środa, 17 lutego 2021

"Ford będzie w pełni elektryczny w Europie do 2030 roku"

 FRANKFURT, Niemcy (AP) - Ford zobowiązuje się do konwersji całej gamy pojazdów osobowych w Europie na energię elektryczną do 2030 r., Co jest jednym z ostatnich znaków sejsmicznych zmian technologicznych, które ogarnęły przemysł samochodowy.



Ford przeznaczy 1 miliard dolarów na modernizację swojej fabryki w Kolonii w Niemczech i uczynienie z niej bazy do produkcji samochodów zasilanych bateriami z wykorzystaniem mechanicznej ramy Volkswagena - powiedział Stuart Rowley, prezes Ford of Europe, podczas środowej konferencji prasowej.


Nowy samochód elektryczny ma pojawić się na rynku w połowie 2023 r., Aw przyszłości może pojawić się tam drugi.


Ogłoszenie to pojawiło się zaledwie miesiąc po tym, jak amerykański rywal General Motors powiedział, że do 2035 r. Cała jego globalna flota będzie w dużej mierze elektryczna. Zrywając z ponad stuletnią produkcją silników spalinowych, GM zmodyfikował swoje logo korporacyjne na wzór wtyczki elektrycznej.


Szybkość transformacji w GM i Ford podkreśla rewolucję w sektorze motoryzacyjnym, wymuszaną przez regulatorów dążących do ograniczenia emisji. Producenci samochodów jednocześnie zmierzają w kierunku technologii cyfrowej, takiej jak aplikacje na smartfony i zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, a ostatecznym celem są w pełni autonomiczne pojazdy.


WIĘCEJ OPOWIEŚCI:

- Koszt pojedynczego bitcoina po raz pierwszy przekracza 50 000 USD

- Przyjazny prawicy Parler zapowiada wznowienie gry

- Epic Games składa skargę antymonopolową UE przeciwko Apple

Porozumienie z Volkswagenem ogłoszone w środę pozwala Fordowi wykorzystać ogromne inwestycje VW w samochody elektryczne. Ramy Volkswagena wykorzystują standardowe elementy mechaniczne, takie jak akumulator, zawieszenie, koła i osie, które można dostosować do produkcji różnych modeli pojazdów. Volkswagen wykorzystuje już ramy w swoim samochodzie sportowo-użytkowym ID.3 Compact i ID.4.


Ford spodziewa się, że do 2030 roku dwie trzecie sprzedaży europejskich pojazdów użytkowych będą stanowić hybrydy elektryczne lub plug-in.



„Jedziemy na wszystkich pojazdach elektrycznych” - powiedział Rowley.


Producenci samochodów w Europie muszą sprzedawać więcej energii elektrycznej, aby sprostać nowym, niższym limitom emisji dwutlenku węgla, głównego gazu cieplarnianego obwinianego za globalne ocieplenie. Nowy limit, który wszedł w życie na początku roku, jest częścią starań Unii Europejskiej o przestrzeganie porozumienia paryskiego z 2015 r. W sprawie globalnego ocieplenia. Jeśli producenci nie utrzymają średniej emisji we flocie poniżej limitu, grożą im wysokie grzywny. Rowley powiedział, że Ford jest w stanie uniknąć przyszłych kar.


Firma twierdzi, że pojazdy użytkowe są kluczem do wzrostu i rentowności w Europie, dzięki nowym produktom i usługom dzięki sojuszowi z spółką joint venture Volkswagena i Forda Otosan w Turcji.


Inwestycja, która ma zostać zrealizowana do 2025 r., Jest jedną z najważniejszych inwestycji Forda, jakich dokonał Ford od ponad jednego pokolenia i „podkreśla nasze zaangażowanie w Europę i nowoczesną przyszłość”, Rowley.


Pełne pokrycie: technologia

Ford powiedział, że inwestycja w zakład w Kolonii, która zatrudnia nieco ponad 4000 pracowników, ma miejsce po tym, jak jego europejska działalność powróciła do zysku w czwartym kwartale 2020 roku.


Inwestycja jest częścią celu firmy Ford, jakim jest wydanie co najmniej 15 miliardów dolarów na pojazdy elektryczne do 2025 roku.


___


Tom Krisher donosił z Detroit.


___


Ta wersja została poprawiona, aby pokazać, że prezydent Ford of Europe Rowley ma na imię Stuart, a nie Stewart.

zrodlo:apnews

Brak komentarzy:

"Premier państwa UE oskarża Zełenskiego o próbę przekupstwa Premier Słowacji Robert Fico powiedział, że „nigdy” nie przyjmie pieniędzy z Kijowa"

  Ukraiński przywódca Władimir Zełenski rozmawia z mediami pod koniec szczytu UE w Brukseli. © Getty Images / Thierry Monasse Słowacki pre...