czwartek, 17 lutego 2022

"Chińskie restauracje typu fast food polegają na robotach, aby napędzać ekspansję !!!!!!!"

 AUTOR: TYLER DURDEN

CZWARTEK, LUT 17, 2022 - 05:20 AM

Ubiegły rok był rekordowy dla robotów dołączających do amerykańskiej siły roboczej. Ale w Chinach pojawienie się robotów było równie - jeśli nie bardziej - intensywne.

Według raportu Nikkei, sieć punktów sprzedaży KFC i Pizza Hut w Yum China odnotowała znaczny wzrost w ciągu ostatniego roku, mimo że wielkość chińskiej siły roboczej pozostała stabilna.

"Zwiększyliśmy nasze sklepy, ale bez zwiększania całkowitej liczby pracowników" - powiedział Joey Watt podczas rozmowy z analitykami i inwestorami 9 lutego, podkreślając inwestycje Yum China w sztuczną inteligencję i technologie cyfrowe w celu wsparcia operacji i szkoleń.

Większość sklepów jest obecnie wyposażona w ekrany dotykowe, na których klienci składają zamówienia, co stało się znane amerykańskim konsumentom w ciągu ostatniej dekady. Roboty KFC produkują dla klientów rożki lodów typu soft-serve, a zamówienia na wynos mogą być odbierane przez klientów z szafek cyfrowych bez zmuszania ich do kontaktu z personelem.

Jeśli chodzi o pracowników ludzkich, Watt zauważył, że firma ma obecnie około 420 tys. pracowników w pełnym i niepełnym wymiarze godzin, mniej więcej tyle samo, ile miała w 2016 r., Kiedy została wydzielona przez swoją amerykańską matkę, Yum! Marek.

W tym samym okresie liczba placówek wzrosła o 56%, osiągając 11 788 od grudnia po dodaniu 1 282 placówek netto w 2021 r. W latach 2016-2021 roczne zyski netto prawie podwoiły się do 990 mln USD (choć liczba ta obejmowała również wpływy z jednorazowego zysku).

Źródło: FT

Ale pomimo rosnącego wykorzystania robotów, koszty pracy Yum nadal rosną, częściowo ze względu na wyższe koszty związane z ubezpieczeniem.

Pomimo ograniczenia zatrudnienia, koszty pracy w Yum China nadal rosną, osiągając w ubiegłym roku 2,25 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 31% w porównaniu z 2020 rokiem. Płace i świadczenia stanowią również rosnącą część całkowitych kosztów operacyjnych sklepu, osiągając w ubiegłym roku 29,2 proc., w porównaniu z 25,5 proc. w 2016 r. Częściowo wynika to z wyższych wydatków na ubezpieczenie. Firma w zeszłym roku podniosła ubezpieczenie medyczne dla niektórych kierowników sklepów do 1 mln Rmb (157 182 USD), jednocześnie rozszerzając krytyczne choroby i inne ubezpieczenie dla 100 000 pracowników pierwszej linii i członków rodziny.

Firma spodziewa się wprowadzić więcej robotów w restauracjach, które planuje otworzyć w przyszłym roku.

Przetlumaczono przez translator Google

zrodlo:https://www.zerohedge.com/

Brak komentarzy:

"USA tuszujące ukraiński terroryzm – Moskwa Zachód nie chce powstrzymywać swoich ukraińskich „marionetek” od ataków na ludność cywilną, powiedział ambasador Anatolij Antonow"

  Brak reakcji Stanów Zjednoczonych na niedawny śmiertelny ostrzał rosyjskiego miasta Biełgorod pokazuje chęć wybielenia zbrodni Ukrainy na ...