AUTOR: TYLER DURDEN
Roboty przejęły wiele pracy w sektorze przemysłowym, ale ile przeciętny człowiek codziennie wchodzi w interakcję z maszynami zrobotyzowanymi lub produktami napędzanymi sztuczną inteligencją?
Jak szczegółowo opisuje Katharina Buchholz z Statisty, korzystając z danych z Statista's Consumer Insights, około 25-30 procent ludzi w kilku krajach rozwiniętych jest właścicielami inteligentnego urządzenia domowego, a mniej więcej tyle samo skorzystało z robo-doradztwa, usługi opartej na sztucznej inteligencji, która podejmuje decyzje inwestycyjne w oparciu o algorytm.
Więcej infografik znajdziesz na Statista
Porównując kraje, chińscy respondenci z miast częściej niż Amerykanie, Niemcy, Brytyjczycy czy Koreańczycy z Południa wchodzili w interakcje lub wchodzili w interakcje z robotami domowymi lub robo-doradcami.
44 procent Chińczyków miało doświadczenie z robo-doradcami, a 28 procent korzystało z takiej usługi w ciągu ostatniego roku. 56 procent stwierdziło, że posiada inteligentne urządzenie domowe, takie jak robot odkurzający lub inteligentna kuchenka mikrofalowa.
Ponadto około 20 procent Amerykanów korzystało z narzędzia tekstowego opartego na sztucznej inteligencji ChatGPT od kwietnia 2023 r.
Około 10-12 procent dorosłych Amerykanów eksperymentowało również z innymi internetowymi narzędziami sztucznej inteligencji. W porównaniu do 19 procent Niemców i 16 procent Brytyjczyków, którzy korzystali z ChatGPT od kwietnia.
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.zerohedge.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz