDL w 6 stanach, w których są one w pełni dostępne, według Secure Technology Alliance.
"Państwowe poświadczenia tożsamości powinny być zawsze postrzegane jako dobro publiczne" – powiedział Eric Jorgensen, dyrektor Wydziału Pojazdów Silnikowych Departamentu Transportu Arizony w przemówieniu programowym na wiosennym spotkaniu członków Identity and Access Forum.
Dobro publiczne? Naprawdę?
Dzięki formatowi pamięci masowej chroniącego przed atakami hakerskimi tożsamości cyfrowe mogą "zjednoczyć rozdrobniony krajobraz tożsamości", ale ponieważ mDL mają możliwości uwierzytelniania biometrycznego, szyfrowania i weryfikacji, organizacje zajmujące się wolnościami obywatelskimi wyraziły obawy co do tego, czy systemy są rzeczywiście bezpieczne.
Electronic Frontier Foundation ("EFF") podzieliła się obawami dotyczącymi bezpieczeństwa aplikacji California DMV Wallet w niedawnym artykule. Aplikacja, z której obecnie korzysta około 325 Kalifornijczyków, rozpoczęła pilotaż w zeszłym roku.
Stan zakontraktował dostawcę cyfrowych danych uwierzytelniających Spruce ID do stworzenia aplikacji portfela zamiast Portfela Google, który akceptuje mDL z Georgii, lub Samsung Wallet, we współpracy z Idemią, która akceptuje identyfikatory w Iowa i Arizonie.
Powiązane: Cyfrowe więzienie w Nigerii zostało zbudowane, a bramy się zamykają
Należy wprowadzić zabezpieczenia, aby ograniczyć informacje, które organy ścigania mogą zbierać zarówno za pomocą mDL, jak i ze smartfona przedstawiającego identyfikator, zgodnie z proponowanymi przepisami w stanie Illinois. Aplikacje do zarządzania tożsamością cyfrową nie są i nigdy nie powinny być obowiązkowe.
Źródła tego artykułu obejmują:
- Australijskie stany USA przetestują aplikacje mobilnego prawa jazdy, aktualizacja biometryczna, 25 maja 2022 r.
- Mobilne prawa jazdy są prawie powszechne w USA, aktualizacja biometryczna, 22 stycznia 2024 r.
- Samsung Wallet obsługuje teraz mobilne prawa jazdy w Korei Południowej, aktualizacja biometryczna, 30 marca 2024 r.
- Paragwaj wydaje identyfikatory cyfrowe i mDL bez odpowiednich regulacji, argumentuje organizacja pozarządowa, Biometric Update, 3 kwietnia 2024 r.
- Stany zbiegają się w sprawie mDL, aktualizacja biometryczna, 11 kwietnia 2024 r.
- Secure Technology Alliance uruchamia szablon do korzystania z mobilnych praw jazdy, Aktualizacja biometryczna, 18 kwietnia 2024 r.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz