MV Stena Immaculate, zarządzany przez Crowley Maritime, to chemikaliowiec o nośności 49 729 ton.
W momencie zderzenia statek był czarterowany przez US Navy’s Military Sealift Command i transportował około 18 000 ton paliwa Jet A-1 dla armii USA.
Statek MV Solong, należący do hamburskiego Ernsta Russa, to 140-metrowy statek towarowy.
Zbudowany w 2005 roku, płynął z Grangemouth do Rotterdamu, przewożąc co najmniej 15 kontenerów z różnymi chemikaliami, w tym wysoce toksycznym cyjankiem sodu. Kolizja spowodowała wyciek paliwa lotniczego do Morza Północnego i wzbudziła obawy dotyczące zagrożeń dla środowiska, w szczególności związanych z cyjankiem sodu na pokładzie Solong.
Agencja Morska i Straży Przybrzeżnej aktywnie monitoruje sytuację i ocenia niezbędne działania w zakresie przeciwdziałania zanieczyszczeniom. Władze wszczęły dochodzenie w sprawie przyczyny katastrofy.
Wstępne raporty wskazują, że gęsta mgła i możliwy błąd ludzki mogły być czynnikami sprzyjającymi.
Oddział Badania Wypadków Morskich prowadzi dochodzenie w celu ustalenia okoliczności towarzyszących incydentowi.
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.rt.com/news/614006-tanker-cargo-vessel-collision/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz