poniedziałek, 5 grudnia 2022

"Odwrócenie wieloletniej polityki ukrywa kluczowe dokumenty dotyczące biznesu Huntera Bidena z Kongresu"

 AUTOR: TYLER DURDEN

PONIEDZIAŁEK, GRU 05, 2022 - 00:35

Autor: Mark Tapscott za pośrednictwem The Epoch Times (podkreślenie nasze),

Śledczym Kongresu odmawia się dostępu do 148raportów o podejrzanej aktywności (SAR) złożonych w Departamencie Skarbu przez banki dotyczących transakcji finansowych syna prezydenta Joe Bidena, Huntera i brata, Jima, według nowego przewodniczącego Komisji Sądownictwa Izby Reprezentantów Jima Jordana (R-Ohio).

"WiększośćAmerykanównigdy niesłyszałaterminu "ActivityReports". Są torzeczywisteraporty, któreinstytucjefinansoweskładają w Departamencie Skarbu, gdywidząpodejrzanąaktywność" - powiedział Jordan Joshua Phillip z Epoch TV w wywiadzie dla programu "Newsmakers".

"Zazwyczaj jest torodzaj praniapieniędzy, więcwiększośćAmerykanów ich nie rozumie. Ajeślitak, jestku temu dobrypowódAlejestich150naHunterze Bidenie i JimieBidenie, bracie prezydentaitojestdlamniedużyproblem" - powiedział Jordan.

Sekretarz skarbu Janet Yellen kończy swoje przemówienie do pracowników Internal Revenue Service (IRS) na temat ustawy o redukcji inflacji z 2022 r. po wizycie w IRS New Carrollton Federal Building w Lanham, MD, 15 września 2022 r. (Saul Loeb / AFP via Getty Images)

Tylko dwa ze 150 zostały upublicznione, a administracja Bidena za pośrednictwemDepartamentu Skarbu odmawia udostępnienia pozostałych 148 SAR śledczym Kongresu, wyjaśnił Jordan.

"TobyłoprzedadministracjąBidenajeślikomisjachciałazobaczyćteinformacjeniezależnie od tego, czy bylitoDemokraci w komisjiczyRepublikaniew komisji Komitet, moglibymiećdoniego dostęp... aż do administracji Bidena" - powiedział Jordan Phillipowi.

"Tak więcadministracjaBidenaniezastosowała siędożadnejkorespondencjiżadnegozlistów i próśb, którenadeszłyod [nadchodzącegoprzewodniczącego Komisji Izby Reprezentantów ds. Nadzoru i ReformJamesa Comera (R-Ky.)] . Zmienili politykę dotyczącą SAR, aby umożliwić komitetom przeglądanie tych informacji "- kontynuował Jordan.

"Więczobaczymy,czyuzyskamydostęp. Będziemymusieliudać siędobankówabyuzyskaćteinformacje, anieza pośrednictwemDepartamentuSkarbu "- powiedział.

Rzecznik Departamentu Skarbu nie odpowiedział na prośbę The Epoch Times o wyjaśnienie decyzji administracji Bidena z 2021 r. o zakończeniu długotrwałego procesu, w którym SAR i inne raporty dostarczane na podstawie ustawy o tajemnicy bankowej są wymagane przez komisję kongresową o odpowiedniej jurysdykcji.

Po decyzji administracji przewodnicząca Komisji ds. Usług Finansowych Izby Maxine Waters (D-Calif.) wprowadziła, a następnie Izba zatwierdziła, H.R. 7734, "Terminową dostawę raportów o tajemnicy bankowej". Projekt ustawy Watersa został zatwierdzony przez Izbę 26 lipca 2022 r. stosunkiemgłosów 349 do 70, przy czym większość obu partii poparła ten środek.

Środek Waters wymagałby od Departamentu Skarbu dostarczenia kopii SAR wnioskującym urzędnikom Kongresu w ciągu 30 dni i wymagałby od instytucji finansowych przekazania żądanych kopii po otrzymaniu wezwania do Kongresu.

Ustawa Watersa została wprowadzona do Senatu i skierowana do Senackiej Komisji Bankowej, której przewodniczy senator Sherrod Brown (D-Ohio), ale nie podjęto żadnych działań w sprawie ustawy od czasu skierowania jej do panelu Demokratów Ohio.

Urzędnicy administracji Bidena zaproponowali kilka uciążliwych alternatywnych procesów, które pozwoliłyby tylko doradcom Kongresu udać się do czytelni w Departamencie Skarbu, aby zobaczyć SAR, ale nie pozwolono by im na kopiowanie dokumentów.

Raport z ustawy o środkach Watersa wyjaśnił, dlaczego urzędnicy Izby Reprezentantów odrzucili sugerowane przez administrację Bidena alternatywy.

"Niestety, Skarb Państwa i FinCEN [Financial Crimes Enforcement Network] ostatnio poważnie ograniczyły dostęp Kongresu do raportów o podejrzanej aktywności, wymagając od pracowników Kongresu przeglądu wszystkich materiałów w czytelni w Ministerstwie Skarbu, zakazując kopiowania materiałów w celu podkreślenia, bieżącego odniesienia lub notacji marginesu oraz ograniczając zbieranie informacji do robienia notatek.

"Jako alternatywę, Skarb Państwa i FinCEN zaoferowały dostarczenie materiału do wnioskującej komisji, a następnie przekazanie materiału z powrotem do Skarbu Państwa po zakończeniu przeglądu.

"Ograniczenia, które nałożyły na dostęp Kongresu do SAR i powiązanych materiałów, są niewykonalne, biorąc pod uwagę złożoność i ilość informacji zawartych w takich materiałach i poważnie osłabiają odpowiedzialność Kongresu za prowadzenie prac nadzorczych w sposób terminowy i skuteczny".

Pomimo przytłaczającego głosowania w Izbie Reprezentantów za ustawą Watersa, która skutecznie przywróciłaby dostęp do Kongresu na równi z tym, co było przed objęciem urzędu przez prezydenta Joe Bidena, Departament Skarbu nadal wstrzymuje dostęp do SAR, z wyjątkiem decyzji podejmowanych indywidualnie dla każdego przypadku.

Czytaj więcejtutaj...

Przetlumaczono przez translator Google

zrodlo:https://www.zerohedge.com/

Brak komentarzy: