AUTOR: TYLER DURDEN
Autor: Thomas Brooke via Remix News,
Podróżni będą teraz zmuszeni do korzystania z alternatywnych kolei, ponieważ Francja stara się zmniejszyć swój ślad węglowy...
Francuski zakaz lotów krajowych na krótkich dystansach, gdy istnieje realna alternatywa kolejowa, wszedł w życie we wtorek, ponieważ francuski rząd stara się zmniejszyć emisję dwutlenku węgla w kraju.
Prawo było opracowywane przez ponad dwa lata po uchwaleniu ustawy klimatycznej z 2021 r., Która początkowo zakazywała wszelkich lotów krajowych trwających krócej niż cztery godziny, kiedy pasażerowie mogli zamiast tego wsiąść do pociągu.
Jednak kilka przeglądów przepisów po powszechnej krytyce skróciło ten czas do dwóch i pół godziny.
Przeprowadzka będzie miała bezpośredni wpływ na trzy główne trasy lotnicze z Paryża do Lyonu, Nantes i Bordeaux.
Laurent Donceel, tymczasowy szef grupy branżowej Airlines for Europe (A4E), powiedział AFP, że rządy powinny wspierać "rzeczywiste i znaczące rozwiązania" dotyczące emisji lotniczych, a nie "symboliczne zakazy".
Inni krytycy twierdzili, że przepisy są sprzeczne z unijnymi przepisami dotyczącymi konkurencji, co zostało zweryfikowane przez Komisję Europejską w grudniu ubiegłego roku. Organ wykonawczy UE dał zielone światło dla radykalnych przepisów klimatycznych pod warunkiem, że "negatywny wpływ na obywateli europejskich i łączność wszelkich ograniczeń praw przewozowych jest równoważony przez dostępność przystępnych cenowo, wygodnych i bardziej zrównoważonych alternatywnych środków transportu".
Po pozytywnym wydaniu przez Brukselę francuski minister transportu Clément Beaune nazwał to posunięcie "dużym krokiem naprzód", dodając: "Jestem dumny, że Francja jest pionierem w tej dziedzinie".
Posunięcie to pojawia się, gdy francuski rząd nadal debatuje, jak zmniejszyć swój ślad węglowy, a w tym tygodniu najbogatsi w kraju zostali objęci proponowanym jednorazowym podatkiem ekologicznym, aby pomóc Francji odnieść sukces w transformacji środowiskowej.
Propozycja została przedstawiona francuskiej premier Élisabeth Borne za pośrednictwem raportu autorstwa Jeana Pisaniego-Ferry'ego, głównego doradcy ekonomicznego Emmanuela Macrona w 2017 roku.
Wezwano Francję do odzyskania 150 miliardów euro od najbogatszych 10 procent w kraju w formie podatku od zielonego majątku, aby wypełnić swoje zobowiązania zerowe netto do 2050 r., uzasadniając ten ruch faktem, że bogaci ludzie zazwyczaj mają większy ślad węglowy.
Minister finansów Bruno Le Maire publicznie odrzucił tę propozycję we wtorek, jednak znaczna część gabinetu pozostała niewzruszona, w tym sama premier.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz