Prawie każdy pojazd Tesli sprzedawany w Chinach jest wycofywany z powodu potencjalnie niebezpiecznych wad hamowania i przyspieszania.
Chińska Administracja Państwowa ds. Piątkowego Rozporządzenia (SAMR) ogłosiła w piątek, 12 maja, że to masowe wycofanie dotyczy ponad 1,1 miliona pojazdów Tesli wyprodukowanych w Szanghaju od stycznia 2019 r. do kwietnia tego roku, w tym Tesla Model S, Model X, Model 3 i Model Y. (Powiązane: Influencer mediów społecznościowych ujawnia problemy związane z posiadaniem Tesli Model 3.)
Odkąd Tesla przybyła do Chin w 2014 roku, firma samochodów elektrycznych sprzedała około 1,13 miliona samochodów w kraju komunistycznym, co oznacza, że wycofanie dotyczy prawie wszystkich pojazdów Tesli sprzedawanych w tym kraju od czasu jej przybycia.
Tesla zauważyła w oświadczeniu, że planuje rozwiązać problem z hamowaniem i przyspieszaniem poprzez aktualizację oprogramowania bezprzewodowego, która pozwoli kierowcom mieć większą kontrolę nad intensywnością układu hamulcowego regeneracyjnego pojazdu, co jest głównym problemem SAMR.
Bez większej kontroli kierowcy nad regeneracyjnym układem hamulcowym, który wykorzystuje nadmiar energii powstającej, gdy kierowca zdejmuje nogę z gazu, kierowcy mogą doświadczyć niezamierzonego przyspieszenia, znacznie zwiększając ryzyko wypadku.
Poprawka oprogramowania umożliwi kierowcom ustawienie intensywności hamowania regeneracyjnego i dostosowanie domyślnego stanu fabrycznego systemu. Zostanie również dodany system powiadamiania kierowców o dłuższym naciśnięciu pedału gazu.
Obawy dotyczące hamowania i niezamierzonego przyspieszania pojawiły się po tym, jak wielu kierowców Tesli w Chinach zgłosiło problemy z przyspieszaniem i hamowaniem w swoich samochodach.
W jednym głośnym przypadku właścicielka Modelu 3 wspięła się na pojazd Tesli wystawiony podczas pokazu samochodowego w Szanghaju w 2021 roku, protestując przeciwko faktowi, że jej ojciec prawie zginął, gdy prowadził Teslę, ponieważ zawiodły hamulce. Protest został uchwycony przez kamerę, stał się popularny i trafił na nagłówki międzynarodowych gazet.
Tesla w tym czasie wystosowała przeprosiny po tym, jak spotkała się z jeszcze większą krytyką, ale nigdy nie przyznała się do żadnych wad.
Mnóstwo akcji przywoławczych Tesli dotyczących bezpieczeństwa sprawia, że wygląda bardziej jak każda inna firma samochodowa
Nora Naughton, pisząca dla Business Insider, zauważyła, że cała masa wycofanych produktów i wad pojazdów sprawia, że Tesla wygląda "coraz bardziej jak każda inna firma samochodowa".
Dodała, że jest to już drugie masowe wycofanie Tesli tylko w tym roku. W Stanach Zjednoczonych Tesla wycofała w lutym ponad 360 000 pojazdów Tesli wyposażonych w pełne oprogramowanie do samodzielnej jazdy.
"Wzrost liczby wycofań w USA i Chinach jest najnowszym znakiem, że Tesla dojrzewa do kolejnej firmy samochodowej" – napisał Naughton. "Akcje przywoławcze są częstym zjawiskiem w przypadku dużych marek i częściej pojawiają się w dużych partiach, gdy firma buduje miliony pojazdów rocznie".
Mnóstwo problemów związanych z bezpieczeństwem wpływa na sprzedaż Tesli w Chinach, które stały się głównym rynkiem dla firmy produkującej samochody elektryczne, nie tylko pod względem sprzedaży, ale także jako źródło produkcji. Przychody z tego kraju wzrosły w ubiegłym roku do ponad 18 miliardów dolarów, ponad sześć razy więcej niż firma zarobiła w sumie w 2019 roku.
Ale ten rok był jak dotąd niezwykle trudny dla Tesli, szczególnie na rynku azjatyckim. Dzieje się tak pomimo obniżek cen pojazdów Tesli na początku roku i innych zachęt, takich jak bezpłatne mile Supercharger. Sytuację Tesli pogorszył fakt, że właściciele Tesli w Chinach skarżyli się, że przegapili te zniżki.
Sam dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, wyjaśnił, że rok 2023 jest ważnym rokiem dla firmy samochodowej, ponieważ stara się ona przejść od niszowej marki wczesnego przyjęcia do masowego producenta niezawodnych pojazdów elektrycznych. Dyrektor generalny powiedział niedawno inwestorom, że firma planuje podwoić swoją produkcję w tym roku do dwóch milionów pojazdów. W ubiegłym roku fabryka firmy w Szanghaju wyprodukowała prawie 711 000 samochodów, ponad połowę swojej globalnej produkcji.
Dowiedz się więcej o wadach pojazdów elektrycznych na RoboCars.news.
Obejrzyj ten film z influencerem mediów społecznościowych Luke'iem Erwinem, szczegółowo opisującym wszystkie straszne rzeczy na temat Tesli Model 3.
Ten film pochodzi z kanału Daily Videos on Brighteon.com.
Więcej powiązanych artykułów:
GŁUPI: Aby zaspokoić popyt na "czyste" pojazdy elektryczne, Chiny będą zmuszone spalać więcej węgla.
Tesla zwiększy moce rafinacji litu, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na akumulatory EV.
Pojazdy elektryczne są zawodne i nieopłacalne – szczególnie w niskich temperaturach.
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.naturalnews.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz