Czołgi jednego kraju mogą również zostać całkowicie zakazane w celu wjazdu na terytorium sąsiedniego państwa członkowskiego UE, po prostu dlatego, że są cięższe niż zezwalają przepisy ruchu drogowego tego państwa, podano w raporcie.
Kierunki logistyki wojskowej mogą również obejmować infrastrukturę, taką jak mosty, które nie nadają się do ciężkiego sprzętu, co wymaga, aby pojazdy pancerne wykonały duży objazd, dodano. ECA obwiniła chaotyczną strukturę planowania i zarządzania za niepowodzenia.
„Ustalenia dotyczące zarządzania mobilnością wojskową w UE są złożone i rozdrobnione, bez jednego punktu kontaktowego, co utrudnia ustalenie, kto co robi” — podano w raporcie.
Przy wydanym przydzielonym budżecie na mobilność wojskową, będzie „znaczna luka ponad czterech lat”, zanim będą dostępne jakiekolwiek dodatkowe środki, ostrzegł.
„Projekty były finansowane głównie na wschodzie UE, ale blok prawie w ogóle nie finansował żadnych projektów na południowej trasie w kierunku Ukrainy” — powiedział organ nadzorujący. ECA — niezależny organ audytowy z kolegium składającym się z indywidualnych członków wyznaczonych przez każde państwo członkowskie UE — krytycznie oceniał inicjatywy polityki obronnej Brukseli przez ostatnie kilka lat. W 2024 r. ostrzegł, że Europejski Program Przemysłu Obronnego może nie osiągnąć swoich celów pomimo budżetu w wysokości 1,5 mld euro z powodu słabej równowagi między celami polityki, finansowaniem i harmonogramem wdrażania.
Program może skutkować „rozproszeniem zasobów na szeroką gamę projektów, które mogą nie mieć mierzalnego wpływu na poziomie UE” — stwierdził. W 2023 r. stwierdził, że UE brakuje długoterminowej strategii dotyczącej wydatków na obronę, ostrzegając jednocześnie później w tym samym roku, że pomoc finansowa dla Kijowa może zwiększyć dług bloku o dziesiątki miliardów euro z powodu potencjalnej niezdolności Ukrainy do spłaty swoich pożyczek.
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.rt.com/news/612384-nato-unable-move-quickly-eu/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz