WASZYNGTON (AP) - Kongres uchwalił pakiet pomocy na wypadek pandemii o wartości 900 miliardów dolarów, który w końcu dostarczy długo poszukiwaną gotówkę firmom i osobom fizycznym oraz środki na zaszczepienie narodu stojącego w obliczu przerażającego wzrostu liczby przypadków COVID-19 i zgonów.
Ustawodawcy zajęli się wydatkami na sumę 1,4 biliona dolarów i tysiącami stron innych biznesów kończących sesję w ogromnym pakiecie ponadpartyjnych przepisów, podczas gdy Capitol Hill przygotowywał się do zamknięcia ksiąg w tym roku. Ustawa przyjęta w poniedziałek wieczorem trafiła do prezydenta Donalda Trumpa do podpisu, czego oczekiwano w najbliższych dniach.
Pakiet pomocy, odsłonięty w poniedziałek po południu, przetoczył się przez Izbę i Senat w ciągu kilku godzin. Senat zatwierdził masowy pakiet głosami 92-6 po tym, jak Izba zatwierdziła pakiet COVID-19 w kolejnym głosowaniu, 359-53. Podliczenia były dwupartyjną kodą do miesięcy partyzantki i polityki, gdy prawodawcy spierali się o kwestię ulgi, kłopot, który wybuchł po tym, jak prezydent elekt Joe Biden wezwał swoją partię do zaakceptowania kompromisu z czołowymi republikanami, mniejszego niż wielu Demokratów by sobie życzyło.
Ustawa łączy środki na walkę z koronawirusem z ulgami finansowymi dla osób fizycznych i firm. Ustanowiłoby to tymczasowe dodatkowe zasiłki dla bezrobotnych w wysokości 300 USD tygodniowo i 600 USD bezpośrednich płatności stymulacyjnych dla większości Amerykanów, wraz z nową rundą dotacji dla ciężko dotkniętych przedsiębiorstw, restauracji i teatrów oraz pieniędzy dla szkół, pracowników służby zdrowia i najemców zagrożonych eksmisją. .
Ustawa o długości 5593 stron - zdecydowanie najdłuższa ustawa w historii - powstała w niedzielę po miesiącach walk, pozorów i negocjacji po wyborach, które powstrzymały szereg żądań Demokratów, gdy zbliżał się koniec sesji Kongresu. Biden był chętny do zawarcia umowy, która zapewni długo oczekiwaną pomoc cierpiącym ludziom i ożywienie gospodarki, mimo że była o połowę mniejsza niż Demokraci chcieli jesienią.
„Ta umowa to nie wszystko, czego chcę - nie na dłuższą metę” - powiedział przewodniczący Komitetu Reguł, Jim McGovern, D-Mass., Długoletni głos w liberalnym, oldschoolowym skrzydle partii. „Wybór przed nami jest prosty. Chodzi o to, czy pomagamy rodzinom, czy nie. Chodzi o to, czy pomagamy małym firmom i restauracjom, czy nie. Chodzi o to, czy zwiększamy korzyści (bony żywnościowe) i wzmacniamy programy przeciwdziałające głodowi, czy nie. I czy pomagamy osobom borykającym się z utratą pracy, czy nie. Dla mnie to nie jest trudna decyzja ”.
Kongres zatwierdził również tygodniową ustawę o wydatkach, aby zapobiec częściowemu zamknięciu rządu o północy i dać Trumpowi czas na podpisanie szeroko zakrojonej ustawy.
Sekretarz skarbu Steven Mnuchin, główny negocjator, powiedział w poniedziałek rano w CNBC, że płatności bezpośrednie zaczną napływać na konta bankowe w przyszłym tygodniu.
Demokraci obiecali nadejście większej pomocy, gdy Biden obejmie urząd, ale Republikanie sygnalizowali podejście wyczekujące.
Środek ten miałby sfinansować rząd do września, łącząc roczne działania w zakresie rocznych wydatków w jeden pakiet, który nigdy nie był przedmiotem debaty w komisji senackiej ani na posiedzeniu plenarnym.
Ustawodawstwo podążało torturą. Demokraci grali twardo aż do dnia wyborów, wśród oskarżeń, że chcieli odmówić Trumpowi zwycięstwa, które mogłoby mu pomóc zwyciężyć. Demokraci temu zaprzeczali, ale ich żądania rzeczywiście stały się bardziej realistyczne po stracie Trumpa, a Biden wyjaśnił, że pół bochenka jest lepsze niż żadne.
Ostateczna ustawa była bardzo podobna do pakietu o wartości 1 biliona dolarów, przygotowanego przez przywódców Senatu Republikanów w lipcu, co w tamtym czasie było wyśmiewane przez przewodniczącą Izby Reprezentantów Nancy Pelosi w Kalifornii, jako o wiele za mało.
Lider większości Mitch McConnell, R-Ky., Pokonał okrążenie zwycięstwa po zablokowaniu znacznie bardziej ambitnego ustawodawstwa przed wejściem na parkiet w Senacie. Powiedział, że kluczowe znaczenie ma pragmatyczne podejście Bidena.
„Prezydent elekt sugerujący, że musimy teraz coś zrobić, pomógł w przeniesieniu Pelosiego i Schumera w lepsze miejsce” - powiedział McConnell dla The Associated Press. „Mój pogląd na to, co będzie dalej, jest taki, że przyjrzyjmy się temu. Z przyjemnością oceniamy to na podstawie potrzeb, z którymi mamy do czynienia w lutym i marcu ”.
Wiceprzewodnicząca-elekt Kamala Harris z Kalifornii przybyła do Senatu, aby oddać głos za projektem. „Amerykanie potrzebują ulgi, a ja chcę zrobić wszystko, co w mojej mocy, aby im pomóc” - powiedziała.
W przypadku płatności bezpośrednich rachunek zapewnia 600 USD osobom, które zarabiają do 75 000 USD rocznie i 1200 USD parom zarabiającym do 150 000 USD, z wypłatami wycofywanymi za wyższe dochody. Na każde dziecko pozostające na utrzymaniu zostanie wypłacona dodatkowa wypłata w wysokości 600 USD, podobnie jak w ostatniej rundzie zasiłków na wiosnę.
„Spodziewam się, że pieniądze wypłacimy na początku przyszłego tygodnia - 2400 dolarów dla czteroosobowej rodziny” - powiedział Mnuchin. „Tak bardzo potrzebna pomoc w samą porę na święta”.
Dodatkowa premia w wysokości 300 dolarów tygodniowo stanowiła połowę dodatkowego federalnego zasiłku dla bezrobotnych przyznanego w marcu w ustawie CARES o wartości 1,8 miliarda dolarów. To bardziej hojne świadczenie i byłoby ograniczone do 11 tygodni zamiast 16 tygodni. Bezpośrednia płatność stymulacyjna w wysokości 600 USD stanowiła również połowę płatności marcowej.
Przypisywano ustawie CARES, która powstrzymała gospodarkę przed upadkiem z klifu podczas powszechnych blokad na wiosnę, ale Republikanie kontrolujący Senat powoływali się na obawy dotyczące zadłużenia, sprzeciwiając się żądaniom Demokratów.
„Każdy, kto uważa, że ta ustawa jest wystarczająca, nie słyszał desperacji w głosach swoich wyborców, nie spojrzał w oczy właścicielowi małej firmy na krawędzi ruiny” - powiedział przywódca Demokratów w Senacie Chuck Schumer, wieloletni nowicjusz Yorker, który ciężko naciskał na pieniądze, pomagając miejskim systemom transportu, najemcom, teatrom i restauracjom.
Postęp nastąpił po tym, jak ponadpartyjna grupa pragmatyków i umiarkowanych opracowała plan o wartości 908 miliardów dolarów, który zbudował środkową pozycję, którą czterech czołowych przywódców Kongresu - GOP i demokratycznych przywódców zarówno Izby Reprezentantów, jak i Senatu - wykorzystało jako podstawę do swoich rozmów. Ustawodawcy wezwali przywódców obu stron do wycofania się z twardych stanowisk.
„Czasami czuliśmy się, jakbyśmy byli w dziczy, ponieważ ludzie ze wszystkich stron przejścia nie chcieli dać, aby dać drugiej stronie zwycięstwo” - powiedziała reprezenterka pierwszego roku Elssa Slotkin, D-Mich. - I szczerze mówiąc, oglądanie tego było obrzydliwe.
Republikanie byli najbardziej zainteresowani ożywieniem programu ochrony wypłat kwotą 284 miliardów dolarów, który pokryłby drugą rundę dotacji PPP dla szczególnie dotkniętych przedsiębiorstwami. Demokraci wygrali odłogowanie dla społeczności o niskich dochodach i mniejszości.
Ogromny rachunek obejmuje także 25 miliardów dolarów pomocy w wynajmie, 15 miliardów dolarów na teatry i inne miejsca na żywo, 82 miliardy dolarów na lokalne szkoły, uczelnie i uniwersytety oraz 10 miliardów dolarów na opiekę nad dziećmi.
Sześciu senatorów GOP głosowało przeciw ustawie: Marsha Blackburn z Tennessee, Ted Cruz z Teksasu, Rand Paul z Kentucky, Rick Scott z Florydy, Mike Lee z Utah i Ron Johnson z Wisconsin.
Rządowe fundusze celowe prawdopodobnie zapewniłyby ostatnią ratę w wysokości 1,4 miliarda dolarów na mur graniczny Trumpa między Stanami Zjednoczonymi a Meksykiem jako warunek zdobycia jego podpisu. Pentagon otrzymałby 696 miliardów dolarów. Demokraci i senaccy republikanie zwyciężyli, starając się wykorzystać manewry księgowe, aby wycisnąć do ustawodawstwa 12,5 miliarda dolarów więcej na programy krajowe.
Ustawa była motorem do prowadzenia większości niedokończonych interesów Capitol Hill, w tym prawie 400-stronicowego rachunku za zasoby wodne, który przewiduje 10 miliardów dolarów na projekty ochrony przeciwpowodziowej 46 Army Corps of Engineers, ochrony środowiska i wybrzeża. Kolejny dodatek przedłużyłby pakiet wkrótce wygasających ulg podatkowych, na przykład dla browarów rzemieślniczych, winiarni i gorzelników.
Zawierałby również liczne rezerwy na czystą energię, o które zabiegali Demokraci, z zachętami w zakresie paliw kopalnych preferowanymi przez Republikanów, 7 miliardów dolarów na zwiększenie dostępu do łączy szerokopasmowych, 4 miliardy dolarów na pomoc innym narodom w szczepieniu ich ludzi, 14 miliardów dolarów na systemy tranzytowe pozbawione gotówki, 1 miliard dolarów na Amtrak i 2 miliardy dolarów na lotniska i koncesjonariuszy. Bonusy żywnościowe zostałyby tymczasowo zwiększone o 15%.
Biuro Historyczne Senatu stwierdziło, że poprzedni rekord pod względem długości ustawodawstwa to 2847-stronicowa ustawa o reformie podatkowej z 1986 r. - około połowy wielkości poniedziałkowego behemota
zrodlo:apnews
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz