AUTOR: TYLER DURDEN
Autor: Charles Kennedy via OilPrice.com,
Indyjski eksport oleju napędowego do Europy osiągnął rekordowy poziom we wrześniu w związku z otwartym arbitrażem dla przesyłek na zachód, poinformował Reuters w środę, powołując się na dane śledzenia tankowców i analityków.
W ubiegłym miesiącu ładunek oleju napędowego z Indii i zmierzających do Europy wynosił średnio od 280 000 baryłek dziennie (bpd) do 303 000 baryłek dziennie - czyli około połowy wszystkich indyjskich dostaw oleju napędowego we wrześniu, zgodnie z danymi śledzenia statków przez LSEG, Vortexa i Kpler cytowanymi przez Reuters.
W tym samym czasie indyjskie dostawy oleju napędowego na wschód do Singapuru spadły we wrześniu.
Arbitraż wschód-zachód w sprawie kontraktów terminowych na olej napędowy w Europie i Azji wzrósł w zeszłym miesiącu, co zachęciło handlowców do wysyłania większej ilości wyprodukowanego w Indiach paliwa do Europy, powiedzieli analitycy Reutersowi.
Ale różnice zmniejszyły się w ciągu ostatniego tygodnia, co oznacza, że dostawy oleju napędowego Indii do Europy prawdopodobnie nie powtórzą w październiku szczytów z września.
Wysoki indyjski eksport oleju napędowego do Europy w zeszłym miesiącu może z jednej strony pomóc Europie w zapasach paliw przed zimą, a z drugiej strony potencjalnie złagodzić presję na spadek marż rafineryjnych w Azji, według handlowców i analityków, którzy rozmawiali z Reutersem.
Wyższe dostawy we wrześniu mogły być również wynikiem tymczasowego rosyjskiego zakazu eksportu oleju napędowego na większość rynków, w tym do Turcji, powiedziała Reuterowi Serena Huang, szefowa analizy APAC w Vortexa.
Pod koniec ubiegłego tygodnia Rosja zniosła zakaz eksportu większości oleju napędowego, dwa tygodnie po ogłoszeniu ograniczeń eksportowych na olej napędowy i benzynę, aby ograniczyć gwałtowny wzrost cen krajowych.
Zakaz eksportu oleju napędowego i benzyny, wprowadzony 21 września, wpłynął na eksport oleju napędowego z Rosji, który został przekierowany z UE po wprowadzeniu embarga w lutym. Rosja wysyła obecnie olej napędowy do Turcji, Bliskiego Wschodu, Afryki Północnej i Zachodniej oraz Brazylii w Ameryce Południowej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz