niedziela, 21 sierpnia 2022

"Pojazdy autonomiczne mogą pojawić się na brytyjskich drogach już w 2025 roku"

 AUTOR: TYLER DURDEN

NIEDZIELA, SIE 21, 2022 - 13:00

Autor: Chris Summers za pośrednictwem The Epoch Times,

Samochody, ciężarówki i autokary z funkcjami autonomicznej jazdy mogą działać na brytyjskich autostradach w przyszłym roku, a w pełni autonomiczne pojazdy mogą być dostępne na drogach do 2025 r.

Departament Transportu, który inwestuje 100 milionów funtów, opublikował dokument programowy, w którym stwierdził, że przemysł pojazdów autonomicznych może stworzyć do 38 000 miejsc pracy i być wart 42 miliardy funtów dla brytyjskiej gospodarki.

Sekretarz transportu Grant Shapps powiedział:

"Korzyści płynące z pojazdów autonomicznych mogą być ogromne. Nie tylko mogą poprawić dostęp ludzi do edukacji i innych ważnych usług, ale sama branża może stworzyć dziesiątki tysięcy miejsc pracy w całym kraju. Co najważniejsze, oczekuje się, że sprawią, że nasze drogi będą bezpieczniejsze, zmniejszając ryzyko błędu kierowcy w kolizjach drogowych. "

DfT powiedział, że pojazdy, które mogłyby jeździć samodzielnie po autostradach, mogą być w sprzedaży w przyszłym roku, a w pełni autonomiczne autobusy i samochody dostawcze mogą pojawić się na drogach do 2025 roku.

Rząd wierzy, że technologia autonomicznej jazdy pomoże osobom, które nie nauczyły się prowadzić pojazdów lub są w podeszłym wieku i niepełnosprawne, a także poprawi bezpieczeństwo na drogach, usuwając element błędu ludzkiego. W przeciwieństwie do ludzi, komputery nie cierpią na zmęczenie ani brak koncentracji.

DfT powiedział, że 34 miliony funtów zostaną przeznaczone na badania nad tym, jak samochody bez kierowcy radzą sobie przy złej pogodzie i jak wchodzą w interakcje z pieszymi, rowerzystami i innymi pojazdami.

"Potencjał do zrewolucjonizowania życia ludzi"


Sekretarz ds. Biznesu Kwasi Kwarteng powiedział:

"Pojazdy autonomiczne mogą zrewolucjonizować życie ludzi, szczególnie pomagając tym, którzy mają problemy z mobilnością lub polegają na transporcie publicznym, aby uzyskać dostęp do miejsc pracy, lokalnych sklepów i podstawowych usług, od których wszyscy zależymy".

Niedatowane zdjęcie furgonetki dostawczej Nuro R1 bez kierowcy wypełnionej artykułami spożywczymi Kroger, która rozpoczęła testy w Scottsdale w Arizonie w 2018 roku. (Kroger/Reuters)

W czerwcu Komisja Transportu Izby Gmin poinformowała, że rozpoczyna dochodzenie w sprawie potencjalnych konsekwencji autonomicznych pojazdów na brytyjskich drogach.

Wiele nowoczesnych samochodów jest już wyposażonych w automatyczne systemy hamowania awaryjnego - które zastępują kierowcę - i inne formy "wspomaganej jazdy", ale w zeszłym miesiącu Sojusz Brytyjskich Kierowców wezwał rząd, aby nie szedł dalej i wprowadził technologię inteligentnego wspomagania prędkości (ISA) obowiązkową we wszystkich pojazdach w Wielkiej Brytanii.

Niektóre wersje ISA omijają kierowcę i automatycznie zmniejszają prędkość samochodu, jeśli przekracza on dozwoloną prędkoś.

Przewodniczący AA, Edmund King, z zadowoleniem przyjął inicjatywę rządu, ale powiedział:

"To dość duży skok od jazdy wspomaganej, w której kierowca nadal ma kontrolę, do samodzielnej jazdy, gdzie samochód przejmuje kontrolę. Ważne jest, aby rząd zbadał, w jaki sposób pojazdy te będą wchodzić w interakcje z innymi użytkownikami dróg na różnych drogach i zmieniających się warunkach pogodowych.

"Jednak ostateczna nagroda, jeśli chodzi o uratowanie tysięcy istnień ludzkich i poprawę mobilności osób starszych i mniej mobilnych, jest warta realizacji" - dodał.

Wiele firm, w tym MercedesGeneral Motors, Amazon i Google, testuje samochody autonomiczne. Tesla powiedziała na początku tego roku, że zautomatyzowane oprogramowanie do nawigacji samochodowej było jednym z jej głównych priorytetów.


Przetlumaczono przez translator Google

zrodlo:https://www.zerohedge.com/

Brak komentarzy:

"Niemcy nie wyślą rakiet dalekiego zasięgu na Ukrainę – minister obrony Kanclerz Olaf Scholz nadal sprzeciwia się przekazywaniu broni dalekiego zasięgu Taurus, mimo że Joe Biden podobno zezwolił Kijowowi na użycie ATACMS"

  Niemiecki minister obrony Boris Pistorius przemawia w fabryce śmigłowców Airbus w Donauworth w Niemczech 18 listopada 2024 r. © Leonhard S...