Największy australijski ubezpieczyciel medyczny Medibank przeprosił po ujawnieniu, że dane klientów zostały skradzione w niedawnym cyberataku.
Pojawia się po wstępnym ogłoszeniu przez giganta ubezpieczeniowego, że dane klientów jego marki ahm i międzynarodowego biznesu studenckiego zostały utracone w wyniku włamania.
"To niepokojący rozwój, a Medibank bez zastrzeżeń przeprasza naszych klientów" - powiedział ubezpieczyciel w komunikacie prasowym z 24 października.
Według firmy komunikacja z hakerem ujawniła, że co najmniej 1 100 rekordów polis, które zawierają prywatne dane osobowe, zostało naruszonych.
Medibank zauważył jednak, że spodziewa się, że liczba dotkniętych klientów wzrośnie wraz z postępem dochodzenia.
"Biorąc pod uwagę złożoność tego, co otrzymaliśmy, jest zbyt wcześnie, aby określić pełny zakres skradzionych danych klientów. Będziemy nadal analizować to, co otrzymaliśmy, aby zrozumieć całkowitą liczbę klientów, których to dotyczy, a konkretnie, które informacje zostały skradzione " - powiedziała firma.
Dyrektor generalny Medibanku David Koczkar przeprosił, mówiąc, że ostatnie wydarzenia będą niepokojące dla klientów, pracowników i społeczności.
"Bez zastrzeżeń przepraszam naszych klientów, którzy padli ofiarą tego poważnego przestępstwa" - powiedział. "Jest to złośliwy atak, który został popełniony przez przestępców w celu spowodowania maksymalnego strachu i szkód, szczególnie dla najbardziej wrażliwych członków naszej społeczności.
Włamanie do Medibank jest obecnie badane przez australijską policję federalną.
Medibank zapewnia obsługę klienta
Medibank ogłosił również pakiet wsparcia dla klientów dotkniętych naruszeniem.
Obejmie ona zwrot finansowy opłat za ponowne wydanie dokumentów tożsamości, które zostały naruszone, a także bezpłatne usługi monitorowania tożsamości dla klientów, którzy zostali naruszoni.
Zostanie również ustanowiona linia telefoniczna wsparcia zdrowia psychicznego i dobrego samopoczucia, a także zasoby z australijskiej usługi wsparcia cybernetycznego IDCARE.
Wreszcie, dla klientów w wyjątkowo wrażliwej sytuacji, Medibank zorganizował pakiet trudności, aby zapewnić wsparcie finansowe. Pakiety te będą dostarczane indywidualnie dla każdego przypadku, podała firma.
Ponadto firma poinformowała, że współpracuje z australijskimi bankami i departamentami rządowymi, aby pomóc w monitorowaniu sytuacji.
Rząd federalny krytykowany za powolną reakcję na cyberataki
Tymczasem Clare O'Neil, federalna minister cyberbezpieczeństwa, spotkała się z krytyką za swoją reakcję na niedawne cyberataki na duże australijskie firmy Medibank i drugą co do wielkości firmę telekomunikacyjną w kraju Optus.
Minister ds. Bezpieczeństwa Cybernetycznego w gabinecie cieni James Paterson wskazał w oświadczeniu, że ministrowi pracy zajęło tydzień, aby publicznie zareagować na włamanie do Medibank.
"Pani O'Neil powinna wyjaśnić, dlaczego zaakceptowała początkową odmowę firmy; to było poważne, opóźniając zaangażowanie rządu o tydzień" - powiedział Paterson. "W cyberataku czas jest najważniejszy. Wczesne zaangażowanie rządu pozwala ustalić fakty, potencjalnie zakłócić kradzież danych i daje klientom czas na podjęcie wszelkich niezbędnych kroków w celu złagodzenia konsekwencji naruszenia. "
Wezwał również rząd federalny do opublikowania harmonogramu podjętych działań.
"Ofiary Medibank mają pełne prawo wiedzieć, jakie kroki podjął rząd Albanese i kiedy" - powiedział Paterson.
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.theepochtimes.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz