Marynarka USA udaje się do Kanału Sueskiego, aby „ocenić” zablokowany kontenerowiec po nieudanych próbach ponownego umieszczenia na wodzie
ZeroHedge.com
Aktualizacja (1300ET): Statki kierujące się do Kanału Sueskiego już zmieniają kurs, ponieważ wypłynięcie z łodzi Ever Given może zająć kilka dni.
Dane Refinitiv pokazują, że tankowiec LNG Pan Americas zboczył z trasy na Oceanie Atlantyckim 24 marca, prawdopodobnie z powodu wydarzeń w Suezie. Wydaje się, że tankowiec płynie wokół Przylądka Dobrej Nadziei.
Oto podejście Bloomberga do statków zbaczających z kursu.
Wspomnieliśmy wcześniej, że rejs wokół Przylądka Dobrej Nadziei zamiast Kanału Sueskiego może wydłużyć dodatkowe dziesięć dni, plus dodatkowe koszty paliwa.
Aktualizacja (1221): Barbara Starr z CNN donosi, że marynarka wojenna Stanów Zjednoczonych wyśle „zespół oceniający ekspertów ds. Pogłębiania do Kanału Sueskiego już w sobotę, aby poinformować władze o możliwościach uwolnienia zablokowanego tankowca Ever Given”. Starr powiedział, że raport został potwierdzony przez dwóch urzędników Departamentu Obrony USA.
ZŁAMANIE: CNN dowiedział się, że @USNavy spodziewa się wysłać zespół oceniający ekspertów ds. Pogłębiania do Kanału Sueskiego już w sobotę, aby doradzić władzom w sprawie możliwości podjęcia próby uwolnienia zablokowanego tankowca Ever Given, według dwóch urzędników Departamentu Obrony. Przychodzi po tym, jak Egipt zaakceptował ofertę @USEmbassyCairo.
- Barbara Starr (@barbarastarrcnn) 26 marca 2021 r
Dzieje się tak, ponieważ wiele prób przepłynięcia ogromnego kontenerowca nie powiodło się.
Witryna bukmacherska MyBookie oferuje teraz zakłady na to, kiedy kontenerowiec zostanie „uznany za odłączony” od kanału.
* * *
Update (1111ET): Maxar Technologies’ satellite imagery shows the dredging attempt around the front hull of Ever Given.
Here’s another view of the dredging.
* * *
Aktualizacja (1039ET): Bernhard Schulte Shipmanagement, kierownik techniczny Ever Given, powiedział w piątek, że próba wypłynięcia z łodzi pozostawionego na wodzie kontenerowca w Kanale Sueskim „nie powiodła się”.
AFP donosi, że „holowniki i pogłębiarki pracowały w piątek, aby uwolnić gigantyczny kontenerowiec, który blokuje egipski Kanał Sueski na czwarty dzień, zmuszając firmy do przekierowania usług z ważnego szlaku żeglugowego wokół Afryki”.
AFP opublikowało zdjęcia gigantycznej łodzi pogłębiarskiej wokół przedniego kadłuba Ever Given.
.
Wcześniej zauważyliśmy, że na przepłynięcie kanału czeka ponad 300 statków.
Wideo sprzed kilku dni pokazuje linię statków (zauważ, że było to kilka dni temu, sytuacja jest znacznie gorsza).
Niektóre statki są przekierowywane wokół Przylądka Dobrej Nadziei, ponieważ kryzys sueski może trwać przez cały weekend.
… A co może się stać, jeśli próby ponownego zanurzenia się nie powiodą się, to częściowe wyładowanie kontenerowca.
* * *
Świat otrzymał w tym tygodniu kolejną alarmową wiadomośćoverreliance dotyczącą nadmiernego polegania na złożonych, po prostu (nie) w czasie, globalnych łańcuchów dostaw. Od piątku ogromny kontenerowiec „Ever Given” utknie w kanale, nie można go przepłynąć, paraliżując najważniejszy szlak żeglugowy na świecie. Ever Given , “Ever Given,”to jeden z największych kontenerowców na świecie, z około 20 000 kontenerów transportowych towarów, który sparaliżował jeden z najważniejszych szlaków żeglugowych na świecie - istotne połączenie między azjatyckimi fabrykami a klientami w Europie i USA.
ReutersReuters donosi, że Urząd Kanału Sueskiego (SCA) nie może się doczekać współpracy z USA w celu przepłynięcia statku kontenerowego, który utknął na morzu, który zablokował kanał od wtorku.
„Władze Kanału Sueskiego (SCA) doceniają ofertę Stanów Zjednoczonych Ameryki dotyczącą wniesienia wkładu w te wysiłki i oczekują współpracy z USA w tym zakresie” - napisano w oświadczeniu.
Shoei Kisen, japoński właściciel statku blokującego Kanał Sueski, zamierza wyprzeć statek z brzegu kanału do soboty. Ale, jak donosi Bloomberg, Bloomberg proces ponownego wejścia na statek może „zająć przynajmniej do następnej środy”.
Peter Berdowski, dyrektor generalny holenderskiej firmy Boskalis, któremu powierzono zadanie tasked usunięcia statku, ostrzegł Ever Given „może utknąć w kanale na kilka tygodni”.
Tak więc rzeczywiste ramy czasowe, kiedy statek zostanie odblokowany, są niejasne. Blokada sieje spustoszenie w globalnych łańcuchach dostaw, a ceny ropy wzrosły w piątek rano w wyniku narastających obaw, że kontenerowiec utknie na znacznie dłużej, niż początkowo przewidywano. Odkąd kontenerowiec utknął we wtorek, ceny ropy spadły z 57 do 61 rączek.
Od wtorku holownikom i kopaczom nie przyniosły skutku próby wypłynięcia z łodzi uwięzionego statku. Gdy setki statków gromadzą się na obu końcach wejść do kanału - A.P. Moller-Maersk A / S i Hapag-Lloyd AG poinstruowali swoje statki, aby obrały alternatywne trasy w celu uniknięcia kanału. Statkom polecono zmienić trasę wokół Przylądka Dobrej Nadziei.
Kanał jest jednym z najważniejszych szlaków żeglugowych na świecie, z 12% światowego handlu i 8% skroplonego natgazu przepływa przez kanał i prawie dwa miliony baryłek ropy dziennie. Każdego dnia kanał jest zablokowany, zatrzymuje handel o wartości około 9,6 miliardów dolarów.
„Liczba statków załadowanych towarami wartymi miliardy dolarów czekającymi na przepłynięcie przez kanał wzrosła do ponad 300”, wynika z danych Bloomberga.
Wychodząc z blokady, stawki frachtu morskiego rosną marine freight rates are surging w tym tygodniu, ponieważ firmy starają się znaleźć alternatywne szlaki żeglugowe.
Według Bloomberga, koszt wysyłki 40-stopowego. kontenerów z Chin do Europy wzrosła do 8 000 USD, czyli czterokrotnie więcej niż rok wcześniej. Statki Suezmax, które przewożą około 1 miliona baryłek ropy, czarterują obecnie za około 17000 USD dziennie, najwięcej od lata 2020 r.
Reuters zauważa, że stawki za transport paliwa z Morza Czarnego do Morza Śródziemnego wzrosły w tym tygodniu, ponieważ handlowcy próbują ominąć zablokowany kanał sueski.
Oprócz już rozciągniętego stretched globalnego łańcucha dostaw, producenci w Azji już przygotowują się na wydłużone opóźnienia w dostawach z powodu blokady. Aby zorientować się, jakie towary przepływają kanałem ze wschodu na zachód, ładunek na pokładzie statku HMM Co. zacumowanego na zewnątrz kanału przewozi mrożoną wołowinę, papier, piwo, części samochodowe, czekoladę, meble, mrożoną wieprzowinę, i inne towary.
Inne doniesienia mówią, że firma Caterpillar Inc. boryka się z opóźnieniami w dostawie z powodu zatkania kanału i rozważa transport lotniczy niektórych części.
Mark Ma, właściciel Seabay International Freight Forwarding Ltd., firmy zajmującej się handlem chińskimi towarami, w tym zabawkami, poduszkami i materacami sprzedawanymi na Amazon, ma od 20 do 30 pojemników utkniętych w kanale.
„Jeśli nie będzie można go wznowić w ciągu tygodnia, będzie to straszne” - powiedziała Ma. „Ceny frachtów ponownie wzrosną. Produkty są opóźnione, kontenery nie mogą wrócić do Chin i nie możemy dostarczyć więcej towarów ”.
Więcej raportów wskazuje, że co najmniej 10 statków LNG z Bliskiego Wschodu z końcowymi miejscami docelowymi w Europie zostało opóźnionych.
„Nawet jeśli trasa zostanie wyzwolona w ciągu tygodnia, istnieje duża kolejka ładunków ustawionych w kolejce do przekroczenia kanału” - powiedział Carlos Torres Diaz, szef rynków gazu i energii w Rystad. „Powrót do normalnego przepływu zajmie trochę czasu”.
Efekt domina spowodowany blokadą rozprzestrzenia się przez globalny łańcuch dostaw i jest to „najgorszy scenariusz” “worst-case scenario”dla światowego handlu.
przetlumaczono przez gr translator google
https://www.zerohedge.com/markets/suez-canal-crisis-morphs-global-supply-chain-wrecking-ball
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz