Wyścig o osiągnięcie w pełni autonomicznej jazdy trwa z firmami takimi jak Tesla, Cruise, Uber, Google Waymo i innymi, które mają nadzieję być pierwsze.
Jednak transport długodystansowy może być tym, który wygra wyścig, a powód jest prosty: potrzeba jest wielka, a nagroda jest znacząca.
Rzeczywiście, kryzys łańcucha dostaw pogorszy się tylko bez przejścia na w pełni autonomiczne ciężarówki dalekiego zasięgu, zgodnie z American Trucking Associations (ATA). Ponadto w pełni autonomiczne ciężarówki mogą obniżyć koszty operacyjne o około 40 procent.
Eskalacja niedoborów
Na Krajowej Konferencji Ustawodawców Stanowych w 2022 r. senator stanowy Jeff Brandes (R-Fla.) powiedział, że wierzy, że rok 2030 jest rokiem automatyzacji. Mimo to transport długodystansowy może dotrzeć tam wcześniej. Powiedział, że millenialsi nie chcą być kierowcami długodystansowymi, a "nasi kierowcy się starzeją, ale mimo to musimy przenosić produkty po tym kraju".
Według "The Trucking Industry: A Research Guide", opublikowanego przez Bibliotekę Kongresu, obecnie brakuje około 50 000 wykwalifikowanych kierowców ciężarówek długodystansowych.
Co więcej, w 2018 r. ATA opublikowała raport stwierdzający, że do 2028 r. może zabraknąć blisko 160 000 kierowców. Główny ekonomista ATA, Bob Costello, skomentował ten brak. "Połączenie rosnącej gospodarki towarowej i zapotrzebowania przewoźników na wykwalifikowanych kierowców może poważnie zakłócić łańcuch dostaw" - ostrzegł.
W 2021 r. ATA zaktualizowała swoją prognozę dotyczącą niedoboru kierowców: "Przy obecnych trendach niedobór może przekroczyć 160 000 w 2030 r.", Wskazując, że ATA uważa, że niedobór pogarsza się, a nie poprawia.
ATA twierdzi, że trendy wpływające na demografię kierowców to wysoki średni wiek obecnych kierowców prowadzący do wysokiej emerytury i kobiety, które nie chcą pracować jako kierowcy ciężarówek.
Problemem było również nieprzekazanie przez kierowców testów narkotykowych, federalne mandaty związane z wiekiem, kwestie związane ze stylem życia (osoby nie chcące być poza domem) oraz niespełnianie przez kandydatów standardów zatrudniania przewoźników.
Wysiłki na rzecz rekrutacji większej liczby lepszych kandydatów są w toku, ale nawet dodanie wyższych płac i hojnych świadczeń - w tym płacenie za studia - oraz obniżenie wymogu wieku jazdy do 18 lat za platformy o wadze 80 000 funtów nie rozwiązało kryzysu pracowniczego.
I podczas gdy niektórzy uważają, że powyższe korzyści pomogą rozwiązać problem niedoboru kierowców w czasie, inni są mniej optymistyczni i szukają automatyzacji, aby rozwiązać problem.
Autonomiczne samochody ciężarowe dalekiego zasięgu
Według znawcy technologii IEEE Spectrum, ponad tuzin firm opracowuje autonomiczne ciężarówki. Ponadto opracowanie autonomicznej technologii transportu dalekobieżnego jest łatwiejsze niż opracowanie technologii dla pojazdów osobowych.
Spectrum donosi, że podczas gdy podstawowa technologia autonomicznych samochodów osobowych i ciężarowych jest taka sama, pojazdy osobowe muszą jeździć tam, gdzie chcą ich pasażerowie.
I odwrotnie, ciężarówki długodystansowe "zazwyczaj podążają stałymi trasami i spędzają większość czasu na autostradach, które są bardziej przewidywalne", a dzięki globalnym systemom pozycjonowania (GPS) mają już półautonomiczne tryby pracy.
Pomocny jest również rozmiar ciężarówki. "Ciężarówki są również lepszą platformą dla autonomii, a ich duży rozmiar zapewnia większą moc dla komputerów i lepsze pole widzenia dla czujników, które można zamontować wyżej nad ziemią"."
Mimo to, chociaż platformy mają pewne zalety, stanowią również wyjątkowe wyzwania.
Chuck Price, dyrektor ds. produktów w TuSimple, wiodącej globalnej firmie zajmującej się technologią autonomicznej jazdy, powiedział, że dynamika i funkcje ciężarówki są różne.
W szczególności Price powiedział, że ciężarówki muszą wyczuwać warunki dalej, ponieważ ich droga hamowania jest znacznie większa niż w przypadku pojazdu osobowego. Jednak TuSimple zauważył, że ma rozwiązanie, które obejmuje wiele kamer HD patrzących do 1000 metrów do przodu.
Po raz pierwszy w branży TuSimple ukończył bieg Driver Out (nikt w pojeździe i brak pilota od osoby) 22 grudnia 2021 r. W pełni autonomiczna półciężarówka klasy 8 rozpoczęła swoją podróż w Tucson w Arizonie i przejechała ponad 80 mil, aby dotrzeć do centrum dystrybucyjnego o dużej objętości w Phoenix w Arizonie.
W swoim komunikacie prasowym TuSimple stwierdził: "TuSimple ma na celu przekształcenie globalnego przemysłu transportu ciężarowego o wartości 4 bilionów dolarów".
W pełni autonomiczny w 2027 roku?
Częściowo dzięki firmom takim jak TuSimple, raporty wskazują, że "w pełni autonomiczne ciężarówki - w tym plutony ciężarówek dwóch lub więcej ciężarówek, w których wszystkie ciężarówki mają kierowcę, ale tylko kierowca wiodącej ciężarówki ma pełną kontrolę nad pojazdem - mają pojawić się na autostradach" do 2027 roku.
Jednak eksperci zgadzają się, że ten postęp nadejdzie "falami", ponieważ technologia i przepisy federalne zmieniają się, aby spełnić zmieniające się standardy bezpieczeństwa.
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.theepochtimes.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz