czwartek, 17 lutego 2022

"Chińskie restauracje typu fast food polegają na robotach, aby napędzać ekspansję !!!!!!!"

 AUTOR: TYLER DURDEN

CZWARTEK, LUT 17, 2022 - 05:20 AM

Ubiegły rok był rekordowy dla robotów dołączających do amerykańskiej siły roboczej. Ale w Chinach pojawienie się robotów było równie - jeśli nie bardziej - intensywne.

Według raportu Nikkei, sieć punktów sprzedaży KFC i Pizza Hut w Yum China odnotowała znaczny wzrost w ciągu ostatniego roku, mimo że wielkość chińskiej siły roboczej pozostała stabilna.

"Zwiększyliśmy nasze sklepy, ale bez zwiększania całkowitej liczby pracowników" - powiedział Joey Watt podczas rozmowy z analitykami i inwestorami 9 lutego, podkreślając inwestycje Yum China w sztuczną inteligencję i technologie cyfrowe w celu wsparcia operacji i szkoleń.

Większość sklepów jest obecnie wyposażona w ekrany dotykowe, na których klienci składają zamówienia, co stało się znane amerykańskim konsumentom w ciągu ostatniej dekady. Roboty KFC produkują dla klientów rożki lodów typu soft-serve, a zamówienia na wynos mogą być odbierane przez klientów z szafek cyfrowych bez zmuszania ich do kontaktu z personelem.

Jeśli chodzi o pracowników ludzkich, Watt zauważył, że firma ma obecnie około 420 tys. pracowników w pełnym i niepełnym wymiarze godzin, mniej więcej tyle samo, ile miała w 2016 r., Kiedy została wydzielona przez swoją amerykańską matkę, Yum! Marek.

W tym samym okresie liczba placówek wzrosła o 56%, osiągając 11 788 od grudnia po dodaniu 1 282 placówek netto w 2021 r. W latach 2016-2021 roczne zyski netto prawie podwoiły się do 990 mln USD (choć liczba ta obejmowała również wpływy z jednorazowego zysku).

Źródło: FT

Ale pomimo rosnącego wykorzystania robotów, koszty pracy Yum nadal rosną, częściowo ze względu na wyższe koszty związane z ubezpieczeniem.

Pomimo ograniczenia zatrudnienia, koszty pracy w Yum China nadal rosną, osiągając w ubiegłym roku 2,25 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 31% w porównaniu z 2020 rokiem. Płace i świadczenia stanowią również rosnącą część całkowitych kosztów operacyjnych sklepu, osiągając w ubiegłym roku 29,2 proc., w porównaniu z 25,5 proc. w 2016 r. Częściowo wynika to z wyższych wydatków na ubezpieczenie. Firma w zeszłym roku podniosła ubezpieczenie medyczne dla niektórych kierowników sklepów do 1 mln Rmb (157 182 USD), jednocześnie rozszerzając krytyczne choroby i inne ubezpieczenie dla 100 000 pracowników pierwszej linii i członków rodziny.

Firma spodziewa się wprowadzić więcej robotów w restauracjach, które planuje otworzyć w przyszłym roku.

Przetlumaczono przez translator Google

zrodlo:https://www.zerohedge.com/

Brak komentarzy: