Dlaczego londyńskie autobusy spontanicznie stają w płomieniach? I dlaczego nasi politycy nie zajmują się tym problemem?
W ciągu ostatnich kilku lat dwa ogromne statki przewożące tysiące samochodów stanęły w płomieniach, prawdopodobnie z powodu akumulatorów w pojazdach elektrycznych. Pożar na pokładzie lotniskowca Felicity Ace w lutym 2022 r. doprowadził do zatonięcia statku na Atlantyku wraz z ładunkiem 4 000 pojazdów. Na Morzu Północnym zapalił się statek towarowy Fremantle Highway.
W Indiach fala skuterów elektrycznych, które zapaliły się na początku 2022 roku, wywołała obawy dotyczące bezpieczeństwa, zmuszając kupujących do zastanowienia się dwa razy. Hulajnogi elektryczne stanęły w płomieniach. Pożary są tak powszechne, że The Times of India ma teraz sekcję poświęconą "Wiadomościom o pożarach skuterów elektrycznych".
Na lotnisku Luton co najmniej 125 lotów zostało odwołanych po ogromnym pożarze, który wybuchł na trzecim poziomie wielopoziomowego parkingu lotniska. Spowodowało to zawalenie się całej konstrukcji wartej 20 milionów funtów. Według ówczesnych szacunków nawet 1500 pojazdów nie nadawało się do uratowania. Władze powiedziały, że pożar "wydawał się być przypadkowy i rozpoczął się w zaparkowanym samochodzie, prawdopodobnie pojeździe z silnikiem Diesla".
Cóż, nie według jednego ze świadków, zauważył The Telegraph. Naocznemu świadkowi udało się zrobić zdjęcie pojazdu podejrzanego o spowodowanie pożaru, który wyglądał bardzo podobnie do Range Rovera Evoque. Nie było gęstego czarnego dymu, którego można by się spodziewać po pożarze z silnikiem Diesla. Zamiast tego ogień skupił się na przednim lewym siedzeniu samochodu, pod którym – no cóż, nigdy! – tak się składa, że akumulator litowo-jonowy znajduje się w niektórych hybrydowych Range Roverach.
Dane Londyńskiej Straży Pożarnej za 2019 r. wykazały wskaźnik incydentów na poziomie 0,04% w przypadku pożarów samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, podczas gdy wskaźnik dla pojazdów typu plug-in jest ponad dwukrotnie wyższy i wynosi 0,1%. Ale partykularne interesy wytwarzają jak najwięcej dymu, aby ukryć przyczynę tych pożarów. Dlaczego? Ponieważ osiągnięcie szczególnie szalonego i katastrofalnego ekonomicznie celu zerowej emisji netto do 2050 r. jest uzależnione od rezygnacji Wielkiej Brytanii z paliw kopalnych.
Prawdziwym zagrożeniem związanym z pojazdami elektrycznymi są akumulatory litowo-jonowe, które są podatne na nieoczekiwane zapalenie się lub eksplozję, a wynikające z tego piekło jest bardzo trudne do ugaszenia.
Profesor Peter Edwards, kierownik katedry chemii nieorganicznej na Uniwersytecie Oksfordzkim, powiedział The Telegraph: "Akumulatory litowo-jonowe w pojazdach elektrycznych mogą powodować niepowstrzymane tak zwane pożary "niekontrolowanej temperatury", które płoną w niekontrolowany sposób".
"Oprócz intensywnego ciepła, podczas pożaru akumulatora emitowane są liczne toksyczne gazy, takie jak cyjanowodór i fluorowodór. Emisja tych gazów może być większym zagrożeniem niż wytwarzane ciepło" – powiedział.
Prof. Edwards podnosi również alarm o zbliżającej się "potencjalnej katastrofie", ponieważ wszystkie wielkoskalowe magazyny akumulatorów litowo-jonowych wyrastają w całej Wielkiej Brytanii, zwłaszcza na farmach słonecznych.
Na horyzoncie pojawia się również potencjalna katastrofa w londyńskiej flocie autobusowej Sadiqa Khana.
Na dzień 31 marca 2023 r. około 56% londyńskiej floty autobusowej jest "przyjazne dla środowiska". Z całkowitej floty autobusowej liczącej 8 643 autobusy w Londynie działa 3 835 autobusów hybrydowych, 950 autobusów elektrycznych z akumulatorami i 20 autobusów z wodorowymi ogniwami paliwowymi.
Poniżej zebraliśmy przypadki samoistnego zapalenia się autobusów w latach 2022 i 2023. Aby je znaleźć, przeprowadziliśmy wyszukiwanie w Internecie terminu "pożar autobusu w Londynie", podczas gdy po drodze natknęliśmy się na kilka incydentów w innych miejscach, bardzo wątpimy, aby poniższy zapis był obszernym zapisem incydentów w ciągu ostatnich kilku lat.
Autobusy przewożą jednocześnie wiele osób, w tym dzieci w wieku szkolnym. Jako pilną kwestię bezpieczeństwa publicznego musimy zadać sobie pytanie: Co powoduje, że te autobusy samoistnie stają w płomieniach?
W maju 2022 r. sześć autobusów elektrycznych zostało zniszczonych w garażu autobusowym w Potters Bar w hrabstwie Hertfordshire. W szczytowym momencie pożaru na miejscu było osiem lokomotyw, a sześć autobusów Transport for London ("TfL") – dwa hybrydowe elektryczne i cztery napędzane olejem napędowym – płonęło. Pierwszy autobus zapalił się podczas ładowania, po czym pozostałe pięć zostało pochłoniętych.
Według Hertfordshire Live, anonimowy kierowca autobusu powiedział, że pożar został prawdopodobnie spowodowany przez baterię, która eksplodowała w jednym z autobusów elektrycznych podczas ładowania – ale Daily Mail podał, że nie zostało to jeszcze potwierdzone.
Straż Pożarna i Ratownicza Hertfordshire powiedziała wówczas, że "przyczyna i pochodzenie pożaru są obecnie badane i nie zostały jeszcze ustalone".
Po pożarze w zajezdni Potters Bar, TfL wycofał 90 autobusów elektrycznych. "Podjęto decyzję o podjęciu środków ostrożności, podczas gdy firma bada przyczyny pożaru" – poinformował portal Sustainable Bus.
Również w maju 2022 r. paryski przewoźnik wycofał z eksploatacji 149 autobusów elektrycznych wyprodukowanych przez Bluebus należący do Bolloré Group po tym, jak dwa z nich zapaliły się przy różnych okazjach.
Uszkodzone akumulatory pojazdów elektrycznych stwarzają ryzyko "ucieczki termicznej", w której energia zgromadzona w akumulatorze szybko się uwalnia, tworząc temperaturę do 400 stopnioC.
Dramatyczne zdjęcia w mediach społecznościowych pokazały piętrowy autobus płonący na Brixton Hill w południowym Londynie 17 czerwca 2022 roku. Kierowca i pasażerowie opuścili autobus przed przybyciem strażaków. Na szczęście nikt nie został ranny, a pożar został opanowany w ciągu 30 minut.
Nie pozwalając, aby dobry kryzys poszedł na marne, Mirror dodał klimatyczny akcent do swojego raportu o incydencie: "Incydent ma miejsce w najgorętszy dzień w roku, z temperaturami, które mają osiągnąć szczyt na poziomie 34 stopnioC dziś po południu.
GB News opublikował te same insynuacje, sugerując związek między temperaturą otoczenia a przyczyną pożaru w tytule swojego artykułu: "Londyński autobus staje w płomieniach, gdy fala upałów powoduje chaos w najgorętszy dzień roku".
To nie pierwszy raz, kiedy negacjoniści nauki o klimacie używają sfabrykowanego "kryzysu klimatycznego" do wyjaśnienia samozapłonu. W lipcu 2021 r. IFL Science użyło dramatycznego tytułu "Wielka Brytania jest tak gorąca, że przystanek autobusowy podobno stanął w płomieniach", aby opisać zapalającą się wiatę autobusową w Solihull w West Midlands w Wielkiej Brytanii.
IFL Science dodaje: "Ekstremalne upały prowadzą do nieprawdopodobnych (i katastrofalnych) zdarzeń. 19 lipca [2021 r.] potężne słońce padające na niczego niespodziewający się przystanek autobusowy w Solihull podobno spowodowało, że samoistnie stanął on w płomieniach".
The Guardian zaprzeczył związkowi między temperaturą otoczenia a przyczyną pożaru autobusu 17 czerwca 2022 roku. "The Guardian rozumie, że ekstremalne upały w Londynie nie były uważane za przyczynę pożaru" - napisano.
Pasażerom londyńskiego autobusu udało się uciec przed dużym pożarem, który 10 stycznia 2023 r. ogarnął tył pojazdu na Baker Street w pobliżu Portman Square w Marylebone w Londynie.
Wszyscy pasażerowie uciekli z autobusu przed przybyciem strażaków, poinformowała londyńska straż pożarna i nie było doniesień o obrażeniach. Jednak jeden mężczyzna był leczony z powodu wdychania dymu.
Uważano, że pożar był przypadkowy, ale dokładna przyczyna została zapisana jako nieustalona.
Samochody i domy na drodze osiedlowej w Hackney we wschodnim Londynie zostały uszkodzone po tym, jak autobus szkolny dla uczniów ze specjalnymi potrzebami stanął w płomieniach 20 stycznia 2023 r.
Dzieci znajdowały się w autobusie, gdy ten się zapalił. Autobus wiózł troje dzieci ze szkoły podstawowej i został zmuszony do zatrzymania się po wykryciu dymu z przodu pojazdu. Został szybko ewakuowany, nie odnosząc żadnych obrażeń, donosi The Telegraph.
Daily Mail poinformował, że świadek, który mieszkał w pobliżu, powiedział, że gdy tylko maska się zapaliła, wszyscy zostali ewakuowani z autobusu – i wierzy, że ludzie również zostali ewakuowani ze swoich domów.
Uszkodzonych zostało także sześć innych pojazdów.
Biały dym wydobywał się z londyńskiego piętrowego autobusu po tym, jak zepsuł się w południowym Londynie, donosi The Independent. Autobus stacjonował w pobliżu dworca autobusowego West Croydon, kiedy zaczął emitować dym na ulicę.
Piętrowy autobus został zniszczony przez ogromny pożar na Bradford Broadway w Londynie 9 października 2023 roku. First Bus poinformował, że w momencie rozpoczęcia incydentu na pokładzie nie było pasażerów.
Rzecznik powiedział: "Jeden z naszych autobusów linii 607 brał udział w pożarze na górnym pokładzie... Nie wiemy, co spowodowało pożar i pomożemy w śledztwie, w tym w przejrzeniu nagrań z kamer monitoringu".
Nie tylko pasażerowie i użytkownicy dróg znajdujących się w pobliżu są narażeni na niebezpieczeństwo wybuchu autobusów.
W październiku 2023 r. "The Telegraph" poinformował, że mieszkańcy walczą o zablokowanie planów budowy garażu dla autobusów elektrycznych w ramach budowy tysięcy nowych mieszkań w obawie, że pożary akumulatorów mogą spowodować "wulkan".
Prowadzona przez Partię Pracy Rada Barnet prowadziła rozmowy z TfL i deweloperem Ballymore na temat wspólnego projektu o wartości 1,7 miliarda funtów, polegającego na budowie 25 wieżowców na szczycie proponowanej podziemnej zajezdni autobusów elektrycznych w centrum miasta Edgware.
Jednak Save Our Edgware, grupa społeczna, ostrzegła, że mieszkańcy będą narażeni na "poważne ryzyko" związane z zapaleniem się akumulatorów pojazdów elektrycznych, co doprowadzi do wybuchowego spalania i pożarów wielu pojazdów.
Inne formy transportu z napędem elektrycznym również stanowią zagrożenie dla domów. W poniedziałek londyńska straż pożarna wydała ostrzeżenie na Boże Narodzenie:
Dlaczego? Ponieważ e-rowery i e-hulajnogi również spontanicznie stają w płomieniach. Londyńska straż pożarna ostrzegła kilka miesięcy temu, że liczba pożarów rowerów elektrycznych wzrosła w tym roku o 60%. Od początku 2023 roku strażacy są wzywani do pożaru e-hulajnogi lub e-roweru co dwa dni. Od 2020 roku co najmniej 12 osób zginęło, a kolejne 190 zostało rannych w Wielkiej Brytanii w podejrzanych pożarach e-rowerów i e-hulajnóg, donosi The Telegraph.
W jednym przypadku uważa się, że ładowany rower elektryczny spowodował pożar domu, który latem zniszczył dwupoziomowy apartament w Cambridge w Wielkiej Brytanii, zabijając matkę i jej dwoje małych dzieci.
Po drugiej stronie stawu strażacy widzą te same problemy. W hrabstwie Montgomery w stanie Maryland 28 października 2022 r. wybuchł pożar na 14. piętrze wieżowca mieszkalnego o nazwie "Twin Towers". Przedstawiciele straży pożarnej stwierdzili, że akumulator e-hulajnogi działał nieprawidłowo podczas ładowania.
Według nowojorskiej straży pożarnej we wrześniu 2022 r. liczba pożarów związanych z akumulatorami elektrycznymi wzrosła aż o 233% w ciągu dwóch lat. W wyniku pożarów 163 osoby zostały ranne, a 10 zginęło, w tym 5-letnia dziewczynka, która zginęła w pożarze budynku mieszkalnego..
Zdjęcie główne: Pozostałości autobusu szkolnego po pożarze w Hackney 20 stycznia 2023 r. Źródło: The Telegraph
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://expose-news.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz