sobota, 11 lutego 2023

"Kradzieże ładunków wzrosły o 15% w 2022 r. w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, ponieważ zorganizowane grupy przestępcze atakowały łańcuch dostaw"

  Najnowsze dane CargoNet pokazują, że kradzieże ładunków znacznie wzrosły w 2022 r. – a zwłaszcza pod koniec roku – ponieważ globalne łańcuchy dostaw słabną.

Firma należąca do Verisk Analytics, która śledzi dobrowolnie zgłoszone kradzieże ładunków, zgłosiła 1 778 "incydentów ryzyka łańcucha dostaw" w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych w 2022 r. To wzrost o 15 procent w porównaniu z danymi z 2021 roku.

Image: Cargo thefts spiked 15% in 2022 across US and Canada as organized crime rings targeted supply chain

"Towarem nr 1 [do kradzieży ładunków] były artykuły gospodarstwa domowego przez cały 2022 r., Elektronika była nr 2, a następnie towary spożywcze i napoje były nr 3" - powiedział Scott Cornell, kierownik transportu oraz specjalista ds. Przestępczości i kradzieży w Travelers, w oświadczeniu dla FreightWaves.

Pierwotne szacunki strat związanych z kradzieżą ładunków w 2022 r. wynosiły 223 miliony dolarów, co okazało się zbyt niskie, ponieważ kradzieże przekroczyły tę kwotę. (Powiązane: Zeszłoroczne blokady covid w Szanghaju spowodowały ogromne zaległości, które rozeszły się po całym łańcuchu dostaw.)

Najbardziej dotkniętym obszarem kradzieży ładunków była Kalifornia, która zgłosiła 417 incydentów w 2022 r. - wzrost o 41 procent rok do roku. Teksas jest nr 2 w 223 incydentach kradzieży ładunku, podczas gdy Floryda zajmuje trzecie miejsce z 153 incydentami kradzieży ładunków.

Dane CargoNet z 2022 r. pokazują, że średnia wartość skradzionych ładunków wynosi 214 104 USD, co stanowi wzrost o 20 procent w stosunku do danych z 2021 r. Większość kradzieży ma miejsce w dużych portach, a także w obiektach intermodalnych, centrach dystrybucji i przystankach ciężarówek.

"Kiedy patrzymy na gorące punkty kradzieży ładunków w ogóle, są to zwykle obszary portowe" - dodał Cornell.

"Jeśli spojrzysz na mapę cieplną opublikowaną przez CargoNet, zobaczysz, że Kalifornia jest zawsze numerem 1. Kalifornia zdecydowanie ma kilka portów w tym stanie, potem Floryda, inny stan portowy, Teksas, Georgia, New Jersey, Illinois, który jest naprawdę uważany za port śródlądowy ze względu na stocznie kolejowe, to samo dla Memphis, prawie coś w rodzaju portu śródlądowego z powodu stoczni kolejowych. "

Syndykaty przestępczości zorganizowanej odpowiedzialne za większość przypadków kradzieży ładunków

Oczekuje się, że kradzieże ładunków będą miały miejsce w pewnym stopniu, mimo że rok 2022 będzie wyjątkowo obfitujący w przestępczość dla ładunków. Danny Ramon, menedżer ds. Wywiadu i reagowania w Overhaul, platformie do zarządzania ryzykiem i widoczności w czasie rzeczywistym z siedzibą w Austin w Teksasie, mówi, że wszędzie tam, gdzie gęstość ładunku i populacja są wysokie, z pewnością znajdą się złodzieje "celujący w nisko wiszące owoce".

"Ktoś nie mógł zaparkować na parkingu, który jest ogrodzony, ktoś musiał zaparkować poza zasięgiem latarni ulicznych lub kamer CCTV, ktoś na postoju ciężarówki zamierzał zostawić swój ładunek sam na ponad 10 lub 20 minut, dając złodziejom możliwość kradzieży całej przyczepy ciągnika" - wyjaśnił.

W większości przypadków – dziewięć razy na 10, według Cornell – kradzieże ładunków są dokonywane przez zorganizowaną grupę przestępczą. Często grupy te będą obserwować trendy rynkowe i odpowiednio szybko reagować, kradnąc najgorętsze produkty konsumenckie.

"W większości przypadków kradzież ładunku jest popełniana przez zorganizowane kręgi, a te pierścienie zwykle realizują zamówienia" - wyjaśnił.

"Mają zamówienia, które realizują, starając się zaspokoić potrzeby swoich klientów, które mają w ramach własnego łańcucha dostaw, którzy poprosili ich o elektronikę lub napoje energetyczne, środki czystości i tym podobne".

Kiedy problemy z łańcuchem dostaw spowodowały zmianę trasy niektórych tras towarowych przez port Savannah w Georgii, kradzieże ładunków wzrosły o 34 procent. Po raz kolejny zorganizowanych syndykatów przestępczych wkroczyły, aby skorzystać ze zwiększonego ruchu w tym konkretnym porcie.

"[Złodzieje ładunków] znają centra dystrybucyjne za to, co dystrybuują" - dodał Cornell.

"Więc jeśli wiedzą, że to centrum dystrybucji dystrybuuje napoje energetyczne - wiedzą to z gromadzenia informacji - wiedzą, że jeśli podążają ciężarówką z tego magazynu, istnieje całkiem spora szansa, że dostaną napoje energetyczne".

Globalne łańcuchy dostaw są w rozsypce. Aby być na bieżąco, odwiedź Collapse.news.


Przetlumaczono przez translator Google

zrodlo:https://www.naturalnews.com/

Brak komentarzy:

"Oni kłamią, my wiemy, że kłamią, a oni wiedzą, że my wiemy, że kłamią"

  "Wiemy, że kłamią. Wiedzą, że kłamią. Wiedzą, że my wiemy, że kłamią. Wiemy, że oni wiedzą, że my wiemy, że wiedzą, że kłamią. A jedn...