Globalne łańcuchy dostaw zostały już dotknięte sześciodniową blokadą Chin, rzekomo w celu złagodzenia rozprzestrzeniania się koronawirusa Zuhan (COVID-19). Największa na świecie firma zajmująca się transportem kontenerowym pod względem wydajności, A.P. Møller-Maersk A/S (Maersk), już powiedziała swoim klientom, że chińskie podejście zerowej tolerancji wobec wirusa już spowodowało nowe problemy z łańcuchem dostaw i opóźnienia logistyczne.
"Podczas gdy produkcja odbywa się również w innych częściach kraju, opóźnienia te nadal będą miały wpływ na produkcję, choć nie drastycznie" - napisała firma w notatce dla swoich klientów. Aktywowali również swoje plany awaryjne w Chinach po zamknięciu Shenzhen, ponieważ zakłócenia już zamknęły fabryki i zatrzymały przemysł transportowy.
Blokada Chin pokaże poważne konsekwencje gdzie indziej, ponieważ gigant gospodarczy odpowiada za jedną trzecią całkowitej zdolności produkcyjnej świata. Samo Shenzhen jest czołowym ośrodkiem produkcyjnym w Chinach, a jego port jest jednym z największych. Każdy, kto kiedykolwiek kupił urządzenie elektryczne lub gadżet na Amazon, prawdopodobnie odkryje, że został on wyprodukowany w Chinach lub wysłany z tego samego regionu w kontenerowcu.
Adam Compain, starszy wiceprezes firmy badawczej Project44 zajmującej się analizą łańcucha dostaw, powiedział, że liczba statków oczekujących w niektórych chińskich portach wzrosła o 28,5 procent od czasu blokady. Statki te czekały przed portem Yantian, głównym portem eksportowym do Europy i Ameryki Północnej. (Powiązane: Kryzys łańcucha dostaw trwa w czasie pandemii COVID-19, bez końca.
Yantian, który znajduje się również w tym samym regionie co Shenzhen, również doświadczył ograniczonych operacji z powodu epidemii COVID i przyczynił się do znacznych opóźnień w dostawach produktów do Stanów Zjednoczonych.
Steven Lynch, dyrektor zarządzający Brytyjskiej Izby Handlowej w Chinach, powiedział, że jest to miecz obosieczny. Kraj upada bardzo szybko, powodując ogromne zakłócenia w łańcuchu dostaw, ale równie szybko wracają do normy. "Widzieliśmy już te blokady, więc firmy wprowadziły solidne zarządzanie łańcuchem dostaw" - powiedział Lynch.
Prezydent Xi Jinping zobowiązał się do złagodzenia skutków gospodarczych walki z koronawirusem. Ostatnia blokada wielu miast i dziesiątek milionów ludzi i fabryk ma efekt mnożnikowy w najgorszym możliwym momencie, gdy konflikt rosyjsko-ukraiński i inflacja jeszcze bardziej pogarszają problemy z łańcuchem dostaw. (Powiązane: Kryzys łańcucha dostaw może zepchnąć globalne ożywienie gospodarcze z kursu.)
Porady dotyczące łańcucha dostaw pozostawione społeczności spedycyjnej, ponieważ nieprzewidywalne środki rządowe są kontynuowane
Wobec braku informacji od przewoźników, społeczności spedycyjnej pozostawiono wysyłanie porad dotyczących kwestii związanych z łańcuchem dostaw. Seko Logistics powiedział, że jego pracownicy będą pracować z domu. Jego pracownicy faktycznie pracowali z domu na zmiany od poprzedniego tygodnia, aby "zapewnić minimalny wpływ na operacje w przypadku blokady".
Lars Jensen z Vespucci Maritime powiedział, że należy pamiętać, że kiedy Yantian został zamknięty z powodu COVID w 2021 r., Destrukcyjny wpływ na przepływy ładunków był mniej więcej dwa razy większy niż blokada Kanału Sueskiego.
Co więcej, zamknięcie nie rozciągnęło się na miasto, które jest domem dla dużych firm, takich jak Huawei, Foxconn (który produkuje iPhone'a) i innych. W związku z tym wpływ blokady prawdopodobnie będzie większy i może potencjalnie trwać dłużej.
Inne obawy obejmują również chińską strategię eliminacji COVID, która ma rozszerzyć się na inne miasta na kontynencie, pomimo łagodnych objawów wariantu omicron.
Łańcuchy dostaw zaczynają wykazywać oznaki powrotu do jakiejś formy normalizacji, a przed tym ostatnim zakłóceniem przewoźnicy już przewidywali, że niezawodność harmonogramu i stawki nieco się poprawią.
Jednak dla niektórych inwestorów zagranicznych sama epidemia może być mniejszym problemem w porównaniu z nieprzewidywalnością środków rządowych. Prezes Brytyjskiej Izby Handlowej w Chinach, Julian MacCormac, powiedział, że ryzyko biznesowe w Chinach jest obecnie wyższe niż kiedykolwiek od późnej wiosny 2020 r.
Śledź SupplyChainWarning.com, aby uzyskać więcej informacji na temat problemów związanych z łańcuchem dostaw i nie tylko.
Obejrzyj poniższy film, aby uzyskać więcej informacji na temat skutków blokad w Chinach.
Ten film pochodzi z kanału High Hopes na Brighteon.com.
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.naturalnews.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz