sobota, 24 lutego 2024

"Plan Wielkiej Brytanii, aby stać się "supermocarstwem naukowym i technologicznym", postępuje; Dystopia na horyzoncie"

 Rząd Wielkiej Brytanii opublikował aktualizację na temat postępów w zakresie ram nauki i technologii. Aktualizacja, pierwotnie opublikowana w marcu 2023 r., szczegółowo opisuje, co Departament Nauki, Innowacji i Technologii ("DSIT") osiągnął w pierwszym roku istnienia ram.

W imię stymulowania wzrostu gospodarczego poprzez rządowy plan stania się "supermocarstwem nauki i technologii", finansował projekty, które jeszcze bardziej przybliżają nas do dystopijnego i kontrolowanego technologicznie społeczeństwa.

W dniu 9 lutego DSIT opublikował raport "Aktualne informacje na temat postępów" w ramach brytyjskich ram nauki i technologii ("UKSTF"). UKSTF to rządowy plan ugruntowania pozycji Wielkiej Brytanii jako supermocarstwa naukowo-technologicznego do 2030 roku.

Według Angeli McLean, głównego doradcy naukowego rządu, i dr Dave'a Smitha, krajowego doradcy ds. technologii, UKSTF jest głównym narzędziem pomagającym całemu rządowi w realizacji jego strategicznego zamiaru stania się "supermocarstwem naukowym i technologicznym".

"Poruszając się z prędkością warp", w marcu 2023 r. Michelle Donelan, sekretarz stanu ds. DSIT, uruchomiła UKSTF. "Pod przewodnictwem DSIT, dzięki współpracy w całym rządzie, osiągnęliśmy już znaczne korzyści" – powiedziała w raporcie aktualizacyjnym.

"Wydatki publiczne na badania i rozwój są na najwyższym poziomie w historii, a my wypełniamy nasze zobowiązanie do wydania 20 miliardów funtów w następnym roku finansowym, przy czym każdy 1 funt wydatków publicznych stanowi dwukrotność kwoty inwestycji prywatnych" – dodał Donelan.

UKSTF ma projekty o dużych budżetach, takie jak "1,5 miliarda funtów na infrastrukturę obliczeniową w ramach programów eksaskalowych i AI Research Resource (AIRR) od czasu opublikowania niezależnego przeglądu Future of Compute Review w marcu 2023 r.".

Moc obliczeniowa to zaawansowane możliwości obliczeniowe – wielkoskalowa moc obliczeniowa, pamięć operacyjna i przechowywanie danych, które są wykorzystywane do wykonywania zadań wykraczających poza możliwości zwykłych komputerów. Przegląd przyszłości obliczeń bada potrzeby obliczeniowe Wielkiej Brytanii w ciągu następnej dekady i przedstawia zalecenia mające na celu pobudzenie wzrostu i zabezpieczenie statusu Wielkiej Brytanii jako supermocarstwa naukowego i technologicznego.

Jednak niektóre z jej projektów wymagają mniejszych nakładów finansowych i również budzą obawy. We wstępie do sprawozdania z postępów stwierdzono:

Raport UKSTF na temat postępów podkreśla innowacje, inwestycje i wzrost w naukach przyrodniczych – jednym z najsilniejszych sektorów w Wielkiej Brytanii. W lipcu 2021 r. rząd opublikował Wizję Nauk Przyrodniczych. Chociaż ta wizja była tworzona wcześniej, według Quanta, pandemia covid w 2020 r. dała jej impuls i odegrała ogromną rolę w kształtowaniu kluczowych komponentów.

"Wizja jest zgodna i uzupełnia podejście systemowe Programu Nauki i Technologii" – stwierdził DSIT.

We wstępie znajduje się również sekcja zatytułowana "Earth Observation Investment Package (EOIP) – boosting the UK's space sector".

Być może zastanawiasz się, jakie korzyści przynosi to obywatelom Wielkiej Brytanii. Nie. Zasadniczo jest to korzystne dla alarmistycznych technokratów klimatycznych. Zasadniczo EOIP finansuje projekty, które wiążą się z tak zwanymi "globalnymi wyzwaniami" związanymi z rolnictwem i klimatem.

EOIP sfinansował brytyjski serwis informacji o klimacie obserwacji Ziemi ("EOCIS"), który dostarcza ważnych danych dla decydentów. Na przykład Assimila, we współpracy z brytyjską Agencją Bezpieczeństwa Zdrowia ("UKHSA") i Uniwersytetem w Leicester, wykorzystuje dane EOCIS do badania wpływu ekstremalnych temperatur na zdrowie.

Ponadto EOIP sfinansował program EO4Agroclimate, który łączy brytyjskie doświadczenie w zakresie technologii obserwacji Ziemi z wiedzą australijską w celu sprostania "globalnym wyzwaniom" w rolnictwie i klimacie.

EOIP zabezpieczył również krytyczne krajowe usługi i zbiory danych z obserwacji Ziemi, takie jak prowadzona przez Met Office usługa doradcza ds. morza i klimatu, która wspiera działania poszukiwawcze i ratownicze oraz reagowanie na zanieczyszczenia mórz.

EOIP zapewnił również finansowanie na rozwój technologii satelitarnej i wsparcie kolejnego pokolenia ekspertów w dziedzinie obserwacji Ziemi. Innovate UK sfinansowało 14 firm, w tym Agribot, który wykorzystuje modelowanie użytków zielonych, aby pomóc rolnikom w poprawie zdrowia i produktywności pastwisk.

Mamy więc nauki przyrodnicze (technologie i leczenie) i obserwację Ziemi (klimat), czy UKSTF może forsować którąś z innych agend globalistycznych? Tak.

DSIT współpracuje ze służbami wywiadowczymi, przede wszystkim w celu zwalczania dezinformacji. UKSTF obejmuje również tożsamości cyfrowe.

Przed 2020 r. wielu z nas mogło na tyle ufać naszemu rządowi i społeczności wywiadowczej, aby postrzegać walkę z dezinformacją jako korzystną dla narodu. Ponieważ jednak wielu z nas doświadczyło lub było świadkami, jak rządy i społeczności wywiadowcze zwróciły się w ostatnich latach przeciwko własnym obywatelom, aby walczyć z "dezinformacją", nie możemy zakładać, że współpraca DSIT i społeczności wywiadowczej UKSTF jest dla nas korzystna.

W aktualizacji sprawozdania z postępu prac stwierdzono:

Wszystkie powyższe informacje pochodzą z przedmowy i wstępu do 68-stronicowego sprawozdania "Aktualizacja postępów". We wstępie znajduje się również miesięczna lista działań, jakie UKSTF podjął od momentu powstania do stycznia 2024 roku. 19-stronicowy UKSTF opublikowany 6 marca 2023 r. można znaleźć TUTAJ.

Poniżej pokrótce opisujemy aktualizacje dotyczące pierwszego z 10 punktów działania UKSTF, czyli tego, co w raporcie z aktualizacji postępów określa się jako "komponenty".

Opracowywanie i wdrażanie technologii krytycznych

UKSTF składa się z dziesięciu wątków, które można zobaczyć w menu po lewej stronie strony internetowej "aktualizacja postępów (9 lutego 2024 r.)". Pierwszy z nich to "Opracowywanie i wdrażanie technologii krytycznych".

W ramach projektu DSIT zidentyfikowano pięć kluczowych technologii: sztuczną inteligencję, biologię inżynieryjną, telekomunikację przyszłości, półprzewodniki i technologie kwantowe.

Jeśli chodzi o sztuczną inteligencję, DSIT ogłosił inwestycje w moc obliczeniową w wysokości 1,5 miliarda funtów w ciągu ostatniego roku. W ciągu najbliższych 10 lat DSIT zobowiązał się: 2,5 miliarda funtów na technologie kwantowe i ogłosił 5 misji kwantowych w celu realizacji ambicji Narodowej Strategii Kwantowej; do 1 mld GBP na półprzewodniki; oraz 2 miliardy funtów na biologię inżynierską.

Początkowo do końca roku finansowego 2024/25 przeznaczono do 100 milionów funtów na przyszłą telekomunikację, a DSIT zobowiązał się do wspierania przyszłych badań i rozwoju w dziedzinie telekomunikacji w perspektywie długoterminowej.

Wykorzystanie nauk behawioralnych nie zostało pominięte przez DSIT. W jego aktualizacji czytamy: "Korzystamy również ze światowej klasy zdolności Wielkiej Brytanii w dziedzinie nauk społecznych i behawioralnych, a także humanistycznych, aby pomóc w kształtowaniu sposobu opracowywania i wdrażania krytycznych technologii, wzmacniać zaangażowanie i ochronę publiczną oraz poprawiać naszą zdolność do przewidywania niezamierzonych konsekwencji".

Sztuczna inteligencja

DSIT zwołał pierwszy na świecie szczyt bezpieczeństwa AI, który odbył się w Bletchley Park w listopadzie 2023 roku. W ten sposób ustanowiono globalny program i zbudowano konsensus w sprawie możliwości i zagrożeń związanych ze sztuczną inteligencją, a także potrzeby wspólnych działań na rzecz bezpieczeństwa sztucznej inteligencji na granicach, skodyfikowanej w przełomowej deklaracji z Bletchley w sprawie bezpieczeństwa sztucznej inteligencji. (Deklaracja nadaje również priorytet Celom Zrównoważonego Rozwoju ONZ).

Rząd Wielkiej Brytanii uruchomił pierwszy na świecie Instytut Bezpieczeństwa Sztucznej Inteligencji i zainwestował 80 milionów funtów w centra sztucznej inteligencji, skupiające multidyscyplinarne zespoły ze środowisk akademickich, przemysłu i innych zainteresowanych stron. Centra te koncentrują się na takich obszarach, jak badania naukowe, dane ze świata rzeczywistego i rozwój nowych technologii sztucznej inteligencji.

Poczyniono znaczne inwestycje w infrastrukturę obliczeniową, o wartości ponad 1,5 miliarda funtów, w celu stymulowania innowacji i wspierania inicjatyw badawczych w zakresie sztucznej inteligencji. Rząd ustanowił również centralną funkcję ds. ryzyka związanego ze sztuczną inteligencją w celu identyfikacji i oceny ryzyka związanego ze sztuczną inteligencją.

Aby wspierać odpowiedzialną i godną zaufania sztuczną inteligencję, rząd zainwestował 110 milionów funtów w Fundusz Misji Technologicznych UKRI. Zapewniają również finansowanie stypendiów w celu zwiększenia różnorodności w dziedzinach nauki o danych i sztucznej inteligencji.

Inne inicjatywy podjęte przez rząd Wielkiej Brytanii obejmują konsorcjum Responsible AI UK, program Bridging Responsible AI Divides oraz Manchester Prize za innowacyjne rozwiązania w zakresie sztucznej inteligencji. Wprowadzili również ramy kompetencji w zakresie umiejętności sztucznej inteligencji w biznesie oraz ramy generatywnej sztucznej inteligencji do użytku rządowego.

W ciągu najbliższych 12 miesięcy rząd będzie m.in. zachęcał do przyjmowania sztucznej inteligencji i uruchomi pilotażowy węzeł sztucznej inteligencji i centrum cyfrowego wraz z Forum Współpracy w zakresie Regulacji Cyfrowych w marcu 2024 r.

Biologia inżynierska

Biologia inżynieryjna to projektowanie, skalowanie i komercjalizacja produktów i usług wywodzących się z biologii, które mogą "przekształcać sektory lub wytwarzać istniejące produkty w sposób bardziej zrównoważony". Czerpie z narzędzi biologii syntetycznej, aby stworzyć kolejną falę innowacji w "biogospodarce" i "stanowi okazję do napędzania postępu w dziedzinie zdrowia, rolnictwa, chemikaliów, materiałów i energii".

Rząd Wielkiej Brytanii podjął kilka kroków w celu promowania i inwestowania w dziedzinę biologii inżynierskiej. Ogłosili publiczne zaproszenie do zgłaszania uwag w celu zebrania spostrzeżeń z sektora.

National Vision for Engineering Biology został opublikowany w grudniu 2023 roku, ze zobowiązaniem do zainwestowania 2 miliardów funtów w ciągu najbliższych dziesięciu lat. (Przedstawia on rządową strategię przekształcenia potencjału rolnictwa komórkowego, nowych technik genomicznych, postępu medycznego i zrównoważonej produkcji paliw w konkretne korzyści dla gospodarki i jakości życia ludzi).

Rząd nakreślił swoje podejście w Wizji, koncentrując się na sześciu kluczowych tematach: wiodące na świecie badania i rozwój, infrastruktura, talenty i umiejętności, regulacje i normy, biologia inżynierska w gospodarce oraz odpowiedzialne i godne zaufania innowacje.

Zapewnili również finansowanie w wysokości 100 milionów funtów na misje biologii inżynieryjnej, centra i nagrody, a także zorganizowali prezentację brytyjskich firm w tej dziedzinie. Ponadto zorganizowali okrągłe stoły z przemysłem i naukowcami oraz stworzyli sieć dla organów regulacyjnych o nazwie Engineering Biology Regulators Network.

Brytyjska strategia bezpieczeństwa biologicznego została odnowiona i ustanowiono Radę Przywództwa w zakresie Bezpieczeństwa Biologicznego. Określono wczesne priorytety w zakresie odpowiedzialnych innowacji. Obejmują one badania przesiewowe syntezy genów, konwergencję biologii inżynieryjnej i powstających technologii (np. sztucznej inteligencji, automatyzacji i cyberbiobezpieczeństwa), kulturę bezpiecznych innowacji, bezpieczeństwo biodanych i analizę sytuacji.

W nadchodzących miesiącach zostanie powołana nowa Grupa Sterująca ds. Biologii Inżynierskiej, która będzie wspierać realizację Narodowej Wizji Biologii Inżynierskiej.

Telekomunikacja przyszłości

"Przyszłe generacje technologii telekomunikacyjnych będą stanowić podstawę praktycznie każdego aspektu naszego społeczeństwa cyfrowego, usług publicznych i gospodarki oraz umożliwią inne krytyczne technologie, w tym sztuczną inteligencję i technologie kwantowe" – stwierdził DSIT.

Przez cały 2023 rok DSIT kontynuował swoją misję wdrażania infrastruktury cyfrowej w całej Wielkiej Brytanii. Podstawą tej misji jest Project Gigabit – rządowy program o wartości 5 miliardów funtów, którego celem jest zapewnienie błyskawicznego i niezawodnego łącza szerokopasmowego w trudno dostępnych społecznościach w całej Wielkiej Brytanii. Przyznano ponad 20 kontraktów na wdrożenie gigabitowych łączy szerokopasmowych, co stanowi inwestycję o wartości 2 miliardów funtów.

W kwietniu 2023 r. rząd Wielkiej Brytanii opublikował strategię infrastruktury bezprzewodowej, która ma zapewnić ogólnokrajową łączność 5G do 2030 r. Strategia obejmuje również brytyjską wizję telekomunikacji 6G. DSIT zapewnił, że umowy międzynarodowe, takie jak globalne ramy 6G i przyszły przydział widma uzgodniony na Światowej Konferencji Radiowej w 2023 r., są zgodne z wizją 6G Wielkiej Brytanii. Ponadto w październiku 2023 r. uruchomiono fundusz UKRI Future Telecoms Technology Missions Fund, którego celem jest wspieranie badań na wczesnym etapie i kształtowanie standardów dla technologii 6G.

Rząd ogłosił również program dotacji w wysokości do 160 milionów funtów, aby wesprzeć firmy z siedzibą w Wielkiej Brytanii w poszukiwaniu znaczących możliwości komercyjnych na rynku komunikacji satelitarnej. Rozpoczęto próby mające na celu zbadanie możliwości zapewnienia dostępu szerokopasmowego na trudno dostępnych obszarach przy użyciu satelitów na niskiej orbicie okołoziemskiej.

Ponadto przyznali finansowanie 19 konsorcjom z funduszu badawczo-rozwojowego Open Networks na rozwój architektur telekomunikacyjnych z otwartymi interfejsami oraz sfinansowali utworzenie brytyjskiej sieci innowacji telekomunikacyjnych w celu wspierania współpracy i innowacji w branży telekomunikacyjnej.

Wreszcie, Wielka Brytania utworzyła Globalną Koalicję na rzecz Telekomunikacji – z przedstawicielami Wielkiej Brytanii, USA, Australii, Kanady i Japonii – w celu ułatwienia współpracy w przyszłych kwestiach telekomunikacyjnych.

Półprzewodniki

Półprzewodniki są podstawowym składnikiem wszystkich urządzeń elektronicznych. Mają one również zasadnicze znaczenie dla rozwoju innych technologii, w tym sztucznej inteligencji i technologii kwantowych.

Rząd Wielkiej Brytanii ogłosił swoją Narodową Strategię Półprzewodników, z planami zainwestowania do 200 milionów funtów w latach 2023-2025 i do 1 miliarda funtów w następnej dekadzie.

Uruchomili również Panel Doradczy ds. Półprzewodników, aby pomóc w kształtowaniu i wdrażaniu strategii.

Rząd zawarł również umowy partnerskie ze Stanami Zjednoczonymi, Japonią i Koreą Południową, aby wspierać współpracę i wzmacniać łańcuchy dostaw. Ponadto Wielka Brytania przewodziła swojej pierwszej delegacji biznesowej zajmującej się półprzewodnikami na Tajwan i przeprowadziła badanie mające na celu poprawę dostępu do infrastruktury dla start-upów.

DSIT sfinansował również program Digital Security by Design, którego celem jest ulepszenie technologii cyfrowej i infrastruktury cyfrowej.

W nadchodzących miesiącach rząd "zapewni więcej partnerstw międzynarodowych i pogłębi współpracę z istniejącymi partnerami międzynarodowymi, w tym wielostronnie za pośrednictwem G7 i Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD)".

Technologie kwantowe

Wielka Brytania była wczesnym liderem w dziedzinie technologii kwantowych, a od 2014 r. prowadzony jest Narodowy Program Technologii Kwantowych o wartości 1 miliarda funtów.

"Obecnie mamy aplikacje komputerów kwantowych, które obiecują opracowywać nowe produkty i leki; urządzenia do obrazowania wspomaganego kwantowo w celu dokładniejszej i szybszej diagnostyki nowotworów; bardziej czułe czujniki kwantowe do skanowania mózgów i wykrywania infrastruktury podziemnej oraz kwantowe sieci komunikacyjne, które umożliwiają szybsze i wydajniejsze przesyłanie informacji", stwierdza DSIT.

Wielka Brytania opublikowała Narodową Strategię Kwantową, aby stać się światowym liderem w dziedzinie technologii kwantowych. Strategia obejmuje inwestycję w wysokości 2,5 miliarda funtów w ciągu 10 lat, z dodatkowymi 1 miliardami funtów inwestycji prywatnych.

Ogłoszono pięć misji kwantowych, koncentrujących się na opiece zdrowotnej, obliczeniach, wykrywaniu, pomiarze czasu i komunikacji.

Wielka Brytania inwestuje również 70 milionów funtów w rozwój technologii obliczeń kwantowych i pozycjonowania, w tym w zakup stanowisk testowych dla Narodowego Centrum Obliczeń Kwantowych, aby zapewnić infrastrukturę obliczeń kwantowych brytyjskim firmom. Ponadto planowane jest przyspieszenie rozwoju technologii sieci kwantowych oraz uruchomienie funduszu Quantum Catalyst Fund w celu promowania wdrażania technologii kwantowych w sektorze publicznym.

Podpisano umowy o współpracy z Kanadą, Australią i Holandią, a nowe projekty badawcze mają rozpocząć się w ramach programu QuantERA, łączącego brytyjskich naukowców z naukowcami z 10 innych krajów.

Powołano grupę zadaniową ds. umiejętności kwantowych w celu zaspokojenia potrzeb sektora w zakresie umiejętności oraz uruchomiono pilotażową brytyjską sieć standardów kwantowych.

Wielka Brytania była również gospodarzem National Quantum Technology Showcase, zapraszając 27 firm i organizacji z 8 krajów do inwestowania w brytyjski sektor kwantowy.

Zbyt wiele technologii nie jest dobrą rzeczą

Kiedy ramy zostały opublikowane, zostały przyjęte z zadowoleniem przez sektor technologiczny. TechUK wyraził zadowolenie, że rząd dostrzega "znaczącą wartość, jaką sektor technologiczny wnosi do brytyjskiej gospodarki i społeczeństwa".

Czy sektor technologiczny stanowi wartość dodaną dla społeczeństwa?

Technologie wybrane przez DSIT w UKSTF są również kluczowym celem biznesowym techUk. W związku z tym "techUK będzie ściśle współpracować z DSIT w przyszłości, aby pomóc w wypełnianiu misji określonych w ramach".

Jaka jest więc działalność i poglądy techUK na temat zidentyfikowanych kluczowych technologii? Możesz dowiedzieć się więcej, klikając linki na końcu ich artykułu TUTAJ i przeglądając strony internetowe. To nie jest wesoła lektura. Jedna z ich stron internetowych podsumowuje to:

"Jak planujemy sukces"? Czyj sukces? Jest to przewaga zysku nad ludźmi i dowodzi, dlaczego sektor prywatny nie powinien mieć wpływu na proces podejmowania decyzji w zakresie polityki publicznej – dąży do zysku i nie ma szacunku dla niezbywalnych praw i wolności ludzi ani dla naszego życia i źródeł utrzymania.


Przetlumaczono przez translator Google

zrodlo:https://expose-news.com/

Brak komentarzy:

"Premier państwa UE oskarża Zełenskiego o próbę przekupstwa Premier Słowacji Robert Fico powiedział, że „nigdy” nie przyjmie pieniędzy z Kijowa"

  Ukraiński przywódca Władimir Zełenski rozmawia z mediami pod koniec szczytu UE w Brukseli. © Getty Images / Thierry Monasse Słowacki pre...